Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 13 Nov 2018, 19:09

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Oct 2015, 09:41 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Nesanāk vienam modelim piemeklēt piemērotu motoru - visiem atrastajiem vai nu apgriezienu pārāk daudz, vai arī jaudas reizes 3-5 par daudz (un attiecīgi pats motors ievērojami smagāks).

Pieņemot, ka nepieciešami 2800Kv, bet motoram ir 3250Kv, vai var throttle max limitu samazināt līdz 86%, tādējādi rezultātā iegūstot tos pašus max rpm kā būtu 2800Kv gadījumā? Vai labāk (drošāk, saudzīgāk) būtu izmantot 3250Kv uz 86%, 3500Kv uz 80% vai 4000Kv uz 70%? Jebšu tas viss rezultēsies kaut kādos nevēlamos blakus efektos?

Par jaudu šoreiz raižu nav, tā jebkurā gadījumā būs ar rezervi.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Oct 2015, 16:31 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6338
Location: Kuldīga
kāpēc jāierobežo apgriezieni - uzliec mazāku soli. ātrie motori vienmēr būs vieglāki par lēnajiem pie vienādas jaudas , jo polu skaits krietni mazāks, attiecīgi griezes moments pie mazākiem apgriezieniem ar mazāks, ar pareizu soli tas izlīdzsvarosies, savukārt ja motors propi uz pilnu jaudu nevar izgriezt tas arī pie pusapgriezieniem ņems lielāku strāvu, ka mazāks solis lielākos apgriezienos sasniedzot to pašu statisko vilkmi.
Ja jauda atliektiem galiem , ņem vienu celli nost , iegūsi vēl mazāku svaru , jeb palielināsi kapacitāti.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Oct 2015, 18:12 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Nebūs man tur nekādu propu, līdz ar to soli nav kam samazināt.
Varētu samazināt pinionu, bet uz 3.17mm asi grūti atrast mazos pinionus. T8 P48 laikam nemaz neeksistē. Par vienīgo atrasto T9 P48 nezinu, kas tur ar caurumu. Mazākais pinions, par kuru ir pārliecība, ka derēs - T10 P48 par $14 (faktiski motora cenā :D).
Gribu to visu laist uz trim cellēm, lai nebūtu katram modelim savas baterijas. Svara ietaupījums 2 cellēm ir minimāls, ja vispār ir. Salīdzinot 2S gens ace ar 3S, daža laba 3S pat sanāk vieglāka pie vienāda enerģijas daudzuma, vismaz "pēc papīriem". Turklāt ESC uz 3S var ņemt mazākiem ampēriem -potenciāls svara ietaupījums.
Ja apgriezieni ir daudz par lielu, tad konkrētajam modelim lielā zobrata zobus apraus. Ja "mazliet" par lielu, tad modelim var parādīties nevēlami gļuki, kas var beigties diezgan bēdīgi.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Oct 2015, 20:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Bažas ir par to, kā notiek uzstādīto apgriezienu sasniegšana - vai nebūs tā, ka kaut kādos "pīķa brīžos" apgriezienu skaits varētu pārsniegt to "mākslīgi uzstādīto" ierobežojumu.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Oct 2015, 09:54 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6338
Location: Kuldīga
Nē , jo PWM atbilst kaut kādai ESC frekvencei. Ierobežojot PWM ierobežo arī frekvenci ESC. Tikai zobratu pārvads ir tas pats kas propellera solis , ar visiem griezes momentiem u.t.t. Nu uzliec piemēram benzīna motoram dīzeļa kārbu - degveilas patēriņš būs liels a jauda nemā. Tā kā šijā gadījumā Tev no 3s A būs tie paši kas no 2s, jo Tu gribi nelietderīgi izmantot jaudu.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Oct 2015, 10:25 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Šķiet, zobratos neko daudz tur mainīt nevarēšu, vismaz sākumā noteikti ne. Pinions tur jau tā ir gandrīz mazākais pieejamais. Zobratus ražotājs nopērk un pēc tam pielāgo modeļa vajadzībām ar CNC. Pagaidām nezinu, kā tā pielāgošana izpaužas, attiecīgi nav ne jausmas, vai varēšu tur ko mainīt. Ja zobratos kaut ko mainīšu, tad stiprinājumus noteikti arī būs jāpārtaisa. Sākumā gribētos no tā izvairīties.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Oct 2015, 11:31 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6338
Location: Kuldīga
Pārsvarā visi gear kā servo tā lielām kārbām ir maināmi. Tas ir, nākās saminīt zobratu pārus , gultņu , bukšu vietas nemainās , tikai pārnesums. Nezinu kas Tev tur ir par kārbu, nu teiksim standarta BMS gear servo (šos zobratus izmanto BMS, BlueBird, TGY, PowerHD moš vēl kādi , nezinu) ir pērkami komplekti par kādiem 5eirikiem - tas ir vari no standarta izmēra servo uzķūnēt jebkuru citu - ātrāku , jeb lēnāku un spēcīgāku. Domāju tieši tādai paša situācija ir RC autiņu kārbām - vismaz tas būtu loģiski.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Oct 2015, 11:43 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Kad atnāks modelis, tad arī redzēšu… Pagaidām zinu vien to, ka ražotājs pērk tos zobratus un ar CNC pielāgo konkrētajam modelim. Kā viņš rakstīja - teorētiski es varētu arī pats pirkt visus zobratus un graizīt/urbt, cerībā, ka sanāks pietiekami akurāti. Bet nu ar to roku leņķi ir kā ir :D

Okey, tātad sākotnējais plāns - dabūt modeli, Turnigy 2627-4200Kv motoru (ja var ticēt tiem 300W, tad pilnīgi pietiks), 10T 48P pinionu uz 2.3mm asi (ražotājs solījās tādu piemest pie modeļa, tātad par to varu neraizēties), pāris bačas, 25A vai 30A plushu, nogriezt max throttle uz 67% un skatīties, kas no tā visa sanāks… Un pēc tam varēs domāt, ko/kā tālāk modificēt.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Oct 2015, 09:32 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Vēl kā variants būtu paņemt parasto (ne heli) motoru un izlaist asi caur apakšu. Tas varētu strādāt? Cik noprotu, ja motors tiek izmantots zobrata piedziņai, nevis ar propu, tad bez sprostgredzena varētu arī iztikt?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Oct 2015, 23:02 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6338
Location: Kuldīga
Ierobežot vajag , vai tur šplint , jeb sprostgredzens , kaut ko vajag. Asij nekad nebūs vienāda slodze uz abiem galiem , tā par katru cenus ar laiku gribēs iet uz vienu , vai otru pusi - uzliec tur riņķīti ar šplinti no kāda prop adaptera, jo zobrats taču Tev stāvēs pie paša motora (nu ~3mm) tā kā ass garums to atļauj.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Oct 2015, 23:45 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
To "šplinti" var nopirkt kaut kur?
Uzsūtīju banggoodā DYS D2822 2600KV, ebayā RCG811L (11T 48P pinions 1/8" jeb 3.175mm asij). Ja sanāks to motoru pielāgot, tad nevajadzēs neko ierobežot… Pieņemot, ka motors +/- atbildīs specenei, vajadzētu būt pat ļoti OK - jaudai jāpietiek, svars izcils, apgriezieni "pareizie".
Vispār, bildēs skatoties, šķiet, ka nevajadzēs nekādu "šplinti" (lai arī kas tas būtu). Tanī galā, kur oriģināli ir sprostgredzens, būs pinions, savukārt otrā galā laikam ar skrūvi pievelkas.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Oct 2015, 00:02 
Offline
PhD Rozetēs

Joined: 24 Oct 2007, 14:55
Posts: 901
Location: Salaspils nov.
Jauns tanks būs? :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Oct 2015, 00:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2647
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Par tankiem neko nezinu, nav mans lauciņš.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye