Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 22 Sep 2018, 14:18

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: ESC setings.
PostPosted: 11 Jan 2018, 12:34 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
CS electronics Rocket V4 ESC
Izveidoju tēmu kurā mēs varētu padalīties ar ESC setingiem.
šeit divi setingi . Sākotnēji braucu ar Haralda dotajiem setingiem, pagajušajā treniņā pamēgināju ar Krišjāņa dotajiem setingiem. Pec izmaiņām sajutu ka ir savādāk, bet kas tieši kā iesācējam bija grūti pateikt, pirmais ko sajutu ka mašīna pēc THR atgriežšanas nullē pati ripo vairāk prom - DragBrake un sakot bremzēt viss sanāca pa strauju, bet tur pie reizes man tam ritenim bija aprauts HEX ko konstatēju treniņa beigās un nekāda objektīvā salīdzināšana nesanāca, cik jau nu vispār es varu ko sajust. Bet liekas ka ar Haralda setingiem man bija vieglāk. Paņēmu no Haralda programmatoru , pamēģināšu sestdien brīvā atmosfērā manēžā paspēlēties. Varbūt ir ieteikumi.
Image

īsti nesaprotu kā darbojās spēka līknes (B1 B2 B3) - manā izpratnē ja curve1 parametrs ir vienāds ar curve2 parametru un swichpoint ir pa vidu - (noklusētais 1) tad vienalga lai kādas būtu vērtības curve1 curve2 ja viduspunkts ir pa vidu līkne vienalga būs lineāra. ja maina vertības jeb pārslēgšanās punktu tad gan līkne sanāk nelineāra. Iznāk ka šie abi setingi pa lielo atšķiras tikai ar bremžu uzstādījumiem (pamata iestādījumus A neņemot vērā)- jeb kā?
Un vēl kontroles veidas - lineārs, bet ja izvēlās no pults tad droši vien tikai tas darbojās no tādām pulktīm kuram ir matricas regulēšanas iespeja (Futaba 4 , Sanwa ar laikam)- esc paziņu katru vērtību atsevišķi nevis vienkārši mainoties PWM vērtībam.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 11 Jan 2018, 16:34 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 28 Sep 2006, 20:29
Posts: 590
Man šķiet, man pultī uz gāzes nav 100%, kkādi 70-80% jāpaskatās!

_________________
Individuāls CHIPTUNING
http://chip.rolis.lv
http://loguslotinas.lv


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 11 Jan 2018, 17:43 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
Bremzēm jeb uz abām pusēm?

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 11 Jan 2018, 19:05 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 28 Sep 2006, 20:29
Posts: 590
gāzei!

_________________
Individuāls CHIPTUNING
http://chip.rolis.lv
http://loguslotinas.lv


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 11 Jan 2018, 21:07 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
OK . izmēģināšu ar limita ierobežošanu.
Aizvakar tikai atklāju ka manai pultij neko neārdot ir regulējama ne tikai atspere gāzei un stūrei , bet arī paši stiku stāvokļi . Stūrei leņķis un attālums no roktura , gāzei arī attālums līdz rokturim. saskrūvēju savai ķepai , palika stipri ērtāk bremzi baksīt.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 12 Jan 2018, 13:04 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 17 Feb 2013, 16:38
Posts: 186
Manualii https://cs-shop.de/CS-Rocket-V4-1-10-Br ... u-Software atradu sito tabulu, taa liekas vislabak paraka kas ir kas
Attachment:
e.PNG
e.PNG [ 166.85 KiB | Viewed 1088 times ]


Manuprat ja B4 ir uz 1 tad nav nekads curve, bet ir divas taisnes. Var uzstadit vienu gazes stiprumu (B1) un otru gazes stiprumu(B2) un pie cik procentiem nospiestas gazes pariet no viena stipruma uz otru (B3). Tākā, jā tākā abos B1 un B2 ir vienādi tad tā ir vienkārši kostants gāzes stiprums/asums. Krišjānim nedaudz asāks. Bet defaultais esot 15, tākā jebkurā gadījumā asums nogriezts nost.

Par A laikam diezgan viss skaidrs, bet man laikam būtu visi A1 A2 un A3 uz 2. (man ir SkyRC TORO 120 bet pēc visiem settingiem liekas ka ir kaut kas ļoti līdzīgs)

Tas ka Tev atlaižot uz priekšu parāk ripoja noteikti bija drag brake C2. 2 un 16% ir liela starpība. Vispar esu izbrīnīts ka Haraldam ir 16 un tākā viņam tik labi iet, pilnīgi būs jāpamēģina. Man liekas man ir vainu 5 vai 10%. Un vēl - liels drag brake stipri karsee motoru un ēd bateriju. Bet nu ja ātrāk iet tad jau jāliek jebkurā gadījumā :)

C3 ir cik ir maksimālais bremžu spēks. Tas protams ir maksimālais ESC un uz pults tāpat var griezt nost. Haralds ir uzgriezis uz 100%, Krišjānis uz 62%. Principā no vienas puses var griezt max stipru tā lai ātrajā taisnītē bremzējot neizslīd. Bet nu man kaut kā bija pēdējā treniņā ka prasijās tramplīnos nedaudz piespiest gāzi un tad baigi strauji purns gāja lejā. Tad griezu nost.

C4, C5, C6 ir bremžu spēks līdzīgi kā gāzei. Ja C7 ir 1 tad nekāda likne tur nav ir vienkārši divas stiprības un % pie kuras pārslēgties no vienas uz otru. Bremzes procents gan ir nedaudz tads jocigaks parametrs jo man jau liekas ar bremzi vienkarsi sanak on vai off, ka nav iespejams bremzi nospiest par 30%, bet varbut kads tomer var. Te viss ir nogriezts uz minimālo, kas man galīgi neliekas loģiski. Manuprāt šis stiprums iet kopā ar C3. T.i. ja gribātu max stipras bremzes tad jāliek C3 9 un C4 un C5 uz 20. Par siem es personigi esu uzlicis kaut kaa apmeram uz C4 uz 10, C5 uz 15 un C6 uz 50% bet nu gruti pateikt vai to efektu var just. Bet doma ka lai īsiem bremzes nsopiedieniem bremze ir maigāka bet stiprākiem uz max.

Boost un Turbo ir kas regulee motora timingu. Tas padara motoru stipri asāku. Praksē ļoti noder kad vajag pārlekt mazo aso tramplīnu ar ļoti īsu ieskrējienu. To timingu var pagriezt arī uz motora gala, statiski un tas viss sumējas. T.i. ja ir pagriezts uz motora jau, tad vajag mazāk boost. T.i. ja āri lieto tos pašus setings kā Haralds bet Tev motoram būs pagriezts timigs savagak, viņš brausk savādāk. Man liekas kaut kur lasīju ka nevajadzētu sumāro timingu paŗsniegt ap 65%. TAs ir ja uz motora ir pagriezsts statiskais uz kadiem 25, tad ar boostu butu velams negriezt vairak par 40. Jo lielaks timings jo asaks motors/lielaka jauda bet vairak karst un vairak eed bateriju. Ari pie lielakiem apgriezieniem var griezt vairak timingu pie maziem mazak. tapec nevar visu uzgriezt vienkarshi uz motora.

Gruti precizi saprast ko tieshi nozimee E1 4 un 6. Tai tabulaa vienkarshi rakstits 0-64 gradi. Ja tie ir 6 gradi, tad tas ir ljoti maz. Bet ja ir taa ka 1 ir 0 gradi, 2 ir 6 gradi, 3 ir 12 gradi, ... 10 - 60 gradi. Tad sanak ka 4 ir apmeram 24 gradi un 6 ir 36. Pie E2 noraditajiem apgriezieniem tiks lineri palielinats timings taa lai pie E3 noraditajiem apgriezieniem ir sasniegti sie noraditie gradi. Piem, 6/19/67 varetu but ka pie 19 000rmp sak griezt timingu pie 67000 beidz, un sai intervalaa timing palielinas no 0 lidz 24 (klat pie tas kas uzgriezts statiski uz motora)

Man personigi likas ka palika asaks un vieglak par trampliniem ja boost start rpm nogrieza vel zemak, t.i. D2 uz kadiem 10 piem (10 000rmp). Max varetu griezt ari zemak jo es isti nezinu cik ir maz apgriezieni siem motoriem bet griezt cik ir max apgriezieni t.i. iespejams ap 30 - 40.

Turbo ir ari timing mainishana bet pec cita kriterija, tipiski vienkarshi sakt griezt timingu augshaa kad ir pilna gaaze, bet tipiski ar nelielu aizturiti. T.i. tas tipiski nostradaa tikai taisnes. Es brinos ka sais setupos ir ari turbo uzlikts. Es liktu 0 ieks E1 un reguletu visu ar boostu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 12 Jan 2018, 15:22 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
Liels paldies par sakidrojumu. Manuāli lasīju , bet sīkumos nesapratu - īsti nebija skaidrs par tām līknēm.
Un vel jo projām palika neskaidrs , būs japamēgina. Ja teiksim līkne1 ir 50, līkne2 ir 50 un savienu viņas pa vidu, kopsummā vajadzētu sanākt tam pašam kas 10 +10 un savienotu pa vidu, viss uzreiz mainās ja kāds parametrs sak nobīdīties. Jeb kā. Nu es to saprotu šādi - pilns diapazons ir 100% to var sadalīt divās daļās pirmo asāku , otru otrādāk un ar 3 salikt kurā vietā tie izmainās , bet ja vienādas vertībasi tad nekas nemainās: jo diapazons tāpat ir 100%
Manā uztverē Haraldam un Krišjānim šie trīs parametri strādā kopsummā vienādi , atšķiras tikai līknes vērtības , bet par cik lineāra tad tas pats reuzltāts.

Haraldam man liekas arī uz motora stāv defaultais 25grādi , bet laikam veica korekcijas vel pie boost. Nezinu kādi ir viņa tagadējie setingi.

Par A parametrim jā, man tie atšķirtās - bateriju slēdzu nost ātrāk un motora t arī pie 105 tiek slēgta nost, nav man tik kritiski ja gonkā apstājos - uz doto brīdi dzelži man vērtīgāki :)

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 12 Jan 2018, 22:42 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 17 Feb 2013, 16:38
Posts: 186
Par liknem lidz galam nesapratu, bet manuprat nav vienadi. Vienadi ir tikai tas ka viss gazes diapazons ir vienadi stiprs/ass, bet cik stiprs tas atshkjiraas. Es pat nesauktu to par linearu, bet par konstantu - gazes stiprums visaa gazes diapazonaa (no 0 lidz 100%) ir konstants bet katraa uzstadiijumaa ir uzstadits savadaks.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 19 Jan 2018, 22:53 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
Pieslēdzos sporta pēc pie CS ESC caur PC USB. Viss ir krietni pārskatāmāk , un angliski (man ar vācu valodu diezgan švaki) var redzēt visam uzreiz kādi parametri motora t, ESC t... parametrus var saglabāt un protams izvēlēties citus ar dažiem klikšķiem (ne atsevišķi vienu parametru bes visu parametrus uzreiz). Ar win tableti advancētiem braucējiem domāju lieta noder , jo var saglabāt teiksim dažādām trasēm parametrus, neiedziļinoties kas kur bij jāmaina, trase tāda, trase šitāda un gatavs. Savukārt iesācējam uzejot atsevišķi uz parametra uzreiz ir skaidrojums.... Gan jau nebūs vienīgais ESC - noderēs :)

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 22 Feb 2018, 00:25 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
MarisS wrote:
Un vēl - liels drag brake stipri karsee motoru un ēd bateriju.

Kā tur īsti ir . Cik nu saprotu un esmu sajutis drag brake bez sensora motoriem strādā tikai tad kad gāze ir nullē . liekot mašīnai straujāk apstāties un sensora motriem liek sekot līdzi rpm un gāzes stāvoklim noturot attiecīgus apgriezienus pēc paātrinājuma. Es gandrīz esmu pārliecināts ka visas operācijas kuras saistītas ar bremzi , (dragbrake jeb parasto) netērē bateriju, motoru un ESC gan karsē jo šajā brīdī motora tinumi tiek īsslēgti ar lielāku jeb mazāku strāvu. Gudrāks ESC šajos brīžos varētu pat lādēt akumolātoru kā lielajiem auto. varbūt kādi pat to dara, jo enerģija tur izkūp diezgan daudz.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 22 Feb 2018, 01:48 
Offline
Profesors

Joined: 04 Aug 2011, 16:09
Posts: 982
Location: Rīga
Cik man zināms un testi bez testera parādīja - drag ēd bateriju, jo atlaižot gāzi auto ripo, bet drags sanāk nedaudz piebremzē.
Dragu izmanto tādi kā mēs, ne pro, kas paši nevar izsekot tam, ka visu laiku jābūt gāzei vai bremzei, nav tāda ripošanas stāvokļa gonkā.

_________________
XB 4, '17


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 22 Feb 2018, 10:47 
Offline
Speciālists
User avatar

Joined: 17 Feb 2013, 16:38
Posts: 186
Piekritu ka butiskākais efekts ir motora un ESC karšana. Bet tākā šie mazie ESC esmu diezgan droš netaisa "regenerative braking" t.i. nelaiž enerģiju ko saģenerē motors kad viņš bremzē atpakaļ baterijā, tad kopsumā jo vairāk enerģija aiziet siltumā jo vairāk tērējās baterija.

Tas drag brake ko uzliek ESC ka procentus, piem 10%, manuprat ari sensoru motoriem nostrādā tikai pie pilnīgi atlaistas gāzes. Bet protams ir tāda jocīgā bremzējošā sajūta kad tur gāzi vienmērīgi, bet ļoti maz. Bet manuprāt tās "stiprums" netiek ietekmēts ar drag brake settingu bet īsti pārliecināts gan neesu.

UldisK wrote:
MarisS wrote:
Un vēl - liels drag brake stipri karsee motoru un ēd bateriju.

Kā tur īsti ir . Cik nu saprotu un esmu sajutis drag brake bez sensora motoriem strādā tikai tad kad gāze ir nullē . liekot mašīnai straujāk apstāties un sensora motriem liek sekot līdzi rpm un gāzes stāvoklim noturot attiecīgus apgriezienus pēc paātrinājuma. Es gandrīz esmu pārliecināts ka visas operācijas kuras saistītas ar bremzi , (dragbrake jeb parasto) netērē bateriju, motoru un ESC gan karsē jo šajā brīdī motora tinumi tiek īsslēgti ar lielāku jeb mazāku strāvu. Gudrāks ESC šajos brīžos varētu pat lādēt akumolātoru kā lielajiem auto. varbūt kādi pat to dara, jo enerģija tur izkūp diezgan daudz.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ESC setings.
PostPosted: 22 Feb 2018, 12:31 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
No baterijas tērēts droši vien ka netiks, bet izmantojot dragbrake lai kompensētu laiku no punkta A līdz punkatm B kā tas būtu to neizmantojot pie lineārakas kustības baterija tiek terēta vienkārši lai kompesētu atkal nepieciešamo lielako akselerāciju, jo ar dragbrake kustība būs nelineāraka kā bez tās. Tā bremzēšana un siltums rodās netērējot bateriju, ja piemēram paņemam motora galus un salikam visus kopā, mašīnu pastumt būs ļoti grūti un motrs sāks karst ja uz borta netarodas ne ESC ne baterija. ESC pilda šijā brīdī šo īšsleguma lomu, par cik tas nav 100% tad pārējā enerģija ir jāizkliedē caur mosfeta atslēgu siltumā , netiek tur tērēta enerģīja no baterijas ne cik - tieši bremzēšanas brīdī. Ja bremzes visu laiku tiktu izmantotas tikai 100% karsētu tikai motors.
Ar sensoru un bez manas sajūtas ir tādas, ja taisnē braucu ar sensoru uz pilnu gāzi un tad samazinu gāzi uz pusi neaizejot līz nullej. Sensora motors liekas ātrāk piebremzē līdz vidējam gāzes līmenim , kad bezsesnsora motors vienkārši ripo sasniedzot šo ātrumu. ja nosviež nullē abi bremzējās vienādi (protams ja regulejumi dragbrake ir stipri vienādi)
Bet varbūt tas tik tā liekas. Izmantot vai neizmatot dragbrake domāju vairāk atkarīgs no braukšanas stila, skatoties citus vadošo pilotu setingus arī daļai dragbrake ir padsmitos, citiem minimums. varbūt trases īpatnības. Protams man personīgi vieglāk braukt ar to.
Jā atpakaļ baterijā dzīt ir diezgan liela opera, un hobija līmnī kur kapacitates beži mainās arī bīstami, jo var sačakarēt kadu aķi kad to lādēs ar strāvas impulsiem kuri pārsniedz nominalos lādēšanas C konkrētam aķim, būs vajadzīga vēl viena tabula šādiem parametriem :)

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye