Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 21 Oct 2018, 15:48

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 Nov 2014, 14:12 
Offline
Jauniņais

Joined: 02 Nov 2014, 21:11
Posts: 23
Sveiki.
Ceru,ka jautajums nav parak stulbs un nesakarigs.Ienaca prata doma par benzina dzinejiem.Varbut kads ir meginajis izveidot Tricopteru vai Quadracopteru ar bendzina dzinejiem?Vai tas vispar ir iespejams?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 16:14 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 29 Aug 2011, 19:28
Posts: 1080
Location: Riga
https://www.youtube.com/watch?v=zhRhrnjdB-o


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 16:46 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2643
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Klasiskajam elektro quadam ir 4 "nekustīgi" motori - gan visa quadrotora konstrukcija elementāra, gan arī propu piedziņa elementāra (ja ne pa taisno uz ass, tad uz ass, kuru caur zobratu pa taisno piedzer motors). Manevrēšana notiek, regulējot katra motora griešanās ātrumu. Starp motoru un propu principā nav nekādu zudumu.

Klasiskajam trikopterim konstrukcija jau ir sarežģītāka - parādās kustīga daļa, astes(?) piedziņa. Citiem vārdiem - jābūt iespējai mainīt astes propa ass leņķi. Motoru skaits - klasiski 3 gab.

Benzīna dzinēja gadījumā IMHO ir vērts domāt par konstrukciju ar 1 motoru, kurš piedzen visus propus, nevis pa 1 motoram uz katru propu. Tātad jādomā, kā nodrošināt manevrēšanu (t.i., dažādu propu savstarpēji neatkarīgu celstpējas vai virziena maiņu). Tā uz ātru roku nāk prātā 3 varianti:
* kaut kādi nebūt sajūgi, ātrumkārbas utt uz katru propu, kas ļautu regulēt katra propa griešanās ātrumu - ja vien tas nav CVT, tad man personīgi izklausās pēc kaut kā briesmīga :D
* līdzīgi kā trikoptera astes gadījumā, tikai nu jau katram propam - iespēja mainīt propa leņķi, t.i., virzienu, kurā props dzen gaisu; visiem propiem vienādi ātrumi, piedziņa salīdzinoši vienkārša
* variable pitch propi; visiem propiem vienādi ātrumi, taču dzenamā gaisa daudzums regulējams, mainot lāpstu leņķi (ja lāpstas perpendikulāri rotācijas asij, tad faktiski celtspēja konkrētajam propam ir ap 0 neatkarīgi no propa griešanās ātruma)

Man personīgi neviens no šiem trim variantiem nepatīk, jo pārāk daudz kustīgu/sarežģītu daļu, bet viens no quadrotora šarmiem manuprāt ir tieši tā konstrukcijas vienkāršība.

Vēl kas - ja pieņem, ka benzīna dzinējus tipiski liek uz smagākiem aparātiem, tad būtu vērts runāt nevis par tri- vai quad-, bet vismaz par heksa- vai okto- kopteriem.

P.S. Virsrakstu jau nu gan varēji izdomāt sakarīgāku…

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 17:07 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Nu jau labu laiku šī kompānija testē niro quad, nekā sarežģīta tur nav. Tikai ar to vibrāciju jatiek galā.
Otra lieta ir ka elektro motori ir daudz atsaucīgāki un jaudīgāki nekā iekšdezes.
Redz šie jau 3d quad izlaida pārdošana elektro, un ar vienu dzinēju,bet ar nitro vēl viss miglā tīts.
https://m.youtube.com/watch?v=XnP3jTwRPv0

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 17:23 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 25 Oct 2014, 20:09
Posts: 390
edge wrote:
teksts



Jā, edge jau paspēja atbildēt.... FliteTestā bija viens raidījums par Stingray 500 īstenībā superīga vadība tam bija un jā ar vienu motoru (tas gan elektrisko) Bet tā kā nebūtu diez ko liederīgi dronam trīs, četri, seši vai pat astoņi benzīna/ nitro dzinēji tad nojaušu, ka vienīgā konstrukcija varētu būt ar pārejām no viena motora kā Stingray 500 modelim...

_________________
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 17:34 
Offline
Jauniņais

Joined: 02 Nov 2014, 21:11
Posts: 23
Shranky wrote:


Sitas ir jauks aparats.Laikam labakais risinajums ar vienu motoru.Tik interesanti ka vins nosaka vadibu no labas uz kreiso pusi.

Paldies visiem par atbildem.Tiesam palidzeja mazliet ko saprast.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 19:29 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Nu man vismaz izskatījās ka tas ir standarta quads kuram vadība ir tāda pati kā mums pieņemta , tas ir , viņš vadās ar elektromotoriem staru galos. Celtspēju nodrošina iekšdedzes dzinējs ar koaksiālo piedziņu (divi propi, katrs uz savu pusi) attiecīgi nekādi žireskopiskie efekti nav, tādejādi vadības motoriem ir nepieciešama minimāla jauda lai stabilizētu un vadītu lidojumu. Man domāt ka šāda shēma ir neefektīvāka par standarta koaksiālā heļa shēmu, atšķirība tajā ka nav nepieciešama vadāmā rotora galva kas helim sarežģī konstrukciju, helim rotora diametrs ir liels - tas var ierobežot telpu, bet par to stabilāks.

Klasiskai piedziņai ar vienu motoru (iekšdedzes vai elektro.) vadību nodrošina izmainot propelleru lāpstiņu soli, tāpat kā heļu astēm - var teikt helis ar četrām astēm :) Pēc šādas shēmas multirotors kļūst jau par pilntiesīgu 3D lidoni.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 19:37 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2643
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Vampirs, es gan tur neko labu nesaskatu. Jā, labi, atkarībā no pielietojuma tas tiešām varbūt kaut kādos gadījumos ir veiksmīgs dizains, taču viena no quadrotoru raksturojošām iezīmēm ir tā manevrētspēja. Man izskatās, ka tajā video esošajam quadrotoram ir viens lielāks props, kurš nodrošina galveno celtspēju, un četri sīki propi, kuri veic kustību korekcijas - faktiski helikoptera variants manā izpratnē. Man personīgi gribētos no multirotora sagaidīt, ka stūros esošie propi var veikt ne tikai kaut kādas korekcijas, bet arī izraisīt asus manevrus.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 20:04 
Offline
Iesācējs
User avatar

Joined: 08 May 2014, 16:41
Posts: 90
https://www.youtube.com/watch?v=Ke-Kwp4xPgI

_________________
Tev ir grūti? - pacieties nedaudz, dzīve ir īsa ...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 21:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Nu šī jau ir tā pati shēma ko Edge ielika , tikai vēl + rotor pich, ne tikai blade pich.
Pirmā shēma varētu būt interesanta tikai smagas kravas pārvadājumiem lielā attālumā, bet kā jau minēju , helis to izdarīs ar mazāku resursu.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 23:12 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 25 Oct 2014, 20:09
Posts: 390
kasics wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=Ke-Kwp4xPgI



http://youtu.be/TnGhEInTXYc?t=3m6s darbībā. Bet jā kā jau arī intervijā teica tur ir viņu pašu izstrādātas smadzenes, tā kā parastie AMP/kk2/naza u.c. bordi nederēs, ja nu pats ar programmēšanu nenodarbojies.. Man tur būtu daudz jālauza galva... :D

_________________
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Nov 2014, 23:49 
Offline
Iesācējs
User avatar

Joined: 08 May 2014, 16:41
Posts: 90
Teorētiski parastam multirotoru kontrolierim nevajadzētu būt problēmām viņu novaldīt, līdz brīdim kad tas tiek gāsts kājām gaisā.

Reku vēl interesants video ar pitch thrust uz lidmašīnas.
https://www.youtube.com/watch?v=6YkkZw9GVaU

_________________
Tev ir grūti? - pacieties nedaudz, dzīve ir īsa ...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Nov 2014, 01:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
kasics wrote:
līdz brīdim kad tas tiek gāsts kājām gaisā.

Tad tam pasākumam zūd jēga... + nav neviens līdzīgs standarta rāmis kurš varetu vadīt rotoru pich, tikai blade pich.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Nov 2014, 21:29 
Offline
Jauniņais

Joined: 02 Nov 2014, 21:11
Posts: 23
Diezgan interesanti palasities ko pieredzejusi lidotaji raksta.Vairak lasot un petot so temu,skaidrs ir viens saksu ar parasto mini elektromotora aparatu.Butu diezgan mulkigi meginat sakt ar 5kg smagu ieksdedzes dzineja verki.Vienigi mazino COX dzineju gan laikam gribetos pameginat.Bet ta pieturesos pie elktro motoriniem.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye