Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 22 Nov 2017, 06:46

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 550 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Next
Author Message
PostPosted: 30 Jun 2017, 10:32 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
Viss jau pareizi. Arī mēs ziemu vairāk veltam tieši jaunu projektu realizēšanai, modeļu būvē, salikšanā... vasar domāta tam lai paņemtu modeli brīvajā laikā un lidotu, protams sīku krešu gadījumā tie tiek aplaboti, smagāki kreši un jauni lielāki projekti parasti tiek atlikti ziemas sezonai.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jul 2017, 15:15 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
pēc pāris mēnešu dīkstāves, atdzīvināju mazā racing kvadiņa lidotspēju, un dikti atkal aizrāva tā lieta:) nesalīdzināms ātrums un veiklība, kustības dinamika un sportiskums, jā, paštaisītiem kvadiņiem arī ir sava vieta dzīvē un saimniecībā:)
Turklāt, kad jau ir labi izlūrēta apkārtne augstā kvalitātē no dji dronekļa, tad var arī tīri labi paskraidīt pa pagalmu riņķī apkārt ar mazo kvadiņu kam ir švakā redzamība, analogais fpv.

Katram savs labums:)

man te visa saimniecība ir uz 3S, laikam jau būtu pareizāk, krutāk un jestrāk bijis taisīt/pāriet uz 4s. nu manīs, varbūt pamazām sanāks, kad viens pēc otra vecie aķi sāks mirt nost un būs jāpiepērk kādi jauni vietā:)

par kvadiņa konstrukciju esmu ļoti apmierināts, tādu nav žēl dot arī nepratējam, pamēģināt, trenēties, jo praktiski nav kam salūzt, kājas parasti notrūkst strapos/savilcēs, vērtīgās lietas, uztvērējs, kontrolieris un arī esci ir iekšā puķika korpusā, nesaņem nekad nāvējošus triecienus vai cirtienus no propelleru lāpstām, video stāv augšā, viss ir pa lielam ļoti dzīvotspējīgs, protams, vienmēr var arī vēl kautko uzlabot:)

lidot ir patīkami, iespējams, arī tādēļ, ka pamazām kvads sāk klausīt vadītājam, un nevis otrādi:)

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Aug 2017, 23:37 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
nu tā, pa laikam tomēr uzrodas lidošanas trakumi, vispirms - NAKTS LIDOŠANA :)
provējām ar dažām vecām security kamerām, un infrasarkano diožu lampiņām, pa divām gab. uz dronekli. jāteic, ka ļoti aizraujošs pasākums, un patīkami, ka šādi var pagarināt lietderīgo lidsezonu, mierīgi lidot cauri visiem garajiem melnajiem ziemas un rudens vakariem. lieta iet krastā tīri labi, pieņemot, ka ir jau kautkāda iepriekšēja fpv lidināšanas pieredze, un aparāts vairāk vai mazāk klausa. būtiski, ka turoties pie zemes - var orientēties telpā, redzēt takas, zāli, krūmus, ceļus, siltumnīcas mājas utt, bet paceļoties augstāk - ir piķa melnums, var nomaldīties viens un div, ar visu to, ka pamalē spīd visādas pilsētas būvju un iestāžu gaismas. Pieņemu, ka ar kautkādu īpašu nakts kameru, pūces vai taml kameru būtu krietni labāka tā redzamība, cik var noprast no youtūbē redzētā, kā citi lido. bet kopumā ir forši:) un skaidrs, ka ne tikai kameru der labāku, bet neskādē arī krietnāku ilumināciju sakarināt, vairāk prožektorus. Sajūta tāda ļoti spocīga, viss tumšs, melns apkārt, sanāk vairāk vai mazāk savu ceļu taustīt ar infra lampu staru, tās kameras kas bij pa rokai, tiešām diezgan pļeckainu bildi dod, bet kautkā noorientēties telpā var.

nākošie jaunumi - mazais racing kvads ir iesēdies priedes galotnē, jau kuro dienu, ir pārcietis lietu, vēju, vētru, galotnes purināšanu ar striķi, uc niekošanos. Vajag risinājumus, idejas dronekļa noķimerēšanai. Bezizejas situācijā varētu arī kāpt, uzkāpu pagaidām līdz trešdaļai apmēram, maz zaru, kāpu drošinoties ar uzkabi, bet nu ir kā ir, tā pat arī negribas tiem pāris dzīvajiem zariem ar šņori mizu noplēst, tomēr, labāk ka tas koks aug, kur viņš ir, likvidēt nav plānots. Augstums kokam ir ap 20m, droneklis kādi pāris metri no galotnes, ligzdo zarā. Vēl jāmēģina ar dronu uzvest augšā šņori, precīzāk to šņori uzmetot zaram uz kura ir drons. Iepriekš, ar maviku ceļot šņori, vienreiz dabuju šņorē galotni, citreiz zarus kas ir virs dronekļa, to visu purinot, neko nelīdz. ar garu kārti tur līst ir patizli, pirmkārt, tā kārts ir 11m gara, pašam stāvot uz jumta, smaga, knapi valdāma, turklāt nepietiek tās garums:) galā bij pielikts žuburāķis ar šņori, ar domu ka aizāķējoties tam aiz dronekļa vai zara, pēctam atlikktu tik vilkt un gatavs. akjā, 5m no priedes ir 20kv līnija, negribētos ka garais bakstāmais koks tai uzkristu... tā pat arī šņores un glābējdroni:) bezvējains laiks arī samērā maz, un vēl mazāk laikos kas sakristu ar brīvo laiku:) tāka tāds lūk interesants te uzdevums ir, atvērrts idejām un risinājumiem.

un trešie jaunumi - atgriezu dzīvē veco trijkopteri un lielo seškopteri, patīkami, ja saimniecībā ir vairāki aparāti kas darbojas. pamazām plānojas uzbūvēt vēl šo to, kas nav provēts - nav provēts mazais, racing izmēra seškopteris. kā arī jokapēc varētu paprovēt kādu superņipru racinga četrinieku uztaisīt, ar mega vieglu rāmi, jaudīgiem motoriem un jaudīgu aķi :)

tālāk redzamas trijkoptera bildes, vēl jāregulē pidons, oranžajā tuntulī ir ievīstīta elektroniskā daļa - esci, kontrolieris, uztvērējs, 5v barotājs, izgrieztais caurums priekš usb konekcijas. Tuntuli piešņorē pie koptera vidus plaknes, un gatavs, krešojot nekad ar propelleri netiek sasiti esci, netiek traumēts fc utml, viss sanāk ļoti ļoti dzīvīgs, var kopteri droši dot mācīties iesācējiem, kritieni, tāpat arī mitrums neskādē. Shēmas visas aizvien vēl lakoju, uzskatu, ka tas ir pareizais veids kā darīt, lai nav jālauza vēlāk galva, par mistiskiem gļukiem dēļ nepamanītas rasas vai lietus piles. Shēmas lako vai ar kādu citu žļurgu apstrādā praktiski visi, kas vēlas uzbūvēt kaut ko uzticamu un drošu, tai skaitā arī kosmosā lidināmas iekārtas, līdz beidzot - veļasmašīnas kurām uzrakstīts kāds atpazīstamāks nosaukums, kas paredzētas ilgākam lietošanas laikam, ne viendienītes. Papildus vēl - uz jebkuriem spraužamiem savienojumiem, kontaktiem sasmidzinu kontaktu eļļu no aerosola, lai tiem mazāk izredžu nooksidēties:) nu katrā ziņā, pa kādai liekai kustībai daudz nekaitē, bet toties vēlāk ir mierīgāka lidošana un lietošana, nav jāzīlē entās reizes kāpēc tur tas un tas nedarbojas vai gļuko.


Attachments:
IMG-20170805-WA0004.jpeg
IMG-20170805-WA0004.jpeg [ 1.03 MiB | Viewed 826 times ]
IMG-20170805-WA0000.jpeg
IMG-20170805-WA0000.jpeg [ 1.16 MiB | Viewed 826 times ]

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.
Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Aug 2017, 23:48 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
CC3D kontroliera kājas saspraustas kartona gabalos, lai nenolakojas, sagatavots lakošanai, un ieskicēts mazais seškopteris. Vispār, būtu pa rokai biezumēvele, tās koka līstes varētu nodozēt vēl plānākas, attiecīgi vēl ietaupot kādus gramus, jo ir veiksmīgi lidots arī ar tievākām, motoriem ne tuvu nav tāds spēks, lai līste neizturētu slodzi, savukārt pie kritieniem, pārtrūkst plastmasas savilces, kas koka kājas tur pie vidusplāksnes, tās nomaina un lido tālāk, jo visas detaļas ir veselas.


Attachments:
IMG-20170804-WA0025.jpeg
IMG-20170804-WA0025.jpeg [ 941.27 KiB | Viewed 823 times ]
IMG-20170804-WA0027.jpeg
IMG-20170804-WA0027.jpeg [ 808.03 KiB | Viewed 823 times ]

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.
Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Aug 2017, 15:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 653
Location: Rīga
PuukjuAerofoto wrote:
vispirms - NAKTS LIDOŠANA :)


Tas ir baigi kaifīgs pasākums, nekādu super skatāmu video tikai nesanāk ar šitādām kamerām.
Nupat uzliku UltraFire moduli 1000 lūmenu. Dabūju samontēt jaunu barotāju spriegumam no borta baterijas - viņējais mirkšķina augstā frekvencē un kamerā dod treknas strīpas. Karst baisi - radiatoru (un regulatora korpusu vienlaicīgi) no slotaskāta nogriezu.
Bēda tikai, ka vējš nerimās pat naktī, beigās vismaz rokā turot dārzā pagrozīju :)
Ja 60 m attālumā melns šķūnis filmā redzams - tas liekas pietiekoši. Pilotējamā kamera ir vismaz 2 reizes jūtīgāka, pamēģināšu drīz arī ar nupat atnākušo Runcam Split un ziņošu.


Attachments:
HeadLight3_cut.jpg
HeadLight3_cut.jpg [ 379.87 KiB | Viewed 801 times ]
Beam01.jpg
Beam01.jpg [ 674.89 KiB | Viewed 801 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Aug 2017, 19:02 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
forši:) vienīgais, Tavam aparātam jau vislaik jābūt kustībā, tur būs pietiekami ar to 60m redzamību priekšā? bet laba doma, es ar štukoju, kā būtu, ja iemestu kādu 10W gaismas diodi, lai ceļu pagaismo :)


zinko, pie reizes domāju uzjautāt, cik tad īsti vēlams uz motoriem resnu barības dzīslu laist, pieņemot, ka motoriem maks patēriņš ir 30A. tas 30A iet pa katru no dzīslām, vai vienai dzīslai sanāks tikai 10A ? domāju 1-1,5 kvadrātmilimetri derēs? 15cm garam vadam...

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Aug 2017, 20:46 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 653
Location: Rīga
Man liekas, ka 2,5-3 mm2 vajadzētu, ja 30A tur ir visu laiku, nevis augšējā robeža "īpašajam gadījumam". Pats lieku diezgan tievus vadus, jo reti nākas spiest gāzi līdz galam. Laikam cik resnas trīs fāzes nāk no motora, tādus divus arī lieku ESC barošanai. Ir jau laba doma veikt aprēķinus, bet man līdz šim nekas nav pat uzsilis, kur nu vēl sadedzis.

Lidojot 60 m "garai" gaismai lielas nozīmes nebūs, bet sēžoties neapgaismotā vietā un šur tur zemāk caurlidojot tumsā ir nelāga sajūta, un šis var būt risinājums.
Šī ir dikti laba diode - 3,5V x 3A - gandrīz tie 10W arī ir. 3,5V ir spriegums no reguļa uz diodi, reguļa ieeja ir platāka, bet 3s ir par daudz enīvej.
http://www.dx.com/p/26-5mm-1000lm-1-mod ... YiqF16Qz5c
Alumīnija reflektors nāk līdz - ir gan stars, gan mazliet "tuvā gaisma".

Regulis tikai jāizlodē laukā, jāieliek regulējams SwitchableBEC, 3A vismaz un barojams ar 3s vai 4s, un jāpieliek kondensators, lai nemirgo savus megahercus kamerā.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Aug 2017, 00:15 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
Vēl ir jāņem vērā cik tas vads garš. Ja vads īss var uz šķērsgriezumu arī pagrekot, ja garāks tad domāju ka nav lietderīgi mums tā jau skaitāmos mAh tērēt siltumā. Ja motors tērēs 30A tad arī katra fāze tērēs tos 30A tkai katra savā brīdī. apmēram tā : Image
Te gan ir zvaigznes slēgums , parasti viņus slēdz trīstūrī , bet tas ātrumu nemazina.
šķērsgriezumu aprēķināt nebūs tik vienkārši, būtībā ja kabelis nav garš , var vadīties pēc motora tinuma šķērsgriezuma (pamērīt izejošo vadu šķērsgriezumu) mazliet noapaļojot to uz augšu, esc jau parasti stāv turpat pie motora, ja tālāk tad gan tas var uzkāpt reizes. Pa lielo var eksperimentāli pēc setapa, uzliekam propjus paslogojam uz pilnu jaudu un pačamdam , ja vadi nesilst būs jau labi. Man piemēram tam psihopātam 2,5mm2 10cm vadi sanāca mainīt jo sila ievērojami , protams zūd lietderīgā jauda.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Aug 2017, 02:02 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 653
Location: Rīga
Paldies, Uldi!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Aug 2017, 15:28 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
paldies par atbildēm! :)

bet paga, cik Tavam psihopātam ir jauda un strāva? tīri tā, saprast, pie kādas strāvas sāk silt tie 2,5mm vadi?

jo nu gribas uztaisīt samērā asu, ņipru kopterīti un pablusoties samazinot liekos gramus. Kautkāda trešdaļa no vadu svara sanāk izolācija, varbūt ir vērts to noģērbt, un iebāzt vadu heatshrinkā? tas jau ir drusku plānāks itkā? vai notīt ar izoleni :D

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Aug 2017, 15:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
kādi 80A, pusgāzē ~60A 4s setaps 40c 2200 uz smakšanas robežas :? vada garums motors ESC ~12cm

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Aug 2017, 15:48 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2398
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Mani māc aizdomas, ka gadījumā, ja PuukjuAerofoto savām līstītēm uzliks tādu setupu kā bija Ulda psihopātam, tās līstītes uz vietas pārvērtīsies par skalu čupu :D

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Aug 2017, 18:30 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
Jā, aķīts jau noteikti dabuja pamocīties, pakarst, pie tiem 80A :)

skatos, ka kvada motori ir ar max ap 30A laikam rīšanu, kopā tātad uz 120A, drošvien, ja kvads piesiets trosē pie zemes un labi ņipri propji uzlikti virsū:) realitātē lidojot noteikti tādus ciparus šis man nesasniegs.

skali mēdz arī pārvērsties par līstēm, un otrādi, katram savs, ir kam patīk lidot ar ķieģeli, ir kam patīk sportot un skaldīt matus un kautko mēģināt sasniegt, kautkādu tuvošanos ideālam, arī jau, ne absolūtam, bet saskaņā ar savām iespējām un iedvesmas robežām - ciktāl to ir interesanti darīt, iekams prieks nav pārvērties mokošā rutīnas nodarbē :)

ir jau tagad arī visādi jauki kvadu rāmji nopērkami, ap 70 eiro, par 50 gramīgu karbonizētu rāmi, gan jau ka nekāda vaina, bet nu tas ir būvēts tā, ka ja kāja nolūzt - skrūvē klāt jaunu, kājas pērk tur par 10 eiro vai kā klāt cik tik grib. Man gribas baudīt lidojuma brīvību, mēģinot dažreiz arī visādas pārgalvības varbūt, un nesatraucoties ka katra kļūdiņa maksās piečuku vai cik. Koklīstu konstrukcija ir tāda būvēta, kas avārijās paliek vesela, pārtrūkst tikai plastm. savilcēji, straipi vai kāviņussauc. :)

oki, skaidrs ir tas, ka laikam nekas nav skaidrs:) laikam tas ka ar 1,5kvm mm uz 15cm garumu var maukt, bet vai var maukt arī ar 1,0 kvmm? :) oki, pasvērs tos vadus, manīs vai tur ir potenciāls svara blusošanai :)

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Aug 2017, 22:26 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
Visi silikona vadi ir smagi , sver vai nesver, ja tā ir vieta kur vadam nav patstāvīgi jālocās neuzskatu silikona vadus par kaut kādu plusu, pameklējot citus var iegūt lielāku šķērsgriezumu pie tā paša svara.
Koka līstēs nav tikai plusi , ja patīk eksperimentēt pārgalvības tad stingrs rāmis uzvedās pavisam savādāk un kontrolējamāk par līstīšu rāmi ar savilcēm. Ar to negribēju teikt ka jebkurš pērkamais rāmis ir stingrs un ka līstīšu rāmis ir galīgi slikts. Kā jau pats teici, katram savs un savi mnērķi.
Pārslogot koptera motorus (kā jebkurus citus) ar max strāvām ir gaužām vienkārši un bieži redzams praksē, atliek uzlikt nepiemērotus propjus un brīnīties kāpēc nav jauda, bet bačas pūšās un viss cepās.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2017, 00:11 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
oki, eksperimenta kārtā savilku, šķiet, 0,75kvmm vadus:) bet liekas, ka ir ok, garums ir zem 10cm. Nu tas laikam sīkums, pēc sviluma neož...

galvenais - uztapa jauns kompaktais racing kvadons, 293 grami ar fpv, bez baterijas. No tā secinu, ka ir diezgan jāpacenšās, lai racing kvadu uzbūvētu zem 300 gramiem ar fpv. Iepriekšejais maziņkvads man ir 346 grami. Tiesagan, vecajā kvadā smagāka fpv kamera, jaunajā viegla hs1177, plastm. korpusā.
Koklīstu rāmis pliks sver 30 gramus, bet tur vēl ir ko piestrādāt.

Vadi - pa trim savīti, katram motoram sver pa 5 grami, tas jau kopā ir ap 20 gr.

vecajam kvadiņam 2204 2300kv motori, jaunajam 2206 2300kv, arī labākas raudzes, ar izliektiem magnētiem. Lidsajūta un ātrums jau ir traki ņipri, sevišķi ar 4s :)
bet ja grib precīzāk ložņāt starp zariem utml, tad laikam jāregulē mazāka atsaucība uz kontroli, citādi pārāk nemierīgs:)

konstruktīvi - propi un motori skatās uz apakšu, bija interesanti izmēģināt, kā praksē būs tā sajūta un labums no tā. Esci, FC un RX un BEC ir sastūķēti iekšā putu plēvju un skočas korpusā, esci apakšā, virs tiem FC, tam blakus RX un bec. Sākumā biju uztaisījis alumīn folijas starpsienu, bet beigās to aizmirsu iemontēt, bet neko, lidojot nekādu gļuku vai traucējumu no ESCu izstarotā radioviļņu fona uz lidkontrolieri nav jūtams, lido apbrīnojami gludi, iespējams arī dēļ tā ka motori ir zem kājām, saspiestais gaiss no propiem netriecas pret kvada kāju, teorētiski jābūt ir mazāk vibrācijām, bet lidojot aŗi jūt, ka ļoti gludi, līdzeni un precīzi iet.
FPV kamerai piestiprināts video TX un strāvas filtrs, ar vienu ņēmienu var FPV nocelt, un pārlikt citam lidaparātam, bezčakara konstrukcija:)

par kamerām - foxeer 1177 kameriņa un foxeer monster v2 1200tvl kamera, provēju abas, ar identiskiem raidītājiem un fpv uzparikti, 1177 tomēr ir jūtami aptuvenāks, noapaļotāks bildes detalizācijas ziņā. Dinamic range gan ir ok. Racingam drošvien labi der, bet ja grib kautko vairāk redzēt, un lidināties prieka pēc, tad dodu priekšroku jau iemīļotajai monster v2, tuvplānā var ne tikai lapainus zarus pamanīt, bet arī smilgas uc. sīkumus.

laikam fpv monitori jau ir izmirstoša tehnloģija, bet kozin, varbūt kāds lieto kādu sevišķi labu, var padalīties ar infu? manējais ir 800x600 vai x400, uzkrītoši graudains, kas nav patīkami. Citādā ziņā, laika aizture nav traucējoša, krāsas ir normālas.

veiksmīgu un priecīgu Jums lidināšanu!


Attachments:
IMG-20170810-WA0006.jpeg
IMG-20170810-WA0006.jpeg [ 1.2 MiB | Viewed 637 times ]
IMG-20170811-WA0000.jpeg
IMG-20170811-WA0000.jpeg [ 1021.29 KiB | Viewed 637 times ]
IMG-20170811-WA0008.jpeg
IMG-20170811-WA0008.jpeg [ 1.13 MiB | Viewed 637 times ]

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 550 posts ]  Go to page Previous  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye