Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 19 Nov 2018, 21:23

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 02 Mar 2008, 16:46 
Offline
Iesācējs

Joined: 07 Feb 2008, 21:08
Posts: 47
Location: Jelgava
Sveiki, cik es noprotu brushless nodeg, tad kad vijumi uzkarst tik tālu, ka izkūst to izolācija.
Kā istī ir tajos brushless motoros vijumi ir iekš ritošās daļas vai nē? (tb rotorā vai statorā)
Esmu redzējis ka uz korpusa liek virsū radiātoriņu un pat to aktīvi dzesē, bet varbūt ir kādi citi varianti tieši pašu vijumu dzesēšanai?
Man intresē paeksprementēt ar BL dzesēšanas/jaudas pieaugumu, bet īsti nezinu ar ko sākt.

ps. Diezgan labs boards šim forumam!!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 18:40 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Ja brushless karst- tātad viss ir nepareizi asetupots. Kā jau zināms brušlesiem ir tāda lieta kā augsts lietderības koeficient- kas nozīmē, ka minimāls enerģijas daudzums tiek atdots atmosfēras sildīšanai. Ja tev karst brušless tad mani zobratu attiecības. Brušlesiem parasti neliek nekādus kūlerus, jo vienkārši nav vajedzības. Ja tev karst brušless tad viņš noteikti nedod ārā nekādu dižo jaudu, jo lielāko daļu enerģijas tu patērē tam, lai izkausētu vadu izolāciju!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 18:58 
Offline
Iesācējs

Joined: 07 Feb 2008, 21:08
Posts: 47
Location: Jelgava
Lieta tāda ka ir plāns turēt daudz lielāku jaudu kā ir rated. Un ne jau 30-60sec


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 19:51 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 30 Sep 2006, 23:00
Posts: 1695
Nezinu kā ir ļotenēs, bet vismaz automodeļos brushlessam zobratu attiecību nosaka izmantojot tieši temperatūri. T.i. zobratam jābūt tādam, lai pēc brauciena motors nebūtu karstāks par 70-75 grādiem (par precīzu temperatūru labāk apstīties motora instrukcijā). Ja temp pa augstu, liek mazāku zobratu, ja temp pa zemu, vari likt lielāku zobratu.
Daži ražotāji izmanto jau iebūvētus ventilātorus pašos brushless motoros (Orion Vortex; SpeedPassion) - ventilātora lāpstiņas piestiprinātas rotoram, attiecīgi griežoties motors pats sevi dzesē.

_________________
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 19:54 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 14 Sep 2006, 15:00
Posts: 2818
Grip wrote:
Daži ražotāji izmanto jau iebūvētus ventilātorus pašos brushless motoros (Orion Vortex; SpeedPassion) - ventilātora lāpstiņas piestiprinātas rotoram, attiecīgi griežoties motors pats sevi dzesē.

Un rada elliigu skanju :twisted:

_________________
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Schumacher Cougar KF2=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 22:25 
Offline
Iesācējs

Joined: 07 Feb 2008, 21:08
Posts: 47
Location: Jelgava
Tad brushless'am rotorā ir vijumi vai nav?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 22:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 14 Sep 2006, 15:00
Posts: 2818
nee, rotoraa nav gan

_________________
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Schumacher Cougar KF2=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 22:41 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 14 Jun 2007, 21:58
Posts: 830
CeleronS wrote:
Tad brushless'am rotorā ir vijumi vai nav?

Rotorā timini nav, be tie ir apkārt rotoram. Es gribētu uzzināt kas ir Brushless Inrunner motoru rotoros, bleķis kā lielajiem trijfāzu motoriem vai magnēti kā Brushless Outrunner motoriem.

_________________
Divkārtējs Latvijas S9A čempions.
Rockets- S6A, S4A, S9A, S8E/P
Aeroplanes- F3AM, F3K, F3P


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 22:45 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 30 Sep 2006, 23:00
Posts: 1695
CeleronS wrote:
Tad brushless'am rotorā ir vijumi vai nav?

Brushless motora nosaukums - "bez oglīšu" motors arī ir atbilde uz tavu jautājumu.
Ja uz motora kustīgās daļas - rotora - ir vijumi, tātad būtu nepieciešama strāvas pievade šiem vijumiem magnētiskā lauka ģenerēšanai, attiecīgi strāvas pievadei būtu nepiecieša kāda sistēma, kas nodrošinātu strāvas plūsmu no statiskās motora daļas uz kustīgo daļu (rotoru), parasti tas tiek atrisināts ar oglīšu un kolektora palīdzību.

Brushless motors -> nav kolektors, nav oglītes -> uz rotora nevar būt vijumi

_________________
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Mar 2008, 22:48 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 30 Sep 2006, 23:00
Posts: 1695
pilots wrote:
CeleronS wrote:
Tad brushless'am rotorā ir vijumi vai nav?

Rotorā timini nav, be tie ir apkārt rotoram. Es gribētu uzzināt kas ir Brushless Inrunner motoru rotoros, bleķis kā lielajiem trijfāzu motoriem vai magnēti kā Brushless Outrunner motoriem.

Vijumi var būt gan apkārt rotoram (inrunner - apkārt vijumi, iekšā rotejošs magnēts), gan arī rotors var būt apkārt vijumiem (outrunner - vijumi iekšpusē, rotorējošs magnēts griežas apkārt vidū esošajiem vijumiem).

_________________
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Mar 2008, 18:26 
Offline
Iesācējs

Joined: 07 Feb 2008, 21:08
Posts: 47
Location: Jelgava
Liels paldies par informāciju!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Mar 2008, 20:11 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
A kur tad paliek lietderības koeficients automodeļa motoram, ja tu viņu karsē uz 70 grādiem?? Kāda jēga tad no brushless..


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Mar 2008, 20:28 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 30 Sep 2006, 23:00
Posts: 1695
Andronis wrote:
A kur tad paliek lietderības koeficients automodeļa motoram, ja tu viņu karsē uz 70 grādiem?? Kāda jēga tad no brushless..

autiņiem galvenais ir pēc iespējas ātrāk sasniegt finišu, un vēlams ar nenodegušu motoru, tas, cik ampērstundas paliek pēc brauciena aķī, tev nekādus bonusa punktus pie rezultāta nedod :D

Man oglīšu motori ir bijuši pēc brauciena pat 140C :shock: (protams tādu temp un nenokurinātu armatūru var dabūt gatavu tikai ar modifaida armatūri), tā kā 70-75C brushlessam ir nieks :)

_________________
Xray XB4 / CS Electronics 6.5t / Orca VX3 / Gens ace / Sanwa MT4S


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Mar 2008, 21:27 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Nu man brušs ar 75 silst. Bet brušless neviens vairāk par 30 grādiem nesilst. Nu bet tas ir ļotakam..


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Mar 2008, 22:03 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 14 Sep 2006, 15:00
Posts: 2818
ieliec to ljotenes brushlesu autinjaa, redzeesim, kaa uzkarsiis 8) Man pannai vispaar nekas nekarst, bet tur arii ir tikai 4 celles un es neforseeju ar timingu vai lieliem zobratiem, man ar 5.5 jaudu piiiilniiibaa pietiek :D

_________________
-=Associated RC8B3.1e=- -=Nosram 2000kV=-
-=Xray XB4=- -=CS Electronics 5.5T=-
-=Schumacher Cougar KF2=- -=CS Electronics 6.5T=-
-=Awesomatix A800X=- -=LRP X12 13.5T=-


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye