Vēlreiz par drošību
Cien. domubiedri, šī tēma ir pacelta un atrunāta simtiem reižu.
Esat piesardzīgi lidojot ar saviem modeļiem, nelidojiet virs citiem cilvēkiem, nelidojat pārāk tuvu pie sevis un esat maksimāli piesardzīgi, jo arī 450 klases helis var radīt pamatīgus miesas bojājums. Aizrādiet neuzmanīgiem skatītājiem un aizmāršīgiem garāmgājējiem. Kā arī veicot upgrade saviem modeļiem vienmēr apsveriet, vai ieekonomētie 10 usd ir tā vērti.
Diemžēl tas nenotiek pirmo reizi... Dzīvē notiek sliktas lietas un 10.07.2013 ir gājis bojā 41 g.v. modelists , acīmredzot netika galā ar savu GAUI X7 heli.
http://www.rcheliresource.com/tragic-ne ... elicopter/
R.I.P
Esat piesardzīgi lidojot ar saviem modeļiem, nelidojiet virs citiem cilvēkiem, nelidojat pārāk tuvu pie sevis un esat maksimāli piesardzīgi, jo arī 450 klases helis var radīt pamatīgus miesas bojājums. Aizrādiet neuzmanīgiem skatītājiem un aizmāršīgiem garāmgājējiem. Kā arī veicot upgrade saviem modeļiem vienmēr apsveriet, vai ieekonomētie 10 usd ir tā vērti.
Diemžēl tas nenotiek pirmo reizi... Dzīvē notiek sliktas lietas un 10.07.2013 ir gājis bojā 41 g.v. modelists , acīmredzot netika galā ar savu GAUI X7 heli.
http://www.rcheliresource.com/tragic-ne ... elicopter/
R.I.P
Last edited by Shranky on 13 Jul 2013, 09:57, edited 1 time in total.
Re: Vēlreiz par drošību
datumā maza kļūme , savādāk vēl var geiezt visu par labu.
Jā, nopietnāki modeļi tiešām ir lidojošas izkaptis no "zāģis" vai tas plane , helis jeb multirotors. plane vēl tik strauji nevar nainīt trajektoriju , bet helis.... lai gan tam kurš uz viņu neskatās vai nebaidās tas būs vienalga.....
Jā, nopietnāki modeļi tiešām ir lidojošas izkaptis no "zāģis" vai tas plane , helis jeb multirotors. plane vēl tik strauji nevar nainīt trajektoriju , bet helis.... lai gan tam kurš uz viņu neskatās vai nebaidās tas būs vienalga.....
- ventvilnis
- Speciālists
- Posts:149
- Joined:11 Jun 2012, 21:35
- Location:Ventava Ventspils nov.
Re: Vēlreiz par drošību
Iespaidīgs jau tas aparāts ar saviem izmēriem,
kas par iemeslu traģēdijai to tikai tas tur augšā zina,nu bet viena gadījuma pēc dzīve neapstāsies ,jo tā ir dzīve.Protams drošība un vēlreiz drošība ir jāievēro 'tas nekad nebūs par ļaunu .
Šajā gadījumā kāda neliela tehniska kļūda maksāja liekas pieredzējuša pilota dzīvību ...
kas par iemeslu traģēdijai to tikai tas tur augšā zina,nu bet viena gadījuma pēc dzīve neapstāsies ,jo tā ir dzīve.Protams drošība un vēlreiz drošība ir jāievēro 'tas nekad nebūs par ļaunu .
Šajā gadījumā kāda neliela tehniska kļūda maksāja liekas pieredzējuša pilota dzīvību ...
Re: Vēlreiz par drošību
Šī iespējams ir arī viela pārdomām iesācējiem (jeb tiem, kas tikai grib kaut ko pirkt).
Zinu, ka, lieli heļi un lidmašīnas vadībā ir krietni vienkāršāki, līdz ar to bieži izskan komentāri par to, ka iespējams labāk sākt ar lielākiem modeļiem. Bet pats šajā hobijā nu jau būšu ievilcis kādus piecus cilvēkus, un sāku saprast, ka modelis ir tikai 10% no stāsta...
Lielākā daļa traumu rodas ne jau tehniku kļūmju dēļ, bet gan cilvēcisko kļūdu ietekmē. Protams, no tehniskajām un neparedzamajām kļūdām izvairīties ir teju neiespējami, bet pavērojiet statistiku kaut vai te pat Latvijā. Pietiek jau ar The Gardiner stāstu, manu šaizi 2011.gada Ķīpsalas izstādē, citu stāstiem par to, kā reizi pa reizēm noraujas pat ar mazajiem APC 10x4.7 propšiem pa pirkstiem no multirotora... pa lielam cilvēks ir pats kļūdas radītājs un izpildītājs.
Un te nu atgriežamies pie iesācējiem un lieliem modeļiem. Es saprotu, ka vieglāk vadīt ir lielu modeli... bet ja vadīt nemāk vispār? Tāpēc es nekad jaunajiem pilotiem, kas hobiju tikai uzsāk, neesmu ieteicis pat vidusmēra modeļus. Fizika ir nepiedodama, un formula F=mv² saka, ka paņemot divas reizes lielāku modeli, jums būs jāsavalda apmēram 8 reizes lielāka enerģija.
Es gribētu, kaut tas, ko saku, ir pārspīlēti, bet ja noliek blakus kaut vai Trex450 un Trex 500 (kas NAV 2x lielāks modelis attiecībā viens pret otru), tad mani varētu uzskatīt pat par optimistu:
Trex 450
Elektriskā jauda: 12V/10...25A = max 300W
Svars: max 900g
Lenķiskais galvas rotācijas ātrums pie spārna gala: ~ 400km/h
Trex 500
Elektriskā jauda: 22V/20...45A = max 900W
Svars: max 1700g
Lenķiskais galvas rotācijas ātrums pie spārna gala: ~ 550km/h
Un tagad iedomājaties - šāds aparāts [500-tais] nonāk pilnīgi nepieredzējuša pilota rokās, kas ne reizi mūžā nav lidojis ar CP heli...
Šis ir elitārs hobijs, un diezgan bieži esmu novērojis, ka elitārās lietās atsevišķu raksturu cilvēkiem ir tendence pirkt, ņemt un parakstīties uz lielākajām, labākajām, kurtākajām u.t.t. lietām, lai tikai izceltos, lai izskatītos citu acīs labāks... tagad salieciet šo kombināciju kopā.
Tiešām, lūgums visiem, jo īpaši iesācējiem - šajā hobijā izdaliet savas spējas un zināšanas ar divi! Hobijs ir skaists, ļoti aizraujošs un azartisks, bet tieši tāpēc "neleciet augstāk par savu dirsiņu", jo šis hobijs ir arī bīstams.
Zinu, ka, lieli heļi un lidmašīnas vadībā ir krietni vienkāršāki, līdz ar to bieži izskan komentāri par to, ka iespējams labāk sākt ar lielākiem modeļiem. Bet pats šajā hobijā nu jau būšu ievilcis kādus piecus cilvēkus, un sāku saprast, ka modelis ir tikai 10% no stāsta...
Lielākā daļa traumu rodas ne jau tehniku kļūmju dēļ, bet gan cilvēcisko kļūdu ietekmē. Protams, no tehniskajām un neparedzamajām kļūdām izvairīties ir teju neiespējami, bet pavērojiet statistiku kaut vai te pat Latvijā. Pietiek jau ar The Gardiner stāstu, manu šaizi 2011.gada Ķīpsalas izstādē, citu stāstiem par to, kā reizi pa reizēm noraujas pat ar mazajiem APC 10x4.7 propšiem pa pirkstiem no multirotora... pa lielam cilvēks ir pats kļūdas radītājs un izpildītājs.
Un te nu atgriežamies pie iesācējiem un lieliem modeļiem. Es saprotu, ka vieglāk vadīt ir lielu modeli... bet ja vadīt nemāk vispār? Tāpēc es nekad jaunajiem pilotiem, kas hobiju tikai uzsāk, neesmu ieteicis pat vidusmēra modeļus. Fizika ir nepiedodama, un formula F=mv² saka, ka paņemot divas reizes lielāku modeli, jums būs jāsavalda apmēram 8 reizes lielāka enerģija.
Es gribētu, kaut tas, ko saku, ir pārspīlēti, bet ja noliek blakus kaut vai Trex450 un Trex 500 (kas NAV 2x lielāks modelis attiecībā viens pret otru), tad mani varētu uzskatīt pat par optimistu:
Trex 450
Elektriskā jauda: 12V/10...25A = max 300W
Svars: max 900g
Lenķiskais galvas rotācijas ātrums pie spārna gala: ~ 400km/h
Trex 500
Elektriskā jauda: 22V/20...45A = max 900W
Svars: max 1700g
Lenķiskais galvas rotācijas ātrums pie spārna gala: ~ 550km/h
Un tagad iedomājaties - šāds aparāts [500-tais] nonāk pilnīgi nepieredzējuša pilota rokās, kas ne reizi mūžā nav lidojis ar CP heli...
Šis ir elitārs hobijs, un diezgan bieži esmu novērojis, ka elitārās lietās atsevišķu raksturu cilvēkiem ir tendence pirkt, ņemt un parakstīties uz lielākajām, labākajām, kurtākajām u.t.t. lietām, lai tikai izceltos, lai izskatītos citu acīs labāks... tagad salieciet šo kombināciju kopā.
Tiešām, lūgums visiem, jo īpaši iesācējiem - šajā hobijā izdaliet savas spējas un zināšanas ar divi! Hobijs ir skaists, ļoti aizraujošs un azartisks, bet tieši tāpēc "neleciet augstāk par savu dirsiņu", jo šis hobijs ir arī bīstams.
Re: Vēlreiz par drošību
Vadībā būs tikpat vienkārši jeb sarežģīti kā mazie , bet lielie būs stabilāki inertāki , lidz ar to kļūdas labot būs grūtāk, jo viņiem ir svars ar inerci. ja runa par savu un citu drošību tad lielais modelis iesācēja rokās ir daudz bīstamāks.DefekC wrote: Zinu, ka, lieli heļi un lidmašīnas vadībā ir krietni vienkāršāki, līdz ar to bieži izskan komentāri par to, ka iespējams labāk sākt ar lielākiem modeļiem. Bet pats šajā hobijā nu jau būšu ievilcis kādus piecus cilvēkus, un sāku saprast, ka modelis ir tikai 10% no stāsta...
Es teiktu tā , tad kad stiki vairs nejūk ir laiks domāt par lielu modeli.
Re: Vēlreiz par drošību
Vēl viens negadījums, šoreiz štatos:
http://newyork.cbslocal.com/2013/09/05/ ... elicopter/
Kas ir zīmīgi, viņš nebija iesācējs:
“It’s beyond belief. I would put Roman at a world class level. Absolutely a world class pilot,” Bryce said.
http://newyork.cbslocal.com/2013/09/05/ ... elicopter/
Kas ir zīmīgi, viņš nebija iesācējs:
“It’s beyond belief. I would put Roman at a world class level. Absolutely a world class pilot,” Bryce said.
"Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” L. da Vinci
Trex 500 & 600N
Tarot 450
Blade mCPX
HiSky HCP100S
Trex 500 & 600N
Tarot 450
Blade mCPX
HiSky HCP100S
-
- Tas, kuru nedrīkst nolamāt
- Posts:3012
- Joined:23 Jul 2006, 14:31
- Location:Jelgava
Re: Vēlreiz par drošību
Stulbaakais ir tas ka tas bija mana drauga labaakais draugs.. taaka principaa varu teikt ka zinu daudz par notikumu, vinjsh arii tur bija, veel gan detaljaas neizprashnjaaju
Re: Vēlreiz par drošību
http://www.youtube.com/watch?v=8MrG51ebwI8
Nu kur prāts???
Nu kur prāts???
Sāku no jauna. Salaspilī.
Re: Vēlreiz par drošību
a man patikaarchii wrote:http://www.youtube.com/watch?v=8MrG51ebwI8
Nu kur prāts???
Protams labi ka tā.
Re: Vēlreiz par drošību
Vareja manu dzivzogu kads sita smuki apsnapt , ar plastmasniekiem nesanak tik grzni