Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 19 Aug 2018, 16:53

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 03 Jul 2016, 13:05 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Sveiciens,

nesen saliku visu savu FPV aprīkojumu uz LRP 1400 penaļota kā rezultātā kopējais svars iznāca par lielu, knapi pacēlos, lidaparāts kā uz paģirām, par lidošanu to nosuakt nevar. Pilnīgi skaidrs - motora/propellera kombinācija ir par vāju. Ko nu?

Zināmie man lielumi - kopējais lidaparāta svars, spārnu garums, spārnu laukums. Kā no šiem 3 lielumiem nonākt pie skaidras atbildes, kurš motors un kurš propelleris pasūtāms? Lidoņa mērķis nekas cits kā FPV lidojumi, nekāda akrobātika u.c. triki :)

Ļoti priecātos par vienkāršu formulu (cik nu tas iespējams), bez liekiem un niansētiem sarežģījumiem, kas atbildi padara praksē nelietojamu :)

Paldies


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jul 2016, 20:58 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 16 May 2011, 11:54
Posts: 1196
Location: Ventspils
MKay wrote:
Sveiciens,

nesen saliku visu savu FPV aprīkojumu uz LRP 1400 penaļota kā rezultātā kopējais svars iznāca par lielu, knapi pacēlos, lidaparāts kā uz paģirām, par lidošanu to nosuakt nevar. Pilnīgi skaidrs - motora/propellera kombinācija ir par vāju. Ko nu?

Zināmie man lielumi - kopējais lidaparāta svars, spārnu garums, spārnu laukums. Kā no šiem 3 lielumiem nonākt pie skaidras atbildes, kurš motors un kurš propelleris pasūtāms? Lidoņa mērķis nekas cits kā FPV lidojumi, nekāda akrobātika u.c. triki :)

Ļoti priecātos par vienkāršu formulu (cik nu tas iespējams), bez liekiem un niansētiem sarežģījumiem, kas atbildi padara praksē nelietojamu :)

Paldies


Cik ta liels ir svars ? Principā šie aparāti tuvojoties 1kg sāk pārvērsties par ķieģeli un diez ko lidojami vairs nav.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jul 2016, 21:38 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
LRP 1400 modelis ar visu fpv iznāca nedaudz virs 1kg (precīzi tagad neatceros).
Rezultā pārkrāmēju visu uz Volantex Raptor v2, kam ir 2m spārni, tam tagad ir 1.8kg svars.
Tas stāsts jau nebeidzās ar šo gadījumu, būs atkal jauns aparāts, uzliks FPV, atkal būs par smagu, tapēc neatkarīgi no konkrētā modeļa - gribētos saprast kā pareizi veikt aprēķinus un kā izvēlēties atbilstošu motoru un propelleri.

Visa elektronika (atskaitot motoru) man ir 222g.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jul 2016, 23:00 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 683
Location: Rīga
Slodzi - svaru uz spārnu laukuma (g/dm2) jāskatās, smagākam ciparam lielāks ātrums būs vajadzīgs, kas, savukārt, prasīs lielāku motora jaudu, lielāku propa soli un vairāk motora Kv.
Par motora jaudu (drīzāk nepieciešamo vilkmi ar konkrētu propu) - daudziem dikti patīk, kad Vilkme = LidenesSvars x 1,5 un lai motors tad nu tā, bišķi uzsilst, lai var stāvus gaisā iet. Tad arī pārgruzīta lidene iet pārliecinoši, ja ātrums nebiedē. Nosēsties gan tad nozīmēs vienkārši nomest viņu zemē.
Pastaigu penaļotam tik traki nevajag, manuprāt, - 0,7 lidenes svari man ir OK. Pie advancēti zemiem g/dm2 (20g un mazāk) pat 0,5 ir lidojams, tikai tad pārguruša albatrosa režīmā, lūdzu, - no A uz B, tvarstām strāvas un nekādas gorīšanās.
Lidojošs ķieģelis - ir man tāds. Viennozīmīgi, ka svars laukumam par lielu: vēziens 1200mm, 1300g uz 29,7dm2 ir apm. 42g/dm2.
Motori - 2 x 102W 1100kv pie 3s bačas ar 8x6 foldable propiem un 12A ESC katram gaisa plūsmā.
Pie pārāk straujiem pagriezieniem nobremzē tā, ka propi stallo, taču, ja ļauj ieskrieties, nesās uz nebēdu, galvenais nezaudēt ātrumu.
Bēda, ka šim nav telemetrijas - nezinu ne ampērus, ne ātrumu - caur miniOSD tikai spriegumu vēroju.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 00:08 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Super, tad turpinot manu keisu ar LRP 1400, konkrētie zināmie lielumi ir šādi:

spārnu laukums ir 26dm2, svars ir 1000g - tātad slodze ir 1000/26 = 38.46 g/dm2
Vilkme 1000 x 1.5 ir 1500 (kas par mērvienībām?) ..

Ko tālāk? :) Kā no šiem cipariem rēķināt vajadzīgo mums motora kv un propellera lielumu?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 00:19 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 683
Location: Rīga
Grami. 1000 g smagam FPV lidonim pietiks ar 1000 g vilkmes, tas būs pat ar rezervi - neviens Boeings stāvus gaisā neiet, te jautājumu izšķirs nesošo virsmu laukums.
Slodze gan tev par lielu, manuprāt, vairāk par 40g/dm2 vajag baisos ātrumus, ja, protams, tāds nav mērķis - piem., FPV veterāns Zephyr II spārns nav nekāds vieglais vai lēnais, kompensāciju sniedz tā EPP izturība. Pacelt ātrumu var ar lielāku propa soli, ja motors atļauj.
Kāds motors un props Tev ir šobrīd?

Piemēram - 1900 mm klasiska tipa (conventional type) lidene:
svars 2164 g
spārnu laukums 48 dm2
slodze 45 g/dm2
vilkme ap 1500 g ar 12x8E propu (tas lētais un pelēkais) uz 300W 930kv motora pie 3s 5000mAh 25C aķa.

Bez 30 km/h gaisā tā droši neturas, bet 40 km/h jau ir izcili komforfortabls, jāsēdina gan bīstamā ātrumā, flapus vajag noteikti.

Te nu jāpiebilst, ka 30 km/h Tavam 2000 mm raptoram ir pavisam kas cits, nekā 1000 mm lidenītei, tāpat lielāku lidoni arī slogot var vairāk. Nedomāju, ka Raptors būs pārgruzīts.

Nu ļoti gribētos zināt, kādi motors un props tad tādas pohas sagādāja tam 1400.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 01:20 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 683
Location: Rīga
Atradu to LRP 1400, be tnav datu par motoru un propu -
tikai
Pilnai paruoštas skrydžiui modelis
Motor: Brushless 45g 1950kv
Speed control: 20A

20A ESC, ja pareizi sapratu; tad motors nebūs diktāks par 15A vai tuvu tam, tad 15A x 12V = 180W, kas ir pietiekami tādam spārnu laukumam, pat uzspiestam līdz tam kilogramam, ja dzen attiecīgā ātrumā. Nu un tad man tas propellerītis priekš gandrīz 2000 kv šķiet ar nelielu soli, un, tā kā nevar sasniegt to ātrumu, kad nolidotais attālums gaisā tuvojas propellera soļa garumam, tad šī kombo maksimālais ātrums rādās par mazu Taviem g/dm2.
Ne ar ko nebūtu labāks pretējais variants, kad props ir ar lielu soli un kļūst efektīgs tikai lidenei sasniedzot zināmu ātrumu, bet motora jauda pieņemta bez rezerves, tad startējot pārsmagu aparātu notiek gaisa griešana uz vietas ar nepietiekamu vilkmi. Tas gan maz ticams, jo Tu jau izmetot piešķir ievērojamu ātrumu, nevis ieripinies no nulles.

Ja nebaidies sadedzināt motoru vai ESC, pamēģini propu ar lielāku soli, ja ir tāda iespēja. Pagāzē uz zemes ar pilnu jaudu un patausti - ja motors nedeg nost, tad gaisā dzisīs vēl labāk.

TU TAČU LIDO AR 12V? Lapā bija rakstīts par arī 2s, bet nu tad apgriezieni ir vēl zemāki un jauda 105W un tad grūti ar kilogramu...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 09:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Pēc būtības,1000/26 = 38.46 g/dm2, cipari nav šausmīgi


Un ja statiskā vilkme "pusheram" ir tuvu 1kg tad ar atliektiem galiem pietiek.
Bet paskatījos Youtubā, par pašu lidmašīnas konstrukciju.
TECHNICAL DATA
Weight650g
....
Wingspan1400mm
MotorBrushless 45g, 1950kv

Spārni taisīti tā lai amortizētu triecienus, tātad izliecas.
Tavā gadījuma tie +350g, iespējams liek spārniem "vēzēties" kā rezultātā viņa tiešām kļūs nelidojama.
vēja brāzmās, straujos pagriezienos vienkārši purinās uz nebēdu, un pacelšanās arī apgrūtināta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 09:52 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
LRP1400 motors ir 1950kv brushless 45g, 20A ESC. Rēc viņš neganti, salīdzinājumā ar Raptora patīkamo rūkoņu. Lidoju ar 3S, 1300mah baču. Uz FPV brīdi gan bija 3S 2700mah, kas protams pielika svaru.

Raptors savukārt 1.8kg ar FPV - jāpiešaujās izmešanā, kad nav palīgu. Vienreiz jau uztaisīju parabolu, kā rezultātā bija nedaudz jāsadakterē spārns. Tā citādi viņš iet ļoti jaudīgi ar stock motoru un propelleri pat ar visu 1.8kg svaru.

Tātad mans jautājums aizvien atvērts. Kā zinot vajadzīgo vilkmi un slodzi - aprēķināt vajadzīgo motoru un propelleri? Un tas nav tikai šiem diviem augstākminētajiem aparātiem, bet jebkuram nākotnē pērkamajam fixed wing penaļotam. Vai tiešām tas viss uz minēšanu, sajūtām un testiem, vai tomēr ir kaut cik matemātiski prognozējams? :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 10:17 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2633
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Nu ja zini nepieciešamo vilkmi, tad daudziem motoriem specenē ir tabula, kur minēta konkrētā motora vilkme, kā arī patērētā jauda un strāva ar dažādiem propiem un dažādām baterijām.

Ja ir pieejams motors un propi, tad ar kādu "jaudas stendu" var nomērīt vilkmi.
Elementāru "jaudas stendu" var uzkonstruēt no diviem puļķiem un virtuves svariem:
Image

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 10:34 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Jā, par jaudas stendiem jau papētīju. Paldies. Kurā lapā pērkot motoru ir norādīti šie lielumi? HK cik skatos, termins thrust pie motoriem neparādās.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 10:54 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2633
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Nu reizēm arī HK ir norādīts thrust. Var skatīties motoru ražotāju mājas lapās vai vienkārši meklēt googlē.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 11:33 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6318
Location: Kuldīga
Visam šitam neaizmirstam pierēķināt klāt pašu būtiskāko - modeļa ģeometrisko un aerodinamisko kvalitāti . Tas arī būs pašā pamatā tam cik tālu un ar cik lielu enerģijas daudzumu var nolidot. Vai šo attālumu nolidojam ar lielāku jeb mazāku ātrumu ir jau sekundārs jautājums kurš ir pakārtots uzdevumam. Jo lielāka slodze jo lielākas ātrums , jo lielākas prasības aerodinamiskajaii kvalitātei lai aparātam mazāka pretestība. F5J sver 2kg , pacelts 300m aizlidos tālāk bez jebkāda motora kā pārsvarā apkrauts FPV EPP vidusplaukta modelis ar ieslēgtu motoru pie vienādas slodzes. Planieriem pa lielo slodzei ir otršķirīga nozīme , tā tiek ņemta vērā tikai ātrumam. Nu piemēram pilotāžas planierus velk gaisā spārnos speciāli uzpildot ūdei , lai tas planējot pilotāžas figūrām var iedzīt ātrumu. Uz sāšanos ūdeni no spārniem izlaiž lai samazinātu sēšanās ātrumu.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 12:12 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
No visa augstāk lasītā, lai izvēlētos pareizi motoru + propelleri man sanāk šādi soļi:
1) aprēķinam nepieciešamo vilkmi = lidmasinassvars * 1.5;
2) meklējam motoru + propelleru, kas nodrošina šo vilkmi.
3) Pārbaudam uz vilkmes stenda, vai visi lielumi ir vajadzīgajās robežās un nav pārslodze.

Neskaidrs paliek kāpēc rēķinājām slodzi, jo ko ar to ciparu darīt īsti nav skaidrs, vilkmes aprēķina formulā tas neparādās?

Modeļa ģeometriskā un aerodinamiskā kvalitāte - šis ir interesants punkts, bet praktisi veicamos soļos tas man nerezultējas. Iegādājoties penaļotu, nav viņam specificēts ne kvalitātes indekss, nedz arī tas ir kā citādi ierindas lietotājam aprēķināms, nosakāms un izmantojams.

Topiks tomēr ir par praktiski veicamajiem soļiem 1,2,3.. kā nonākt līdz motora un propellera izvēlei :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jul 2016, 13:18 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 709
Location: Strazde, Talsu novads
Visu jau uzrakstīji

//1) aprēķinam nepieciešamo vilkmi = lidmasinassvars * 1.5;
Vilkmes koeficients atkarīgs no lidmašīnas klases
ar 1.5 var jau klasiskai lidmašīnai akrobātiku veikt, vai sevis audzināšanai- nepaļauties vienmēr uz motoru
"stūmējam" pirmkārt uzsvars uz planieri, motors tikai pēc tam, tāpēc lai samazinātu bremzējošo efektu propellerim,
ņemam lielākus RPM un mazāku propi(iegūstot vilkmes koifecentu 1(0.7 jau spēj nodrošināt lidojumu)-1.5....Turbo...utt)

Dati par statisko vilkmi pamatā ir atrodami katram motoram, protams var būt drukas kļūdas
Es parasti spēlējos ar ecalc.ch


//2) meklējam motoru + propelleru, kas nodrošina šo vilkmi.


protams pirms nopērkam motoru skatāmies rekomendāciju



//3) Pārbaudam uz vilkmes stenda, vai visi lielumi ir vajadzīgajās robežās un nav pārslodze.


Pamata darbība ko katram vajag pabaudīt, atbrīvojot sevi no lieka stresa.


?//Neskaidrs paliek kāpēc rēķinājām slodzi

Lai nenocirstu ar "cirvi" galvas

Aptuvenas slodzes vērtības(rekomendējamas)
30 g/dm2 -Planieris
45 g/dm2 Iesacāju lidmašīna, treneris
60 g/dm2 Sporta lidmašīna, akrobāts
75 g/dm2 ātrgaitas
http://www.flyingsites.co.uk/downloads/wingloadcalc.htm


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye