Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 21 Oct 2018, 00:34

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 584 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39
Author Message
PostPosted: 20 Dec 2017, 00:03 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 683
Location: Rīga
Ja C atšķiras, tad es vadītos pēc zemākās C baterijas cipara, tas būtu droši un ar rezervi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Dec 2017, 00:55 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
PuukjuAerofoto wrote:
droši vien tad paralēli ir ok, ja baterijas pavisam vienādas? bet ja atšķirās C cipars, kā arī ietilpība?

sarēķini kopējo kapacitāti un pūt iekšā ar 1C - nekādas problēmas, kā jau Browing teica. Esmu lādējis paralēli laika trūkuma dēļ 6x 2s 450mAh(iekštelpas lidmašīnai) un 3x 2s 5000mAh(mašīnai zālē) ar 15A(vairāk man lādeklis esošais nedod) Viss protams labi , jo visu tur srēķinot sadalot tāpat sanāk ka visas bačas lādējās kaut kur tuvu 1C
Jo vairāk paralēli izlādētas bačas saslēgsi jo viņas stabilāk lādēsies, vienīgais ja pa to baru ieliksi kādu uzlādētu baču tā gan dabūs trūkties uz izlādi un balansējamie sils. Elementāri ja neēsi pārliecināts , baterijas pirms uzlādes pārmēri , ja tur par ~0,15V viņas atšķiras viss ir labi , jo droši vien esi pamanījis ka jebkuras kapacitātes bateriju lādējot tās spriegums pēc 1C strāvas uzkāpšanas palielinās vismaz par 0.1-0.2V atkarībā no pretestības, sūdīgām bačām pat par 0.25V pakāpjas , tā kā pāri tur neko nodarīt nevar. slēdzot arī dažādas kapacitātes bačas. Ja kāda baterija ir ne tik daudz izlādēta kā pārējās, pieslēdz to kad spriegums pārējām ir uzkāpis aptuveni līdz tās baterijas spregumam.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Mar 2018, 18:18 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 787
Sveiciens PAVASARĪ! :)

man te lidsezona nekad nav beigusies, un ziemā pat ir dažbrīd vēl aktīvāka kā siltajā laikā, šis tas ir aizlaidies lapās, šis tas ir nācis klāt.

Viens no jaunumiem, kas krasi uzlaboja visu FPV lidošanas sajūtu un padarīšanu bija labu antenu iegāde. Tāka, tagad es arī esmu to skaitā, kuri vienmēr un visur visiem iesaka pirkt labākās antenas:) Sākumā ieprovēju mad mushroom un airscreew komplektu no IBcrazy, kas bij ar atlaidi nopērkams, paklausot foruma biedru labam padomam. - un kļuva patīkamāk lidot:) traucējumi kļuva pavisam niecīgi, attālums arī nedaudz uzlabojās. īstenībā, traucējumi var teikt, ka pazuda pilnībā, var lidot visdažādākajos leņķos, var lidot virs sevis zenītā, var ap ēkām utml, video ir patīkami gluds, tādu jau var rakstīt dvrā un arī kādam parādīt:) kādu laiku lidinājos ar tām mushroom antenām, līdz sanāca uzlabot briļļu un uztvērēja saimniecību, radās jautājums - kādu antenu lai ņem kā otro, diversijas uztvērējam. Kādu laiku senāk bij redzēts šis video - https://www.youtube.com/watch?v=nQDcDZ6rmGE
skatoties to ar bažām domāju, kas darās viņam ar raido sakariem, nerunājot vēl par meistarību un simts citām lietām, es tur sen jau būtu nojaucies dēļ signāla zuduma, pirmkārt lieli attālumi, otrkārt, bieži vien netieša redzamība, un vēl dzelži visapkārt kas nelāgi atstaro in ietekmē signālu. Tā nu papētīju vēlreiz, lidotājs bija padalījies ar infu par savu setapu, tur bija minēta tā X2air antena. Palūkojot ko citi par to antenu saka, kļuva skaidrs, ka jāmēģina ir šādu pirkumu atļauties, un var mierināt sevi ar domu, ka tā ir zemes gala antena, kas netiek dauzīta vai pazaudēta avārijās, kā arī otreizējā tirgū no viņas var provēt atkratīties daudz neko nezaudējot:) Tā nu par antenu ir milzu pārsteigums, kaut ko tādu nebiju pat sapņojis, signāls iet un iet, un vienkārši nekad nebeidzās, velk cauri visādiem brikšņiem, kur senāk nebija iespējams lidot vispār. Arī attālumos, 1,2-1,9km video attēls ir līdzīgs kā tuvmā lidojot, bez jel kādiem trūkumiem! Tāka, īsāk sakot, antena ir forša, iesaku! :)

Citas lietas - pamazām sabūvējās trakkopteris ar 2306 2700kv motoriem un f4 kontrolieri. F4 lido nesalīdzināmi labāk, vieglāk, ērtāk, precīzāk, kā vecais cc3d, var izlidot tādus manevrus, kādi senāk pat prātā nenāca, un kopteris klausa, iet kā pa sliedēm:) racingam viennozīmīgi ir skaidrs, ka modernie kontrolieri ir tā vērti, tehnika strādā un tas viss nāk par labu kvada uzvedībai.

Šodien pabeidzu arī ilglidojamo mazo kopteri, 2204 2300kv motori ar 7x24 propjiem, tas gan būvēts no tā kas pa rokai, cc3d, koka rāmis utt. Svars ar fpv un visām sastāvdaļām 325grami. Lidojuma ilgums pagaidām testētais ar 4,4Ah (2 gan 2,2ah) 3S ir 15 minūtes, ceļotāja/tūrista stilā aplidojot pļavas un upi. Tas lai var nesteidzīgi palidināties pa laukiem, citādi vienmēr jāsteidzas atpakaļ mainīt aķus. Kopumā liekas, ka dzīve ir labāka, ja katrai funkcijai ir savs aparāts, pārāk daudz ko apvienot vienā nav iespējams, piemēram, lidošanas ātrumu un dinamiku diezgan bezcerīgi apvienot ar ilgu aķa darbības laiku:)

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Mar 2018, 20:34 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Forši! Prieks par tevi!

Varbūt ieliec savas eskadriļas bildes. :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Apr 2018, 00:50 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 787
Nu tā, te beidzot sengaidītās bildes:)

Droši vien esat redzējuši Youtubē video, jaunā mode ar tipa longr range, vai tāllidojošiem, ilglidojošiem "mazajiem kvadiem" ar 7collu propjiem, lēniem motoriem (~1500kv), 6S aķiem utml. ir jau protams, daži labi arī 40 minūtes sasnieguši tādā garā (plus vieglās litija pirkstiņu baterijas ~8-9Ah), bet man stāsts ir par to - ja vēlaties ilgu lidošanu - var iztikt arī ar visprimitīvāko setupu -

jeb virsraksts varētu būt tāds -
MAZAIS KVADS KURŠ LIDO 25 MINŪTES :)

īstenībā tur nekā sevišķa nav, vislētākie mazkvadu motori - mt motor (readytosky, kinkong u.c. mistiski nosaukumi) 2204 2300kv, 15 eiro komplekts aliekspresā, esci racerstar 30A, koklīstu rāmja konstrukcija ar plastmasas kārbiņu elektronikai (~50 grami), kārbiņa gan liekus svara gramus (~20gr) pieplusoja, bet tomēr ērtums un drošība, viss pie vietas, esci kaudzē ar fc un rx :) fc ir Omnibus procorner f4, laigan derētu noteikti arī jebkurš cits fc. Pidi šobrīd ir kautkādi defaultie racing kvadu pidi, interesanti, vai vēl lidlaiku varētu iegūt pidus mazinot? Akumulators lipo (zaļais multistar no hobijkinga) - 5,2Ah 3S, 10C, ar svaru ~330gr. Jāpiezīmē, ka aķis vēl īsti nav iestrādājies pēc ziemas miega, šodien bija pirmā uzlāde un lidojums, pirms tam lidināju šo kvadonu ar 2 gab 2,2Ah 25C 3S aķiem, bet tie ir smagāki - ~370gr un mazāk strāvas iekšā, par ~0,8Ah un tiem maksimālais lidlaiks sanāca 15-18minūtes. Propelleri ir kinkong 6x45 vai 6x4, divlāpstu, ar smailiem galiem.

radio un video linki lai paliek Jūsu brīva izvēle, saprotams, ka 25 minūtēs var paspēt aizlidot pietiekami tālu, lai sāktos švakums ar radio sakariem :D Līdzarto par to vērts arī padomāt.

Ja karinātu kvadiņam virsū kādu filmējamo kameru, gan jau paliktu smagāks, lidlaiks drošvien mazliet saruktu, filmējamās kameras šobrīd vienkārši nav. Ierakstiet ko Jūs domājat par tādu mazā kvada padarīšanu,
man šobrīd viedoklis ir tāds, ka saimniecībā lieti noder dažādi multirotori, gan ātrie, gan mierīgie, ilgie utt. vienā kopterī visu nevar apvienot.

P.S. - runa ir par reālo lidlaiku, nevis karāšanos uz vietas, bet tādu ekskursijas veida lidošanu, bez agresīvām gāzēšanām, protams.


https://files.inbox.lv/ticket/5c63f4b1f ... adons1.jpg
https://files.inbox.lv/ticket/de79771c7 ... adons2.jpg

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Apr 2018, 09:35 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Es domāju, ka sākot būvēt kvadu (vai vienalga ko) vajag izvirzīt kādu mērķi, pozicionēt - kas tas būs - tāllidojošais, ilglidojošais, ilgdzīvojošais, zemūdens, ātrais, ekonomiskais budžeta variants, kkas lidojošs no tā kas mētājas kastē, lidojošs smukucis, vai arī - paskatīsimies kas sanāks un varbūt lidos. Citādi pietrūkst atskaites punkta vērtējumam - ir sanācis, nav sanācis, cik labi vai cik slikti, u.t.t.

Nu skatos uz Tavu kvadiņu - jā, izskatās labi, lido arī visticamāk labi, konstrukcija - sviestmaižu kastīte ar skaliņiem - ļoti ekonomiska, savukārt - kā iztur krešus - nezinu. Kopumā izskatās, ka kvadiņš domāts mierīgām, nesteidzīgām palidošanām, tāds laikam arī bija Tavs mērķis - vai esi apmierināts?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Apr 2018, 14:23 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 787
nuja, tur jau tā lieta, ka maksimāli viegls, lai lielāku aķu kaudzi var uzkraut mugurā, mierīgai lidošanai, ekskursijām dažādos diennakts laikos un attālumos:) nav domāts dauzīšanai. Un tā arī ar viņu neesmu ne reizes kritis. Bet nu ja arī nokristu, viss samērā ok, un kājas nelūzt, kājas ir ar plastm. savilcēm pie vidusplātnes piestiprinātas, ja savilces triecienā pātrūkst, iever jaunas. Kastīte ir krietni mazāka par svietsmaižu kasti, apmeram 7x7x2cm, bet forši, ka var atvērt, kā tādu kapotu vaļā :)

Racingam turpretī, būvējas bruņoti droni:) ar pasaulē labāko, 10 eiro 250mm zmr tipa rāmi :)

apmierināts ir ļoti, bij jau liels prieks, ka 15-17 minūtes varēja nolidot, bet ja vakar ar 5,2ah jau 24 minūtes gāja, ļoti labi, tagad ir miers:) lidošanas laiks pietiekami ligs lai paspētu jau apnikt :D un ja vēl ir kāds rezerves aķis... tad jau jāsāk domāt, ka drīz pults vai fpv lūrāmais drīzāk varētu būt jālādē :D

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Apr 2018, 15:07 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Lūk tas ir galvenais, ka pats jūties sasniedzis mērķi! :)

A ESC arī kastītē? Un nekarst? Arī tad kad jestrāk palido?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Apr 2018, 15:56 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 787
jā, pagāzēju dūšīgi ar 4s, viss okidoks, nekas nenosvila:) Esciem liela jaudas rezrrve, laikam pat 35A bija, racerstar. un motori nav rijīgi, diez vai ēd daudz vairāk par 10-12A.

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Aug 2018, 04:34 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 787
Labadiena!

Sen nav sanācis šo savu "blogu" par lidošanu papildināt ar kādām jaunām ziņām.

par dronu glābšanu:)

Šobrīd jaunākais sasniegums ir "glābējdroni" kuri glābj viens otru un citus dronus:)
dažreiz gadās, ka glābjošais drons paliek kokā, un lejā nonāk glābjamais, kuram nomaina akumulatoru un laiž augšā, lai mēģinātu dabūt lejā atkal pirmo dronu:) un mazāk jautri, ja tas beidzas ar koka nozāģēšanu, lai dabūtu lejā abus reizē, vai vēl kopā ar kādu trešo dronu....
šeit video ieraksts no dronu glābšanas piedzīvojuma ar veiksmīgām beigām - https://youtu.be/6M-nlRPjf5w
un arī nedaudz senāks - https://www.youtube.com/watch?v=6k_ZjW9QPF4&t=34s
drons nostāvējis priedes galotnē apmēram mēnesi, glābšanas mēģinājumi ritēja saskaņā ar plāniem - A, B, C.

Plāns A ir visvienkāršākais - ar jebkāda drona palīdzību (racing drons vai dji droni utt) uzved augšā kokā izturīgu auklu, manevrējot LOS vai FPV veidā, kā nu kuro reizi apstākļi ir izveidojušies - kamēr panāk samērā veiksmīgu auklas novietojumu - aizķērumu vai nu aiz koka galotnes, vai aiz tā zara, kurā drons ieķēries. Tad purinot aiz auklas zaru - agrāk vai vēlāk drons nokrīt lejā. Otrajā video redzams purināšanas process, un drona nenokrišana - tas ļoti cieši ieligzdojis stumbra tuvumā, zaru žāklē, ar propiem uz leju, daļēji vēl iepinies smalkākos zaros, priedes galotni var šūpot un purināt kā orkānā, lejā krīt tikai čiekuri.
Plāns B ir sagatavot glābējdronu - kuram priekšgalā piemontēti āķi, drona uztveršanai, aizķeršanai, āķu konfigurācija ir svarīga, to vērts pārbaudīt un notestēt vēl nemaz neceļoties koka galotnē - tepat uz zemes iekārtojot līdzīgu situāciju, lai patrenētos, pamanevrētu, izmēģinātu veiksmīgākās kustības un āķu veidus. Āķi stiprina pie drona ar ierobežotas stiprības metodēm, piemēram, izolāc. lenti, kas pie lielākas slodzes pārtrūkst, un ļauj aiz dronam piesietās auklas to noraut lejā (lai galotnē nekrājas desmitiem dronu :) ) Tad FPV veidā lido līdz sasniedz glābjamo dronu, un mēģina tam pieāķēties. Kad ir izdevies pieāķēties, izslēdz glābējdronu un dodas pēc auklas - raut abus lejā. Ja droni nonāk lejā, ar to arī glābšanas plāni beidzās:) kā redzams abos video.
Plāns C ir iespējams divos veidos - atkarībā no situācijas, ja koks atrodas Gaujas nacionālajā parkā, tad dodamies pēc zāģa un gāžam koku zemē bez liekas kavēšanās, savukārt, ja koku nozāģēt ir nevēlami, sarežģīti, bīstami utt, tad jāizmanto First Person Real Time kāpšana kokā, riskējot ar paša kauliem un ādu :D C plāna versijas atkarībā no apstākļiem ir līdz šim arī samērā veiksmīgi izmēģinātas un pielietotas, tajā skaitā arī glābjot maviku no šūpošanās bērza zaros Pārdaugavā, traki ātra lidojošā spārna glābšanu no 17m priedes Jelgavas novadā, kā arī citi piedzīvojumi. Ja Jums ir kādas konstruktīvas domas, idejas un ieteikumi dronu glābšanas tematikā - uzrakstiet.


Drona setups:
zmr250mm frame
2204 mt noname 2300kv motors (15 euro set of 4)
omibus f4 v3
eachine 600mw vtx
frsky rx
predator foxeer camera
foxeer pagoda 5,8ghz antenna
Dalprop 5040 tri props.

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Aug 2018, 11:59 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Man tas viss atgādina offroudu :D tie džeki arī meklē vietas kur ar mašīnu izbraukt nevar un tad varonīgi pierāda, ka tomēr var! Un protams mašīnas tiek ķīlētas un uzlabotas ar visādām vinčām, speciālām riepām un citādām uzpariktēm lai varētu izbraukt tur kur tas gandrīz neiespējami. :D

Vissportiskākais man liekas B variants, tad koka purināšana, bet cirvi un zāģi var lietot tikai ļoti retos un īpašos gadījumos. A koku zāģēšana Gaujas Nacionālajā parkā - tas gan lai paliek nu ļoti asu izjūtu cienītājiem... man ir aizdomas, ka jauna drona sameistarošana būtu gan lētāka, gan patīkamāka.. :D

Trenēšanās gan būtu noderīga, iespējas, ka varētu izdomāt arī kādu aizraujošu stafeti - kravu pārvietošana ar droniem uz ātrumu un precizitāti. Tikai manipulatorus vajag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Aug 2018, 14:59 
Offline
Profesors

Joined: 21 Feb 2015, 22:03
Posts: 1061
Location: Jelgava, Rīga
"traki ātra lidojošā spārna glābšanu no 17m priedes Jelgavas novadā" - tas laikam par manu spārnu bija domāts :D

_________________
Blaster 2 DLG, Žemasparnis Putinukas, DreamFly Libelle, HobbyKing Reaktor 3D
Traxxas Slash 4x4, Losi 8ight-E 4.0
DJI F450, S500 Quad, Walkera F210


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Aug 2018, 14:23 
Offline
Jauniņais

Joined: 05 Apr 2018, 12:14
Posts: 19
Manējo, kokā palikušo - nocēla alpīnists :lol:
Ja vajag kontaktus - varu padalīties.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Aug 2018, 12:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
elktriķu kāpšļi ir ļoti vērtīgs ekipējums. Cīravas apkaimē jau kādus trīs modeļus ir glābušī bez smagākas tehnikas iesaistīšanas.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 584 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye