Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 22 Nov 2017, 06:34

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 550 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Next
Author Message
PostPosted: 24 May 2017, 11:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Oct 2014, 20:25
Posts: 927
Location: Kurland
Kādu laiku atpakaļ sanāca patestēt saujiņu ar antenām. Testēju gan tikai līdz kādiem 300m ar škēršļiem jo tas man ir aktuāli nevis attālums. Secinājumi - cenai nav nozīmes bet ražotājam gan, bet tik un tā brendu antenas uzrādīja labāku rezultātu. Bet bij viena lētā gala ap 5$ kura mazliet atpalika tik no augstāko plauktu antenām. Tā kā tur kā paveicas ar lēto galu un pārējais paša izvēle no pieredzes.
Bet jā ja signāla stiprums ir tāds kāds norādīts un pārējie sīkumi vietās tad viss spēks ir antenās :D

_________________
Image http://avioclub.lv/ http://www.steins.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 May 2017, 11:31 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2398
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
PuukjuAerofoto wrote:
Te jau aiziet runa bezgalīgi:) sākās ar to, ka 100m attālumā - aiz kokiem - analogais video raustās, ķerās, vai nevelk vispār, mavikam šajā pašā vietā - video gluds, to salīdzināju savos ierastajos apstākļos. Pēc tā - cilvēki sāk teikt, ka man tur bijušas laikam briesmīgi sliktas antenas. Lai parādītu, ka nebija nemaz tās sliktākās - rakstu, ka ar viņām biju 1,5km attālumā, vairāk vai mazāk - ar jebkurām no tām - sākot ar 4 eiro ābollapām, 0 eiro puļķiem un 6 eiro 12db lineārās polarizācijas omni puļķi, dažādos apstākļos tās velk 1-1,5km (un iespējams, vairāk, vienkāŗsi tālāk nelidoju).
Vai no tā var tagad saprast, ka ap māju un kokiem lidojot vajadzēja uz galvas montēt šauru virziendarbības antenu un grozīties līdzi lidaparātam, lai iegūtu tikpat gludu video bildi kā mavikam? :)

Vai arī Jums ir tās 30 eiro ābollapas?

Ar ko atšķiras antenas par €0 no antenām par €6? Ar cenu (un lielu loteriju).
Ar ko atšķiras antenas par €0 no antenām par €30? Ar kvalitāti (un nelielu loteriju).
Ar ko atšķiras ābollapas no mavicā izmantotajām antenām? 1kārt - pieņemu, ka ar kvalitāti. 2kārt - ja bildes pareizi sapratu, tad ar to, ka mavicam varētu būt arī diversity uztvērējs ar virzienantenām? Kāds zinātājs varētu pakomentēt.

Raidītāja jauda tam mavicam nebūs ne tuvu tiem *nelegālajiem* 600mW.
http://mavicpilots.com/threads/mavic-pr ... post-13135
Ja var ticēt, tad Eiropas variantam būs ne vairāk kā 100mW. Tā ka arī savu 1.5km range vari droši samazināt līdz 600m vai pat mazāk, ja vēlies kaut ko salīdzināt.

PuukjuAerofoto wrote:
Virziendarbība neder piemājas fpv lidošanai. Domājams, arī lielākā tālumā - bez precīza sekotāja tas lidotprieks var izvērsties visai nervozs.

Un ja nu mavicam kā reiz ir virziendarbības antenas? Ko tad? Nelidosi vairs pie mājas ar viņu?
Ja ir sekotājs, tad vispār pie kājas, lido 10m vai 10km attālumā.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 May 2017, 13:53 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
Vēl visiem DJI noklusēti pirms konekta notiek diapazona skenēšana un izvēlēta vismazāk trokšņainā frekvence kura darbības laikā var tikt arī automātiski mainīta , šo uzstādījumu var protams pārslēgt uz manual un pašam spektra analizatorā(iekļautā aplikācijā DJIGO ar kuru lido) paskatīties kas notiek diapazonā un izvēlēties darba frekvenci.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 May 2017, 18:46 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
Nez vai tur ir virziendarbības antenas , jo DJI kopteri mājās lido ar skatoties uz jebkuru debes pusi , Pēc maniem novērojumiem ir pilnīgi pie kājas kā kopteris ir sagriezts. Traucējumi tieši virs galvas ir , ļoti bieži pat paliek bez bildes, bet nu tādas situācijas parasti ir reti un tad jau viņš arī ir tiešajā redzamībā lai kontrolētu. Mavics (klubā mums divi ir) uzvedās stipri līdzīgi.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 May 2017, 22:02 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2398
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
UldisK, kur problēma uzlikt 2gab 180° virziendarbības antenas diversity uztvērējam, lai aptvertu 360°?
Nezinu, kāpēc viņam ir plakanas antenas ar iedobi vienā pusē (katrai antenai savā pusē). Var jau būt, ka tā ir dizainiska fīča, kurai nav nekāda sakara ar antenas darbības virzienu.

Image

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 May 2017, 22:47 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
nu man ar viņas ir plakanas , gan bez iedobes - nekādu sakarību ar virzienu neēsmu novērojis.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 May 2017, 00:44 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
Vienkārši, savā mazajā mavika revju-apskatā rakstīju, ka salīdzinot tai pat vietā, aiz kokiem - mavikam signāls nezuda, analogajam - tur jau sākas pilns komplekts ar traucējumiem. Saprotams, tādēļ, ka maviks ir zemākā frekvencē, iespējams ar citām jaudām un noteikti ar citādām, drošivien precīzāk būvētām antenām, vienkārši rakstu - iepriekš ar analogo bij štruntīgi - ar maviku - perfekti - tādi ir tie pirmie patīkamie iespaidi, pirmā pieredze.

:lol: Kādēļ Jums tagad jāmēģina pierunāt, ka mana 5,8 fpv sistēma bija galīgi metama un reti štruntīga, ja jau reiz salīdzinot ar maviku bij tai vietā attēls ar traucējumiem? Ja būtu galīgi štruntīga - tad nevilktu 1,5km, kas ir pārbaudīts vairākkārt un ar dažādām antenām, vairāk vai mazāk līdzīgi.

Binary - Tu piemājas fpv treniņus lido ar antenas sekotāju un šaura starojuma antenām? Ja tā, ļoti labi, Tev signāls gan jau būs labāks kā mavikam. Es lidoju bez sekotāja, kāda tehnika man bij pieejama, ar to arī varu salīdzināt.

vispār, piebildīšu vēl par to "briesmīgo video aizturi" dji droniem - sākumā daudz lasot visko dikti biju noraizējies par to laika aizturi, bet - aizture ir redzama, ja filmē ekrānu ekrānā - kad parādās atgriezeniskā saite un bilde ar bezgalīgo ekrānu virteni. Analogajam kustoties visa virtene palecās gandrīz vienlaikus, mavikam - sāk viļņoties. Tas tā, vizuāli uzskatāmi var palūrēt. Bet lidojot tūrista vai video operatora lidošanas stilā - tā sīkā laika kripatiņa absolūti neko netraucē, - nav tā, ka tad kad osd atnāk ziņojums par to ka baterija sāk beigties - patiesībā kvads jau sen ir nokriitis... :) līdzīgi kā ar zvaigznēm ko redzam debesīs - tipa spīd, bet patiesībā varbūt jau sen ir izdzisušas :)
Nu un attiecīgi - lidojot uz sacensībām, sportam - tā kā bliež racing meistari - tur nav šaubu, neder ne maviks, ne citi taml krāmi, tur aizture jo īsāka jo labāk, bet ja nesporto - tad pilnīgi labi un patīkami var ar maviku lidināties, nu un bonusā - baudīt labu iegrimšanu, klātbūtnes sajūtu pateicoties bildes hd kvalitātei.

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 May 2017, 01:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2398
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
PuukjuAerofoto wrote:
Binary - Tu piemājas fpv treniņus lido ar antenas sekotāju un šaura starojuma antenām? Ja tā, ļoti labi, Tev signāls gan jau būs labāks kā mavikam. Es lidoju bez sekotāja, kāda tehnika man bij pieejama, ar to arī varu salīdzināt.

Nē, pie mājas man sekotāju nevajag. Lai gan… Ir bijis gadījums, kad kvads izdomāja gaisā "sastingt" - pārstāja klausīt pultij. Laicīgi noreaģēju, pagriezos pret kopteri un šis atsāka klausīt.
Video kaut kādas švīkas it kā ir redzētas, bet nu minimāli. Arī tad, kad kvads "sastinga", bilde bija bez traucējumiem. Jāpiebilst, ka es nebliežu ar 600mW - pagaidām piedzīvojumi bijuši vien ar 25mW un nelielā attālumā.
Uz FPV spārna gan likšu 250mW(?), bet tikai un vienīgi tāpēc, ka tāds fatsharks/immersions par lētām naudām ienācās.
Antenas - neesmu tik bagāts, lai eksperimentētu ar 10 dažādām… Iesākumam nopirku spironetus, lai nebūtu jālamājas uz visu pasauli par to, ka 25mW nekam neder.

Par aizturēm runājot… Aiztures ietekme noteikti lielā mērā ir atkarīga arī no cilvēka. Ir dzirdētas baumas (vai fakti?), ka profesionāli auto sportisti nebija spējīgi vadīt kaut kādus robotus uz Mēness tieši dēļ aiztures. Fun fact - ja ievieš niecīgu aizturi skaņā, tad "normāls" (netrenēts) cilvēks vairs nespēj parunāt - https://www.youtube.com/watch?v=oU9EGeMP5n4 (u.c. "speech jammer" video).

Salīdzinājums ar zvaigznēm pilnīgi nekorekts, jo zvaigznes tikai novērojam, nevis vadām. Nēnu tūrists jau arī kvadu nevada (tikai domā, ka vada), bet foto/video operatoram tomēr vajadzētu būt svarīgi, lai tas kadrs sanāk tieši tāds, kādu viņš vēlas, nevis lai rotācija asi izbeidzas par 0.2s agrāk vai vēlāk, pretējā gadījumā tas vairs nav nekāds foto/video operators, bet kārtējais wannabe.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 May 2017, 13:59 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
binary wrote:
...Nēnu tūrists jau arī kvadu nevada (tikai domā, ka vada), bet foto/video operatoram tomēr vajadzētu būt svarīgi, lai tas kadrs sanāk tieši tāds, kādu viņš vēlas, nevis lai rotācija asi izbeidzas par 0.2s agrāk vai vēlāk, pretējā gadījumā tas vairs nav nekāds foto/video operators, bet kārtējais wannabe.


+++ Ļoti precīzi . Man bija ļoti grūti pierast kad rotācijas kustība jābeidz mazliet ātrāk lai kadrs neaizgriežās par tālu , jo tā ir ļoti redzama kļūda daudzos, kā manos tā citu, video , čamdīšanās pēc pareizā kadrējuma vairs nav pieļaujama , vai nu griez galu nost , jeb pārfilmē. Tas ja nokavējies ar sākuma griezienu tik traki acīs nelec. Ja ilgāku laiku palido pierod un piedomā, bet atliek kādu brīdi nelidot un atkal tā aizture tracina. :) Lēnu gazi lidot starp šķeršļiem kuri platāki par ~4 par kopteri nav prob, jo YAW ass piedalās tikai dļēji un viss sanāk līgani - tiko smuki jāsāk un jābeidz tīri griezieni par YAW tā ziepes, jo tie krīt acīs visvairāk. Lidojkot ar svešo divi pie analogā Vtx viss bija daudz vieglāk šijā jautājumā.

Tā bilde mavicam(nezinu kāpēc tieši viņu piemin - visi viņi mazie P3 4 ir vienādi) nenoraustās aiz koka arī tāpēc ka vienkārši viņā neredzi trokšņus , bet trokšņos viņa lažo tāpat - tīra , bet raustās un tā raustīšanās(aiztures) filmēšanas gadījumā ir sliktāka , kā ja būtu analogais ar trokšņiem. Ja kāds man iedotu P3P kur viss paliktu tāpat , bet video būtu analogs ar trokšņiem , būtu ļoti priecīgs. Pirmkārt man filmējot ir pie kājas cik tīra un detalizēta ir bilde , galvenais lai redzu kadrējumu, jo filmējot vienmēr izvērtēju kur stāvēšu , cik tālu lidošu , kā būs ar zonām - man nekad nav traucējušas šīs minētās problēmas arī tad kad filmēju ar svešo un analogu - kadrēt noteikti bija vieglāk , pārējais gan sliktāk - nevarēju operatīvi mainīt ekspozīciju , pati stabilitāte bij vājāka un vēl daudz sīkumi ... tikai ne paša attēla izvade uz ekrāna.

Jā pavisam aizmirsu - tā DJI aizture tracina arī kad kameras leņķi no pults maini - tur ar viss slikti , jebšu ļoti jāpierod - kad filmēju kādu nedēļu katru dienu vairākas stundas uz beigām jau viss sanāk labi , tiku noliek uz pāris mēnešiem tā atkal viss slikti :D

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 May 2017, 11:19 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 06 Aug 2009, 11:35
Posts: 486
Location: Tukums
DJI Phantom 4 Pro līmējās iekšā mūsu likumos?
Pagooglēju pa forumiem aprakstus, dažās valstīs esot aizliegts.

_________________
KM Baja 5B, Spektrum DX3S, http://www.baja5b.lv
Turnigy SCT 4x4 Brushless 1/10
HK-450MT, Turnigy 9x,HK FP100


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 May 2017, 03:39 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
Jānis K. wrote:
DJI Phantom 4 Pro līmējās iekšā mūsu likumos?
Pagooglēju pa forumiem aprakstus, dažās valstīs esot aizliegts.


nu jāpērk ar steigu ne, jau rīt pat, kamēr vēl var :) Bet vispār, iesaku, ir labi, ja saimniecībā ir arī viens tāds smalkais aparāts, tad ir plašākas iespējas uzdarboties.

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jun 2017, 17:05 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
Kas tad jauns projektos? Vai tad nesaņemsies un neiemēģināsi iekāpt kādā ļočenē :) Tici man ar kādu EPP nedārgu modelīti hobijs var apmesties un atvērties pavisam citā gaismā, kad multirotors paliek tikai stipri aizkadrā un tiek izmantots tikai kā statīvs priekš video. Pa lielo visiem maniem kolēģiem kuri nodarbojušies ar multirotoriem ir tā (izņēmums tikai daži kuri iekrīt FPV reiseros) pamēgināts ir salikt kopteri - nu lido, pamēģināti savādāki rāmji , nu tie ar lido , bet lidošanas bauda kā tāda apdziest diezgan ātri. Pamēģina lidmašīnu , nopārdod visus savus kopterus atstājot vienu izklaidei jeb filmēšania un iegrimst lidmašīnu/planieru pasaulē. Pēc tam atcerosties savas gaitas saprot ka kopteris ir vienkārši robotiņš bez jebkādas lidojuma baudas izjūtas salīdzinot ar plane. Protams izņemot tos kuri nopietni iegrimst FPV reiseru klasē. Tas protams nav visiem , bet 95%(kuriem stāžs ir vismaz 2 gadi) no mūsu kluba šie koptera ceļi ir sākušies, beigušies jeb turpinās šādi, pārējie 5% ir FPV reiseru piekritēji. Savukārt jaunie kuri piebiedrojās pārsvarā domā tikai par kopteriem, jo liekās ka tieši viņos ir lielāks potenciāls :) . Pats arī RC pasaulē ienācu ar kopteriem - līdz pirmajam lidojumam.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Last edited by UldisK on 28 Jun 2017, 20:54, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jun 2017, 19:43 
Offline
Meistars

Joined: 20 May 2014, 13:53
Posts: 367
Location: Rīga
Jāpiekrīt Uldim par 100%! Lidmašīnas sagādā vairāk baudas.
Es ar gribētu redzēt forumā kādu jaunu foto atskaiti par kaut vai pirktas lidmašīnas tapšanu.
A to koperi DA kopteri :D
Varbūt arī man radīsies stimuls, tā teikt konkurējot, savējos projektiņus atskaitīt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jun 2017, 20:43 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5974
Location: Kuldīga
Smaidins wrote:
...
Varbūt arī man radīsies stimuls, tā teikt konkurējot, savējos projektiņus atskaitīt.

Šitādas intrigas gan nevajag :D . Projektiņus studijā.
plane piekritēji pa lielam tāda mazrunīga tauta, vairums man zināmie satiekami ļoti bieži pļavā , bet gaužām reti parādās šeit un tad ar tikai palasot.
Sākums ar kopteriem ir savs liels + . ātri un padziļināti tiek apgūta RC elektroniskā puse, pārejot uz plane ir jāapgūst pa lielo tikai aerodinamika, protams paša pilotāžas prasme un konstrukciju specifikācija.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jun 2017, 22:56 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 623
Chauchau!

Man laikam lidsezona beidzaas reizee ar Juusu Kuldiigas lidsezonas atklashanu, kad normaliem cilveekiem lidsezona tikai saakaas :D jo kautkaa, tas lielakais trakums bija tieshi rudenii un ziemaa, kjimereeties pa vakariem, naktiim, kautko taisot, un lidoshana kaa iespeja ar dazhaam minuuteem lidojot gaisa aizstaat vairakas stundas mierigas atpuutas pie dabas, jo dienas iisas, nav laika un iespeju neko pa aaru isti padariit.

Shobrid pa retam palidinu maviku, video kvalitaate mani tieshaam.priecee, gan rezultaata video gan fpv. Protams, deelj taas vinja bremzeshanas un izmisiigaas staaveeshanas uz vietas tiklidz atlaizh kadu no.virziena stikiem, lidoshana ir tada maigi sakot kokaina, tiesham itkaa ar fotokameras statiivu vai dolliju pa gaisu dragaatu :) bet nu luureet uz apkartni no augshas, tas ir megaprieks. Yputubee man pamazam.kraajas safilmeeti shadi tadi dabas skati prieka peec.

Ar lidmashinu domaju, ka butu jauki iemegjinaat, cik ir redzeets, tad taa sadzivoshana ar gaisu, gliseet vai planeet izmantojot aerodinamiku ir super forsha, tas nav tads brutalais speeka panjemiens kaa aireties ar kvadkoptera spaarniem svilinot elektriibu lielos daudzumos:). Bet nu citi raksta, ka vinjiem nav laika lidoshanai, man jamegjina bus godigi atzities, ka nejau laika trukums vainigs, bet intereses trukums, tagad siltajaa sezonaa ir lerums visadu citu interesantu aktivitaashu ko darit, bez lidoshanas. Jo laiku jau cilveks atrod prieksh taa, kas vinjam ir vissvariigaakais.

Butu jauki, ja te forumaa cilveki nebutu tik kautrigi un vairak aprakstitu savus piedzivojumus, buveshanu, lidoshanu, problemas, priekus un beedas, nevis tikai pirkt paardot vai kaapeec man te nedarbojas kartejais kraams :D

Veiksmigu Jums eeeRCeeeshanu :) !

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 550 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye