Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Offroad car's
User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga
Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by UldisK » 15 Nov 2017, 23:49

redzamās detaļas ir tikai izņemtas no formas un viena apgriezta, tās nav apstrādātas. Un kompozīta (vai tas stikls jeb ogle) detaļām neviens digs nekarājās , visas šķiedras ir citas kā adatas , tās var tikai nolauzt, nevajag tur nekādu superlīmi , jebšu to darbu jau visu ir paveikuši sveķi. Ja kompozīta detaļai zāģējot jeb kā savādāk apstrādājot šķiedras karājās kā diegi tas liecina par to ka tās nav bijušas labi piesūcinātas ar sveķiem. savādāk pietiek to tikai apstrādāt ar smilkšpapīru. Jeb es īsti nesapratu kā biji to domājis.
Te ir gatava installācija:
Image

es ar ik pa laikam visu apstrādāju ar silikonu - netīrumi pēc tam vieglāk nāk nost, bet džeki te lieto citu līdzekli kura nosaukumu jau psapēju aizmirst :? Un viekalā tik brīvi pieejams vairs neēsot. Varbūt šeit atgādināsiet kas tas bija.

rolandos81
Profesors
Posts:417
Joined:09 Nov 2012, 12:01
Location:Riga,Latvija

Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by rolandos81 » 16 Nov 2017, 00:53

UldisK wrote:redzamās detaļas ir tikai izņemtas no formas un viena apgriezta, tās nav apstrādātas. Un kompozīta (vai tas stikls jeb ogle) detaļām neviens digs nekarājās , visas šķiedras ir citas kā adatas , tās var tikai nolauzt, nevajag tur nekādu superlīmi , jebšu to darbu jau visu ir paveikuši sveķi. Ja kompozīta detaļai zāģējot jeb kā savādāk apstrādājot šķiedras karājās kā diegi tas liecina par to ka tās nav bijušas labi piesūcinātas ar sveķiem. savādāk pietiek to tikai apstrādāt ar smilkšpapīru. Jeb es īsti nesapratu kā biji to domājis.
Te ir gatava installācija:
Image

es ar ik pa laikam visu apstrādāju ar silikonu - netīrumi pēc tam vieglāk nāk nost, bet džeki te lieto citu līdzekli kura nosaukumu jau psapēju aizmirst :? Un viekalā tik brīvi pieejams vairs neēsot. Varbūt šeit atgādināsiet kas tas bija.

Viss labi es nepiesienos tavam meistarojumam.Es vienkārši stāstu ka esmu redzējis kā citi kas lieto karbona detaļas.Piem torņus vai paneļus viņiem malas apstrādā ar CA līmi.Tip lai ilgāk kalpo un lai nav pliks karbons griezuma vietās.

User avatar
Grip
Profesors
Posts:1705
Joined:30 Sep 2006, 23:00

Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by Grip » 16 Nov 2017, 08:59

At supereni torņus apstrādā viena iemesla dēļ - lai neuzplēš detaļu pa plaknes šķiedru un mazāka iespējamība ka tā no trieciena atslāņosies. Tie torņi parasti ir 3-4mm biezas karbona detaļas, kur tam lielāka iespeja uz atslāņošanos.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by UldisK » 16 Nov 2017, 12:52

Pēc idejas tas nedrīkstētu notikt, ja atslāņojās , kaut kas nav kārtībā ar izgatavošanas tehnoloģiju(varbūt blīvums ir tik mazs ka sveķi ar vakumu tiek izsūkti par daudz - nezinu). Man ļopakiem šasijas ir gdījušās kuras sāk atslāņoties, bet tur skaidri redzamas ir tehnoloģijas kļūdas pie izgatavošanas(blīvums nav vienāds visā šķērsgriezumā). Otrs varinats - ražotājs kompozītu izgatavo - ārpuse ogle , iekšpuse stikls, uz aci to ir grūti pateikt, bet atslāņošanās tad ir iespējama, protams izgatavošans tehnoloģija ir lētāka + stingrība sagalbājās, jo strādā jau tikai ārējās kārtas(kamēr nenotiek atslāņošanās.)
Varbūt zinat kāpēc šīs vietas labo jeb apstrādā CA, bet ne ar epo sveķiem? Varbūt dēļ pieejamības un vienkāršibas, jo sveķi žūs 24h un parastā veikalā nebūs neopērkami. Savādāk man liekās ka griezums apstrādāts ar EPO būs dzīvot spējīgas, ja nu gadījumā zāģējot ir kas aizrauts.
Droši vien tādos sīkumos nav ko iedziļinātis, ja krešos , tad krešos un detaļa būs jāmaina tā vai tā.

User avatar
Grip
Profesors
Posts:1705
Joined:30 Sep 2006, 23:00

Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by Grip » 16 Nov 2017, 13:02

Man arī nekad nekas nav atslāņojies, taču tomēr drošības pēc ar supereni nosmērēju maliņas (ražotāji instrukcijās to rekomendē darīt). Salauzt torņus gan ir izdevies vairākas reizes, bet tas cits stāsts.
Plus skats labāks, superene uztaisa tādu caurspīdīgu to maliņu.
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S

rolandos81
Profesors
Posts:417
Joined:09 Nov 2012, 12:01
Location:Riga,Latvija

Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by rolandos81 » 17 Nov 2017, 02:52

Es jau negribu mācīt gudrākus cilvēkus.Vienkārši domāju pieminēt jo esmu to redzējis.Man ir bijuši tikai karbona beadlock gredzeni un tur ar instrukcijās bija minēts ka jāapstrādā tās malas ar CA.Bet es tā pat liku virsū un braucu.Vienīgais ko savā prātā varu iedomāties ka tās malas nav tā kā karbona virsma hermētiski noslēgta un ka tur tā pat ir mikro poras kurās var nonākt visādi elementi un sākt ardīt to materiālu un uz sitieniem ar tās malas ir vājākas.Ar to CA sanāk ka hermetizē to visu pasākumu un arī kā Grip minēja kosmētiski padara glītāku.

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by UldisK » 17 Nov 2017, 13:20

Es neēsmu nepavisam gudrs CAR lietās, pats visu apgūstu un klausos. Ir pieredze darbā ar kompozītu kā tādu, tāpēc te spriedelēju :)
Es laikam sapratu kāpēc ir šāda rekomendācija. Daļas noteikti ir grieztas ar lāzeri, vai frēzētas ar ļoti augstiem apgriezieniem. Šajā situācijā EPO mazliet izdeg atstājot īsas(desmitdaļas) šķiedras kuras protams ir palikušas bez EPO , vajag viņas ar akut ko "piesiet" - CA būtu visātrākais un pietiekoši efektīgs paņēmiens.

rolandos81
Profesors
Posts:417
Joined:09 Nov 2012, 12:01
Location:Riga,Latvija

Re: Aizsardzība no smiltīm, dubļiem ...

Post by rolandos81 » 17 Nov 2017, 20:17

Ar šito lielo spriedelēšanu par lietu pat piemirsu tevi palielīt.Baigi labi tev sanākuši tie aizsargi.Kā redzi pats lietoju oriģinālus un ja nebūtu zinājis tad domātu ka tā ir kaut kāda dārga ražotāja opcija.Labs.

Post Reply