Vēstures saglabāšanas nolūkos izlēmu piefiksēt savu modeļu vēsturi Vienā reizē sarakstīt visu būs laikam par smagu, tādēļ būs kādas 3-4 sērijas. Pirmā sērija būs vissmagākā, iespējams būs kļūdiņas gan gados, gan komponentēs. Bildes pirmajai sērijai nav no personīgajiem arhīviem, bet gan no interneta.
1. Sērija - agrīnie gadi
Tamiya FF01
Laiks: ~1999.-2000. gads
Motors: Mabuchi 27T, vēlāk Kyosho 13T
Regulators: Mehāniskais ar 3 ātrumiem, vēlāk Duratrax Blast.
Akumlatori: 1500mAh Ni-CD Piranha
Virsbūve: Opel Vectra
Šajā laikā vienīgie modeļi ar kuriem kaut kas Latvijā notikās bija Parma (bez lielām izmaiņām notiek vēlarvien), taču pateicoties internetam uzzinājām, ka ir pasaulē arī kas cits. Tad nu šādi 4 modeļi tika ievesti Latvijā un 2 no tiem iegādājās Skolēnu pils un, tā ka es biju viens no kuģu modeļu pulciņa paraugaudzēkņiem, tad viens no modeļiem tika manās rokās. Salīdzinājumā ar Parmu jau tolaik šis likās kā pilnīgs kosmoss. Tā nu mēs ar ar šādiem modeļiem dzenājāmies pa Skolēnu Pils gaiteņiem, kruts bija tas džeks, kuram izdevās šaurajā un slidenajā gaitenī tikt līdz mehāniskā regulatora trešajam un pēdējam pārnesumam. Pirmo gonku baleta zālē uz koka grīdas izdevās uzvarēt gana pārliecinoši, ir pat saglabājies diploms no 1999. gada decembra. Vairums šo modeļu tika piebeigti, kad sākām likt iekšā jaudīgākus motorus, transmisija nebija tam domāta, zobrati sāka kust, korpuss plaisāja...
HPI Sport
Laiks: ~2001-2002
Motors: Schumacher 27T
ESC: Novak Dually
Akumlatori: 1500mAh Ni-CD Piranha
Virsbūve: Honda Accord, Peugeot 406
Šis modelis pēc Tamiyas jau bija kā sapnis, lai pie tā tiktu nācās pārdot savu mopēdu Stella. Bija gan pāris trūkumi: 1) diffu korpusi nenormāli izdila, bija pašam jāvirpo bronzas bukses, lai outdraivi mazāk ļurkātos 2) outdraivi riteņu pusē pamatīgi dila, vairākkārt mainīju vietām, uz beigām jau sāka bloķēties riteņi. Bija pāris uzvaras arī ar šo modeli, taču tajā laikā cilvēki jau sāka pirkt Pro modeļus un turēt līdzi kļuva arvien grūtāk.
Schumacher Axis 2
Laiks: ~2002-2003
Motors: Trinity Midnight 27T
ESC: Novak Dually
Akumlatori: 2400mAh Ni-Cd Sanyo
Virsbūve: Audi A4
Mans pirmais patiesi PRO autiņš. Salīdzinājumam ar iepriekšējiem modeļiem tam patiešām varēja regulēt praktiski visu. Rezultāti bija labi, par uzvarām varēja cīnīties katrā gonkā. Neko sliktu vispār nevaru pateikt par šo modeli. Braucot ar šo modeli izdevās piesaistīt savu pirmo (un vienīgo) sponsoru.
Protech kau kāds tur..
Laiks: ~2003
Motors: Orion 27T
ESC: Nosram Dominator
Akumlatori: 3200mAH Ni-Mh Orion
Virsbūve: Ford Mondeo
Biju priecīgs, kad izdevās dabūt sponsoru. Vienīgā nelaime, ka sponsora dotais modelis izrādās pēdējais sūds! Elektronika bija pati labākā, kādu var par naudu dabūt, taču šasiju bija zemas kvalitātes. Visu saskrūvējot apakšējā šasijas plāksne bija izliekta, klīrenss pa vidu bija zemāks nekā galos. Amīši mikroskopiski un cieti. Man viņu apkarināja ar visiem tam modelim pieejamajiem alumīnija tjūnim, bet arī tas nepalīdzēja. Nevienu labu rezultātu sasniegt neizdevās, attiecīgi drīz vien ceļi ar sponsoru šķīrās. Pēc tā visa arī sapratu, ka nav man vairs naudas, lai varētu ar šo nodarboties tādā līmenī, ka es pats vēlētos, tādēļ sajā brīdī izlēmu ieturēt pauzi... Bildes internetā pat neizdevās atrast un labi ka tā - negribās viņu pat vēlreiz redzēt
Nākamās daļas sekos..
Uga's īsā modeļu vēsture
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
Re: Uga's īsā modeļu vēsture
Labs raksts, smukas bildes...un ar intrigu nobeigumā...ka sekos atgriešanās, super!
Gaidu otro daļu
Gaidu otro daļu
Re: Uga's īsā modeļu vēsture
2. Sērija - atgriešanās (1/12 pannas)
Studiju gados nebija vairs īsti līdzekļu priekš RC lietām, tādēl uz gadiem trim sanāca pauze. Kad sāku jau pelnīt pats sev kaut kādu iztiku, sanāca reiz iet gar veco Ormix trasi, kad dzirdēju tur darbību. Piegāju paskatīties, kas tur labs notiek, satiku vecos cīņu biedrus, šie man saka, ka pēc nedēļas gonka un nav tiesnesis, nācās glābt situāciju. Par tiesnesi nostrādāju laikam tikai vienu vasaru. Uz ziemu JanisK piedāvāja izmēģināt savu veco modeli, tā nu es tiku atpakaļ "spēlē"..
Associated RC12L3
Laiks: 2007. gads
Motors: Atceros, ka bija vēl oglīšu motors... laikam Orion.. melns.
Regulators: Laikam Nosram Dominator
Akumlatori: 4200mAh Ni-MH Intellect
Pašam vairs no RC lietām nebija palicis nekas, viss aizlienēts. No braukšanas neatceros vairs neko, modelis ātrs un pagrūti valdāms, tādēļ iet sarežģīti. Sezonā ieņemu godpilno ceturto vietu klasē no 5 braucējiem. Bet galvenais uzdevums izpildīts - āķis atkal lūpā! Ap šo laiku jau biju iegādājies savu pirmo digitālo fočuku, tādēļ zinu, ka uz kompja, kurš nesen nobruka jābūt pat bildēm ar šasiju un virsbūves krāsojumu. Kad izdosies atrast, tad ielikšu īstās bildes, pagaidām bilde no neta.
BMI DB12R
Laiks: 2007-2009
Motors: Orion 5.5T brushless
Regulators: Novak GTB
Akumlatori: 4200mAh Ni-MH Intellect
Ieraudzīju rctech.net pirmās BMI prototipa bildes un sapratu, ka man šis modelis ir vajadzīgs. Uzreiz forumā pieteicos rindā uz pirmo partiju un arī saņēmu modeli kā viens no pirmajiem 100. Smuks modelis bija. Citiem arī patika, tādēļ daudzi sāka interesēties, kur es tādu esmu dabūjis, rezultātā kļuvu par BMI dīleri, tirgoju gan visu par absolūto pašizmaksu, sev nepaturot ne santīma, sanāca vairāk kā tāda braucēju piesaistīšanas kampaņa. Šķiet kādus 4-5 1/12 modeļus notirgoju. Izdodas nostiprināties kā otrajam ātrākajam braucējam Latvijā aiz JanisK. Rezultāti: 2007/2008, 2008/2009, BOC2008/2009, 2009/2010
Sanāca arī nedaudz pa pasauli pabraukāt, pabiju starptautiskos mačos Somijā un divos Eiropas Čempionātos Itālijā un Anglijā. Rezultāti gan ne tuvu ne spīdoši, laikam vairāk braucu tusiņa un piedzīvojumu pēc. Itālijā man pie pretējā galdiņa sēdēja Ronald Volker, Anglijā Alexander Hagberg un manu grupu maršalēja A fināls ar visiem Eiropas grandiem. Īpaši sadraudzēties gan ne ar vienu neizdevās, manas sociālās spējas laikam patraucēja. Bet sapratu arī to, ka šādiem pasākumiem ir daudz lielāka vērtība tad, ja tu brauc ar kādu no lielo ražotāju modeļiem, tad nav problēmu dabūt kādu padomu no pro braucējiem. Tā ka BMI ir neliela amerikāņu kompānija, tad es visos šajos pasākumos biju vienīgais ar tādu modeli.
Piedzīvojumi ar 1/12 beidzās brīdī, kad šī klase Latvijā izmira pavisam Izmira laikam tādēļ, ka modeļi bija pārāk ātri un grūti valdāmi, tepiķis mums tolaik arī vēl bija vecais, kurš bija krietni slidenāks.
Viss, piekusu jau rakstīt, laikam nāksies sadalīt tomēr pa nedaudz vairāk šerijām nekā sākotnēji biju iecerējis. Paliek vēl kādi 9 modeļi, likšu pa 2-3 modeļiem katru reizi. Ja izdosies atdzīvināt veco kompi, tad arī kādas īstās bildes mēģināšu pievienot.
Studiju gados nebija vairs īsti līdzekļu priekš RC lietām, tādēl uz gadiem trim sanāca pauze. Kad sāku jau pelnīt pats sev kaut kādu iztiku, sanāca reiz iet gar veco Ormix trasi, kad dzirdēju tur darbību. Piegāju paskatīties, kas tur labs notiek, satiku vecos cīņu biedrus, šie man saka, ka pēc nedēļas gonka un nav tiesnesis, nācās glābt situāciju. Par tiesnesi nostrādāju laikam tikai vienu vasaru. Uz ziemu JanisK piedāvāja izmēģināt savu veco modeli, tā nu es tiku atpakaļ "spēlē"..
Associated RC12L3
Laiks: 2007. gads
Motors: Atceros, ka bija vēl oglīšu motors... laikam Orion.. melns.
Regulators: Laikam Nosram Dominator
Akumlatori: 4200mAh Ni-MH Intellect
Pašam vairs no RC lietām nebija palicis nekas, viss aizlienēts. No braukšanas neatceros vairs neko, modelis ātrs un pagrūti valdāms, tādēļ iet sarežģīti. Sezonā ieņemu godpilno ceturto vietu klasē no 5 braucējiem. Bet galvenais uzdevums izpildīts - āķis atkal lūpā! Ap šo laiku jau biju iegādājies savu pirmo digitālo fočuku, tādēļ zinu, ka uz kompja, kurš nesen nobruka jābūt pat bildēm ar šasiju un virsbūves krāsojumu. Kad izdosies atrast, tad ielikšu īstās bildes, pagaidām bilde no neta.
BMI DB12R
Laiks: 2007-2009
Motors: Orion 5.5T brushless
Regulators: Novak GTB
Akumlatori: 4200mAh Ni-MH Intellect
Ieraudzīju rctech.net pirmās BMI prototipa bildes un sapratu, ka man šis modelis ir vajadzīgs. Uzreiz forumā pieteicos rindā uz pirmo partiju un arī saņēmu modeli kā viens no pirmajiem 100. Smuks modelis bija. Citiem arī patika, tādēļ daudzi sāka interesēties, kur es tādu esmu dabūjis, rezultātā kļuvu par BMI dīleri, tirgoju gan visu par absolūto pašizmaksu, sev nepaturot ne santīma, sanāca vairāk kā tāda braucēju piesaistīšanas kampaņa. Šķiet kādus 4-5 1/12 modeļus notirgoju. Izdodas nostiprināties kā otrajam ātrākajam braucējam Latvijā aiz JanisK. Rezultāti: 2007/2008, 2008/2009, BOC2008/2009, 2009/2010
Sanāca arī nedaudz pa pasauli pabraukāt, pabiju starptautiskos mačos Somijā un divos Eiropas Čempionātos Itālijā un Anglijā. Rezultāti gan ne tuvu ne spīdoši, laikam vairāk braucu tusiņa un piedzīvojumu pēc. Itālijā man pie pretējā galdiņa sēdēja Ronald Volker, Anglijā Alexander Hagberg un manu grupu maršalēja A fināls ar visiem Eiropas grandiem. Īpaši sadraudzēties gan ne ar vienu neizdevās, manas sociālās spējas laikam patraucēja. Bet sapratu arī to, ka šādiem pasākumiem ir daudz lielāka vērtība tad, ja tu brauc ar kādu no lielo ražotāju modeļiem, tad nav problēmu dabūt kādu padomu no pro braucējiem. Tā ka BMI ir neliela amerikāņu kompānija, tad es visos šajos pasākumos biju vienīgais ar tādu modeli.
Piedzīvojumi ar 1/12 beidzās brīdī, kad šī klase Latvijā izmira pavisam Izmira laikam tādēļ, ka modeļi bija pārāk ātri un grūti valdāmi, tepiķis mums tolaik arī vēl bija vecais, kurš bija krietni slidenāks.
Viss, piekusu jau rakstīt, laikam nāksies sadalīt tomēr pa nedaudz vairāk šerijām nekā sākotnēji biju iecerējis. Paliek vēl kādi 9 modeļi, likšu pa 2-3 modeļiem katru reizi. Ja izdosies atdzīvināt veco kompi, tad arī kādas īstās bildes mēģināšu pievienot.
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
Re: Uga's īsā modeļu vēsture
Interesanti. Varbūt arī uzrakstīt savu vēsturi, un par rcdriftu Latvijā?
1:10 4WD Drift: Yokomo DPR -- FOR SALE
1:10 2WD Drift: Yokomo SD SSG
1:10 Touring Stock: Yokomo BD7
Celestial Mechanics :: TeamCelestial.com :: facebook.com/CelMechanics :: youtube.com/CelMechanics :: @CelMechanics
1:10 2WD Drift: Yokomo SD SSG
1:10 Touring Stock: Yokomo BD7
Celestial Mechanics :: TeamCelestial.com :: facebook.com/CelMechanics :: youtube.com/CelMechanics :: @CelMechanics
Re: Uga's īsā modeļu vēsture
3. Sērija - GT10
Kad 1/12 gāja jau uz beigām, no dažiem cilvēkiem sāka parādīties interese par GT10 klasi, kas pasaulē tikai tajā laikā arī sāka veidoties. Tā ka man vēl bija kontakti ar BMI, ievedu pāris šasijas un aizgāja tā lieta.
BMI DB10R
Laiks: 2009.-2010. gads
Motors: Daudz eksperimentēju ar motoriem tajā laikā, bija Trinity 10.5T, Novak 17.5T, Tekin 17.5T
Regulators: SpeedPassion GT LPF, vēlāk Tekin RS Pro
Akumlatori: Intellect 2S LiPo 4200mAh
Pašā sākumā vēl pabraucām ar 4 ceļļu Ni-MH aķiem un 10.5T motoriem, taču drīz vien jau pārgājām uz 2S LiPo un 17.5T motoriem. Pamēģinājām arī 2 gonkas uz asfalta, bet bija ļoti ļoti slideni. Kad uz asfalta reiz ieliku 2S Lipo ar 10.5T motoru, tad taisnē varēja vilkt garām nitrām. Konkurence šajā klasē bija ļoti labā līmenī.
Gribēju netā uzmeklēt kādu bildi un man pašam par pārsteigumu otrais googles piedāvātais attēls bija manis paša modelis, ko biju kādu laiku atpakaļ ielicis rctech forumā Virsbūves bilde gan nav no mana konkrētā modeļa.
BMI Copperhead10
Laiks: 2011.-2013. gads
Motors: LRP X12 17.5T
Regulators: Tekin RS Pro
Akumlatori: Silverback 2S LiPo 5400mAh
Kā dīleris pirmais arī nopirku jauno BMI ulzaboto versiju un tik tiešām uzlabojums acīmredzams, modelis iet taisnāk, mazāk svārstās līkumos, stūrējas lieliski. Škiet, ka rezultāti salīdzinājumā ar veco modeli, momentāli uzlabojās par veselu apli. Šis modelis man vēlarvien skapī stāv, gaida, kad šī klase varbūt nāks atpakaļ. Diemžēl kaut kā pēc 11/12 gada sezonas klase sāka iet mazumā un līdz 12/13 gada sezonas beigām klase izmira pavisam. Vēlarvien līdz galam neizprotu iemeslus, kā varēja vienas sezonas priekšpēdējā posmā būt 12 modeļi uz starta, bet nākamās sezonas pirmajā posmā vairs tikai 4
Kad 1/12 gāja jau uz beigām, no dažiem cilvēkiem sāka parādīties interese par GT10 klasi, kas pasaulē tikai tajā laikā arī sāka veidoties. Tā ka man vēl bija kontakti ar BMI, ievedu pāris šasijas un aizgāja tā lieta.
BMI DB10R
Laiks: 2009.-2010. gads
Motors: Daudz eksperimentēju ar motoriem tajā laikā, bija Trinity 10.5T, Novak 17.5T, Tekin 17.5T
Regulators: SpeedPassion GT LPF, vēlāk Tekin RS Pro
Akumlatori: Intellect 2S LiPo 4200mAh
Pašā sākumā vēl pabraucām ar 4 ceļļu Ni-MH aķiem un 10.5T motoriem, taču drīz vien jau pārgājām uz 2S LiPo un 17.5T motoriem. Pamēģinājām arī 2 gonkas uz asfalta, bet bija ļoti ļoti slideni. Kad uz asfalta reiz ieliku 2S Lipo ar 10.5T motoru, tad taisnē varēja vilkt garām nitrām. Konkurence šajā klasē bija ļoti labā līmenī.
Gribēju netā uzmeklēt kādu bildi un man pašam par pārsteigumu otrais googles piedāvātais attēls bija manis paša modelis, ko biju kādu laiku atpakaļ ielicis rctech forumā Virsbūves bilde gan nav no mana konkrētā modeļa.
BMI Copperhead10
Laiks: 2011.-2013. gads
Motors: LRP X12 17.5T
Regulators: Tekin RS Pro
Akumlatori: Silverback 2S LiPo 5400mAh
Kā dīleris pirmais arī nopirku jauno BMI ulzaboto versiju un tik tiešām uzlabojums acīmredzams, modelis iet taisnāk, mazāk svārstās līkumos, stūrējas lieliski. Škiet, ka rezultāti salīdzinājumā ar veco modeli, momentāli uzlabojās par veselu apli. Šis modelis man vēlarvien skapī stāv, gaida, kad šī klase varbūt nāks atpakaļ. Diemžēl kaut kā pēc 11/12 gada sezonas klase sāka iet mazumā un līdz 12/13 gada sezonas beigām klase izmira pavisam. Vēlarvien līdz galam neizprotu iemeslus, kā varēja vienas sezonas priekšpēdējā posmā būt 12 modeļi uz starta, bet nākamās sezonas pirmajā posmā vairs tikai 4
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
Re: Uga's īsā modeļu vēsture
Kādu laiku nebija nekas rakstīts, tad nu viena pavisam īsā sērija, jo šo modeli man tā īsti nav ar ko kopā salikt.
3. Sērija - Nitro Tourings
Mugen MTX4R
Laiks: 2008.-2009. gads
Motors: Picco .12 Evo3
Bija diezgan aizraujoša klase. Ātrums taisnē ap 100km/h! Visaizraujošākais bija brīdis, kad taisnē atvērās otrais pārnesums, man no tās skaņas radās patīkama atkarība. Riepas gāja pa 1 komplektam uz gonku, pa 2 komplektiem uz nopietnākām gonkām, taču riepas uz beigām maksāja jau zem 10Ls/4gab, tā ka nebija nemaz tik traki. Braukāju arī šad un tad uz Lietuvu un Igauniju, bija laba konkurence un interesanti mači. Būtu turpinājis braukt, taču, diemžēl, vasaras onroads izbeidzās pavisam. Modelis vēlarvien stāv man skapī, kas zin, varbūt kādu dienu vēl izdosies izvilkt.
3. Sērija - Nitro Tourings
Mugen MTX4R
Laiks: 2008.-2009. gads
Motors: Picco .12 Evo3
Bija diezgan aizraujoša klase. Ātrums taisnē ap 100km/h! Visaizraujošākais bija brīdis, kad taisnē atvērās otrais pārnesums, man no tās skaņas radās patīkama atkarība. Riepas gāja pa 1 komplektam uz gonku, pa 2 komplektiem uz nopietnākām gonkām, taču riepas uz beigām maksāja jau zem 10Ls/4gab, tā ka nebija nemaz tik traki. Braukāju arī šad un tad uz Lietuvu un Igauniju, bija laba konkurence un interesanti mači. Būtu turpinājis braukt, taču, diemžēl, vasaras onroads izbeidzās pavisam. Modelis vēlarvien stāv man skapī, kas zin, varbūt kādu dienu vēl izdosies izvilkt.
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Associated B6.1=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-
Re: Uga's īsā modeļu vēsture
simpātisks autoUga wrote:Kādu laiku nebija nekas rakstīts, tad nu viena pavisam īsā sērija, jo šo modeli man tā īsti nav ar ko kopā salikt.
3. Sērija - Nitro Tourings
Mugen MTX4R
Laiks: 2008.-2009. gads
Motors: Picco .12 Evo3
Bija diezgan aizraujoša klase. Ātrums taisnē ap 100km/h! Visaizraujošākais bija brīdis, kad taisnē atvērās otrais pārnesums, man no tās skaņas radās patīkama atkarība. Riepas gāja pa 1 komplektam uz gonku, pa 2 komplektiem uz nopietnākām gonkām, taču riepas uz beigām maksāja jau zem 10Ls/4gab, tā ka nebija nemaz tik traki. Braukāju arī šad un tad uz Lietuvu un Igauniju, bija laba konkurence un interesanti mači. Būtu turpinājis braukt, taču, diemžēl, vasaras onroads izbeidzās pavisam. Modelis vēlarvien stāv man skapī, kas zin, varbūt kādu dienu vēl izdosies izvilkt.