Edge 540

Apraksts par savu sacīkšu, izklaides RC tehniku. Un viss, kas piederas pie lietas.
vecais
Speciālists
Posts:171
Joined:05 Apr 2013, 17:46
Re: Edge 540

Post by vecais » 12 May 2014, 21:17

_
Last edited by vecais on 21 Jun 2014, 17:02, edited 1 time in total.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Edge 540

Post by UldisK » 12 May 2014, 21:29

Vai tad tā ir ka šitādai lidmašinai vajag flapus , to tā priekš paspēlēšanās , man liekās ka nav nemaz labi aizrauties ar mazu ātrumu uz sēšanos. Man kā reize lielajiem diviem eleroni ir piecelti uz augšu, neslēdzu to miksu nost pat uz sēšanos.

vecais
Speciālists
Posts:171
Joined:05 Apr 2013, 17:46

Re: Edge 540

Post by vecais » 12 May 2014, 21:41

_
Last edited by vecais on 21 Jun 2014, 17:02, edited 1 time in total.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Edge 540

Post by UldisK » 12 May 2014, 21:49

saprātīgs aizmugurējias centrējums "lifts" kurš pāriet "harier", un nosēžās dažos metros no F3P līdz 2,2m 8Kg
Last edited by UldisK on 12 May 2014, 21:53, edited 1 time in total.

vecais
Speciālists
Posts:171
Joined:05 Apr 2013, 17:46

Re: Edge 540

Post by vecais » 12 May 2014, 21:52

_
Last edited by vecais on 21 Jun 2014, 17:02, edited 1 time in total.

ihomka
Iesācējs
Posts:26
Joined:08 May 2014, 10:07
Location:Rīga, Spilve/Babīte

Re: Edge 540

Post by ihomka » 12 May 2014, 23:16

Man patīk Jūsu domu graudi :) Es pieņemu visus piedāvājumus palīdzēt man ar normālu pirmo aplidošanu. Šo mēģinājumu var neskaitīt...

Jau pa pusei salīmēju spārnu. Būs tāds uz ķep ļep, bet noteikti turēs ne siktāk... Fonā sākšu taisīt jaunus, bet viens otram netraucē.

Dažas crash bildes un sakausētais putuplasts, dēļ kā šasija turējusies "uz puņķiem". To stiprinājumu gan pārtaisīšu.
Attachments
IMG_20140512_213614.jpg
IMG_20140512_214218.jpg
IMG_20140512_214134.jpg

User avatar
hichkoks
Profesors
Posts:714
Joined:15 Sep 2010, 21:07
Location:Strazde, Talsu novads

Re: Edge 540

Post by hichkoks » 12 May 2014, 23:17

vecais wrote: Man tādā spārnā būtu katrā pusē pa 6 ribām un pilna augstuma koka lonžerons ar 5x3 mm līstēm augšā un apakšā un sieniņu starp lonžerona augšējo un apakšējo līsti.
depronveidīgai lidmašīnai , kurai spārnu atvēziens 750mm(350+50+350mm), būtu "perebors", svars būtu mežonīgs līdz ar to bieži zemos ātrumos norautu plūsmu un iekristu uz vienu vai otru spārna pusi.
Egles, priedes vai cietākas balsas līstes, 5x3mm(vai tuvu tam) izmantoju ja spārnu atvēziens ir tuvu metram un vairāk.
Deprona veida materiāliem lai būtu laba sakabe ar līmi un virsmu pašas ribas biezums jau vēlams 5mm un vairāk.
Ja apšuvums ir 3mm deprons atstarpes starp ribām 100-150mm, tuvāk nav vajadzības.
izmantojot koka ribas, pie triecieniem no deprona atlec vai arī pāršķeļ deprona apšuvumu ar ribas kanti, tas viss no savas pieredzes.

vecais wrote:Bet tādam spārnam, kāds ir Ingusam es liktu tuvāk centram balsas vai sliktākajā gadījumā īpaši cietā putuplasta ribas, kā arī balsas koka uzplūdes un noplūdes līstes, bet korpusā būtu iegrieztas divas 6x6mm līstes un tām pa virsu 1mm finiera riba, kas par 2mm būtu lielāka visos virzienos nekā spārna gala riba, lai trieciena rezultātā spārns neiespiestos korpusā. Bez tam no spārna centrālās ribas priekšas un aizmugures es ieliktu divas balsas koka 6mm atsaites slīpās ribas veidā pret lonžeronu kādu 35 grādu leņķī pret lonžeronu.

Deprona tipa lidmašīnai , stingrība un triecienu amortizācija ne vienmēr ir viens un tas pats.
par piemēru motor stiprinājuma daļai jābūt tādai lai motors neaiziet viens pats lidot, bet trieciena gadījumā stiprinājums salūzt pēc iespējas mazākā laukumā, tā rezultātā trieciens uzņemts veiksmīgi attiecībā pret citām daļām, pēc tādas avārijas remonts viens vakars un lido atkal.

vecais
Speciālists
Posts:171
Joined:05 Apr 2013, 17:46

Re: Edge 540

Post by vecais » 13 May 2014, 09:08

_
Last edited by vecais on 21 Jun 2014, 17:03, edited 1 time in total.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Edge 540

Post by UldisK » 13 May 2014, 12:06

vecais wrote:Ko nozīmē "saprātīgs" aizmugurējais centrējums
Nav tur precīzs lielums % parasti tas ir tieši pa trubu jeb nedaudz aiz tās ass, piemeklējam eksperimentāli , parasti ar pusgāzi lidojot 45% augšā un apmetot inverti , modelis nedrīkst iet lejā.
Profilam pie tik mazām slodzēm uz dm nav nekādas nozīmes, Man Su29 2m 5,5Kgprofils ir tikai tik biezs lai būtu vieta trubas konsulei un balsas apšuvumam , uzvedās kā fans . Nevajag sarežģīt šīs klases lidmašinas ar profila izvēli. Vai tiešām plakanie EPP 1m raujās ātrāk nost kā profilēts tāda paša izmēra spārns un svars? Tikai teorētiski. Biezie profili ir faniem kuriem spārna forma ir kā taisnstūris , jo savādāk viņu nvar uztaisīt lai tas izturētu slodzi un nevērptos.

archii
Meistars
Posts:365
Joined:02 Feb 2013, 15:25
Location:Salaspils

Re: Edge 540

Post by archii » 13 May 2014, 13:17

UldisK wrote:
vecais wrote:Ko nozīmē "saprātīgs" aizmugurējais centrējums
Nav tur precīzs lielums % parasti tas ir tieši pa trubu jeb nedaudz aiz tās ass, piemeklējam eksperimentāli , parasti ar pusgāzi lidojot 45% augšā un apmetot inverti , modelis nedrīkst iet lejā.
Profilam pie tik mazām slodzēm uz dm nav nekādas nozīmes, Man Su29 2m 5,5Kgprofils ir tikai tik biezs lai būtu vieta trubas konsulei un balsas apšuvumam , uzvedās kā fans . Nevajag sarežģīt šīs klases lidmašinas ar profila izvēli. Vai tiešām plakanie EPP 1m raujās ātrāk nost kā profilēts tāda paša izmēra spārns un svars? Tikai teorētiski. Biezie profili ir faniem kuriem spārna forma ir kā taisnstūris , jo savādāk viņu nvar uztaisīt lai tas izturētu slodzi un nevērptos.
Nu nezinu gan, vai tas ir labs smaguma centrs. Man domāt, ka tas būs stipri pakaļējs smagumcentrs.
Sāku no jauna. Salaspilī.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Edge 540

Post by UldisK » 13 May 2014, 14:00

Tātad tavai Extrai ir stipri aizmugurējais ? Man liekās ļoti komforts .Manai Extrai ir stipri aizmugurējais , jo tas atrodās 20mm aiz trubas ass. man viņa invertā horizontālā lidojumā praktiski nav jātura , bet man lai tiktu uz priekšu ir dažas problēmas ko risinu , pārējiem kuriem ir pa trubu visi ~45grādos griežot lejā nekrīt. Tāpat tāds smaguma centrs (pa trubu) bija pirmajai ekstrai kurai pie 2m vēzina bija 100g/dm
Jo kad lidoju ar rekomendējamo ~3cm pirms trubas tā bija reaktīvā lidmašīna arī uz sēšanos.

archii
Meistars
Posts:365
Joined:02 Feb 2013, 15:25
Location:Salaspils

Re: Edge 540

Post by archii » 13 May 2014, 14:03

UldisK wrote:Tātad tavai Extrai ir stipri aizmugurējais ? Man liekās ļoti komforts .Manai Extrai ir stipri aizmugurējais , jo tas atrodās 20mm aiz trubas ass. man viņa invertā horizontālā lidojumā praktiski nav jātura , bet man lai tiktu uz priekšu ir dažas problēmas ko risinu , pārējiem kuriem ir pa trubu visi ~45grādos griežot lejā nekrīt. Tāpat tāds smaguma centrs (pa trubu) bija pirmajai ekstrai kurai pie 2m vēzina bija 100g/dm
Jo kad lidoju ar rekomendējamo ~3cm pirms trubas tā bija reaktīvā lidmašīna arī uz sēšanos.
Man viņa otrādlidojumā 45 grādos un pusgāzē ir jāpietur, lai ieturētu līniju. ;)
Sāku no jauna. Salaspilī.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Edge 540

Post by UldisK » 13 May 2014, 14:41

Un stipri? Nez , Tev tagad bija tieši pa trubu?

archii
Meistars
Posts:365
Joined:02 Feb 2013, 15:25
Location:Salaspils

Re: Edge 540

Post by archii » 13 May 2014, 14:44

UldisK wrote:Un stipri? Nez , Tev tagad bija tieši pa trubu?
Dizgan. Ja runa iet par pilnu gāzi, tad mazliet jāpietur. Smaguma centrs trubas robežās.
Sāku no jauna. Salaspilī.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Edge 540

Post by UldisK » 13 May 2014, 14:51

Nu nez , man pa lielo visiem horizontālā invetā lidojumā ir tikai mazliet jāpietur un tas pie ļoti augstām eksponentēm, bet Tev cik atceros arī laikam bija virs 70. Extra pat noņemot gāzi gribēja degunu piecelt invertā , bet nu jau purns ir uzķūnēts par bruņmašīnu un ir daudz maz OK, bet par to var nerunāt , tai tiešām bija ekstrēms pakaļējais centrējums.

Post Reply