Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Visvisādi padomi..
User avatar
PuukjuAerofoto
Profesors
Posts:807
Joined:27 Sep 2016, 16:06
Contact:
Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by PuukjuAerofoto » 27 Oct 2018, 01:07

nākamā lieta pēc smagā rāmja - vēlme pēc viegla, kompakta un stipra rāmja. Kā jau parasti, reti kad ko var izgudrot pilnībā no jauna, arī šajā gadījumā bija dažādi iedvesmas avoti, gan brickracing.com, gan jaunā mode par ko dronu ziņās runā - forged carbon, gan arī pieredze ar itkā brendneimīgiem rāmjiem, superviegliem, ārzemēs ražotiem, kuriem kājas lūzt un spēj tik mainīt tās, gandrīz kā propus. Tas krastā neiet, jēgas nekādas, pat jādomā, ka tā ir cilvēku muļķošana, tirgot visādus 50-60gramu rāmjus, amax vai floss utml, kājas izfrēzētas no karbona plāksnes, kurai šķiedras ir visādos virzienos, garenvirzienā, labākajā gadienā ir 50% šķiedru. ņemot piemēru - salīdzināsim koka dēli un tāda pat šķērsgriezuma saplāksni - saplāksnim garenvirz. škiedras būs uz pusi mazāk, otra puse ir šķērsvirzienā, attiecīgi arī to nolauzt ir vieglāk, kā identiskas sugas monolītu koka dēli. Tas pats kvadu kājām. Forged carbons sola šķkiedras ieķepēt tai padarīšanā galvenokārt garenvirzienā, līdzarto iegūstot lielāku izturību, un iespēju taisīt līdziga šķērsgriezuma - ti. tievas un vieglas kājas, bet nelūztošas.

Bildes ar melno ķēpu ir karbona gareniskas šķiedras ķepētas kopā ar epoksīdu kvada rāmja formā (oranža, no printētas plastmasas). Pirmais pankūks droši vien, kā jau to var sagaidīt, nav tas labākais, bet ir pārsteidzoši labs, pret to, ko varēja iztēloties un sagaidīt no tādas mājsaimnieču epoksīda tehnoloģijas garāžas apstākļos:) Rāmis gandrīz nemaz neļodzās, ir stingrs, un kad pienāks laiks, iespējams, testēsies uz nolauzšanu. Šobrīd svarīgākais un interesantākais ir izdomāt, kā risināt tam rāmim virsbūvi, jo vēlos virsbūvi taisīt tādu, kas maksimāli labi pasargātu elektroniku, kas pēc iepsējas labāk to aptver no visām pusēm, neatstājot daudz vājo vietu kur kaut ko varētu zaros un brikšņos krītot sabojāt. šis pirmais pankūks sanāca 66 grami svarā, var viņu akurātāk taisot noteikti dabūt arī vieglāku, kā arī kompaktāku, šobrīd vidus daļa ir diezgan paliela. Tā pat varētu arī ar formas ieliktņiem, vai putu formu materiāliem mazināt karbona un epoksīda pļeckas daudzumu/biezumu tur kur tas nav vajadzīgs, plāksnes vidusdaļā, un iespējams arī zem motoriem. Tas gan atkal sarežģī to visu. Un arī, nav jau skaidrs cik ellīgi izturīgu to ir jātaisa, iespējams, pietiek arī ja būtu krietni plānāks. Kājas tievajās vietās ir apmēram 11x6-7mm.
- Kādēļ vispār to visu darīt??? Rāmji tomēr nav neko baigi lētie, pat zmr rāmis vairs nav par sviestmaizi kā bija agrāk, bet prasa 25 eiro. Ja grib kādu cacīgāku rāmi, tad 40, 50 un tā tālāk, 60-pat 80 eiro. Protams, čakars nav tā vērts, labāk samaksāt, un lietot. Bet taisīt der, ja to ir interesanti darīt. Agrāk lielas pieredzes ar epoksīdiem nebija, kautkad jau jāsāk ar tiem arī iepazīties. Nu un remontspējība - lai atkal nav kāda lauzta kāja vai kas jāgaida no ārzemju ražotājiem, lai ir vairāk vai mazāk paša ziņā tas viss. Tāka, kopumā, domāju, šādā metodē, var uztaisīt tīri lādzīgu rāmi, lai arī metode nav ideāla, zinātāji, cerams, sarakstīs man šeit padomus, kā ko labāk darīt. Šobrīd sapratu, ka karbona lupata jāsmiņķā ar sveķi pirms stūķēšanas formā, tad tai vajdzētu vienmērīgāk sanākt. Varbūt arī ka tad sanāks mazāk sveķus lietot, vieglāka konstr. veidosies. Īsumā tas par karbona rāmi viss, ļoti laipni gaidu Jūsu ieteikumus, padomus, dalīšanos pieredzē utt :)
Omulīgu un racionālu māju projekti - www.buildart.lv

User avatar
PuukjuAerofoto
Profesors
Posts:807
Joined:27 Sep 2016, 16:06
Contact:

Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by PuukjuAerofoto » 27 Oct 2018, 01:15

un trešā daļa ir mēģinājums no visvieglākā baltā putuplasta uztaisīt kvada rāmi, kurš būtu neslīkstošs. Bija jau man arī agrāk vairāki neslīkstoši droni, un pie labā cilvēks pierod ātri, vēlāk, kad no dīķa dibena jāķeksē ārā drons, sāk likties nepareizi, ka viņi grimst. Varbūt visus iespējamos labumus vienā dronā neizdosies iebūvēt, tad lai ir atsevišķs drons, lidošana pie un ap ūdenstilpnēm, ar negrimstošu rāmi. Putuplasta tilpums izvēlēts aptuveni 750ml, domājot, ka kvads kopā ar papildus kādu kamer utml krāmiem diži smagāks nebūs. Šim rāmim nav jābūt traki izturīgam bet drīzāk pēc iespējas vieglākam. Pirmais ķepējums ir jau sakaltis, jādomā, kā stikla lupatu plānot, kāda izmēra gabalos un kādā veidā lipināt apkārt, lai neveidotos asi stūri, kurus pēctam ja grib noslīpēt - visdrīzāk pārslīpēsies pušu arī viss audums uz stūra, līdz puķikam, un izturība super kompozīta laminātam būs grāvī :D tāka, teorētiski, iespējams ir, audums ir 50gr uz metru, plāns, viegls, labi aploca stūrus, kā stiprināt pie kājām motorus arī ir izdomāts, jātiek galā tikai ar skaistu un vēlams bezčakarīgu stikllupatas aplīmēšanas metodiku. Svarā šis rāmis, nepabeigts vēl, sanāca ap 60 gramiem, pabeidzot noteikti paliks vēl smagāks, bet galvenais - kvads negrims nost iekrītot ūdenī, to varēs atrast, un izķeksēt ārā un lidot tālāk :)
Varbūt Jums ir kādam viedoklis, kā stikllupatu eleganti tīt apkārt puķikam? Vai varbūt pāri visam uztīt polietilēna plēvi, tādā veidā visu tāka saspiežot nedaudz, un noaapaļojot visas ķeskas? Bildēs tas ir tas baltais kantainas kvada rāmis:) Kantains tādēļ, ka ērti pēc rasējuma izgriezt no puķika, laigan, no aerodinamikas viedokļa, varbūt arī jāmēģina šo to noapaļot, tikai sazin, kā klāsies tad virsū stikllupata.

ok, veiksmīgus Jums arī lidojumus un radošos darbus!

P.S. - trīsdē printētais droneklis ir brīvi pieejams - https://www.thingiverse.com/thing:3178871
Omulīgu un racionālu māju projekti - www.buildart.lv

User avatar
binary
Profesors
Posts:2668
Joined:23 Sep 2012, 22:09
Location:Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Contact:

Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by binary » 27 Oct 2018, 13:26

Tev tam karbona rāmim vispār formu vajag? Pēc bildēm izskatās plakans - varbūt gana glītu var dabūt, lipinot uz kādas plakanas virsmas un pēc tam "izgriežot" vajadzīgo formu. Ja ir pieejama frēze, tad ar šablonu vajadzētu būt ērti un viegli atkārtojami.

Cik te forumā lasīts, tad sveķu un šķiedras proporcija ir apmēram 1:1, tātad 66g rāmim būtu 33g šķiedras un 33g sveķu. Iekļāvies +/- tādā proporcijā?

Kādus sveķus izmanto? Kaut kādus "ātros" vai "lēnos"?

Nesen RCModelReviews lauza "HolyBro Kopis 2 SE" rāmi - kājas tā arī nesanāca aplauzt. Rāmja specifika - kaut kāds mīkstāks (vieglāks?) materiāls starp karbona plāksnēm. Vari 6-7mm bieza rāmja vietā pamēģināt uztaisīt divas 1mm vai 1.5mm plāksnes un starpā ielikt kādu depronu vai balzu.
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

User avatar
PuukjuAerofoto
Profesors
Posts:807
Joined:27 Sep 2016, 16:06
Contact:

Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by PuukjuAerofoto » 27 Oct 2018, 17:26

Jāpadomā, forma aizstāj lielu daļu frēzēšanas, tomēr mazāk labuma aiziet putekļos. proporcija zaptei dīvainā kārtā apmēram tāda arī sanāca, uzkāpu uz rāmja, balstot to uz 4 kājām - 100 kg svaru izturēja sevišķi pat neieliecoties, sanāk ap 25kg uz katru kāju, pie visa tā, ka pirmais mēģinājums, un nekāda super spiede/presēšana nebija, liekas ļoti priecīgs rezultāts.

Kāds svars tam Kopis rāmim? skaidrs, ka doma ir pareiza, likt pa vidu viegl putainu materiālu, tikai pagaidām nav baigi daudz ideju kur tādu izrakt. bet tad noteikt ibūs vieglāks, kā monolīts karbons, vai arī pie līdziga svara - izturīgāks.

Sveķi infūzijas tipa, no kompozīts pirkti , ar 50 minūšu cietinātāju, lai ātrāk būtu gatavs, sakarsēju visu pankūku uz kamīna, sazin, 70 grādi varbūt sanāca, plus mīnus.

Frēzēšanai, manuprāt, lielākā ķibele ir ar asmeņiem, vismaz urbjot karbonu ātri urbis paliek neass, tur jācenšas urbt ar lēniem apgr, lai lieki galu nedeldētu, bet vienalga, nezinu, cik daudz varētu rāmjus ar vienu frēzi izfrēzēt, ja nav komplektā arī kāds super pro frēžu asināmais stends.
Omulīgu un racionālu māju projekti - www.buildart.lv

User avatar
UldisK
Profesors
Posts:6361
Joined:08 Jan 2012, 14:46
Location:Kuldīga

Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by UldisK » 27 Oct 2018, 21:29

Pa vidu ko liek tas materiāls ir tāds jocīgs. Līdzīgs kā putaplasts , bet nv putaplasts. dzeltnēigā tonī . nezinu kā viņu pareizi sauc. Būtu te, iedotu kādu gabalu. Viņu var nopirkt Jelgavā kur tirgo sveķus. Atšķirīb ir tāda , putaplats pie slodzes "ieļodzās" un detaļai zūd stingrība , šitas pie tā pša svara to nedara. Jo viņa uzdevums ir nodrošināt nemainīgu attālum starp kārtām pie slodzes.

User avatar
binary
Profesors
Posts:2668
Joined:23 Sep 2012, 22:09
Location:Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Contact:

Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by binary » 27 Oct 2018, 21:43

PuukjuAerofoto wrote:Kāds svars tam Kopis rāmim?
Nav ne jausmas, neiedziļinājos.
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?

User avatar
PuukjuAerofoto
Profesors
Posts:807
Joined:27 Sep 2016, 16:06
Contact:

Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by PuukjuAerofoto » 27 Oct 2018, 21:51

nuvottā, galnais Jelgavā pirkts sveķus?! kur tad Jelgavā ir sveķi? es speciāli braucu tālajā ceļā uz Rīgu pēc sveķiem, nezināju, ka Jelgavā arī ir :D

viņiem tur bij, laikam kautka'ds putots pvc vai taml, plastmasīgas putas, okera krāsā. Laigan, nezinu vai moš vēl ir kautkas labāks arī, bet nu cietas viņas ir. par putuplastu arī smagākas, vairāk kā 5 reizes. Bet nu interesanti, būs kautkas ar tām putām ar jāsataisa.
Omulīgu un racionālu māju projekti - www.buildart.lv

User avatar
AndrisG
Profesors
Posts:684
Joined:25 Jan 2013, 02:19
Location:Rīga

Re: Kā cilvēkam pamazām nonākt līdz lidošanai:)

Post by AndrisG » 28 Oct 2018, 02:26

Kā sauc tādu putu?

Post Reply