Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 19 Nov 2018, 21:03

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Aug 2012, 17:24 
Offline
Iesācējs
User avatar

Joined: 18 Nov 2009, 14:02
Posts: 94
Location: Liepāja
Sveiki!
Vakar saskāros ar problēmu, ka gaisā modelim atteicās darboties motors, veiksmīgi nosēdināju uz pagraba jumtu kur pats atrados.
Video ir redzams ka motors raustās dodot gāzi, un citriz pat uz otru pusi, kas tā ir par problēmu? Šodien ieslēdzu motoru viss itkā kārtībā, bet pēc ilgākas gāzes turēšanas atkal sāk raustīties :roll: , bet ne tik ilglaicīgi, šijā brīdī motors iet, bet bailīgi laist debesīs.
http://www.youtube.com/watch?v=vXlQc6c9avk&feature=plcp


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2012, 18:56 
Offline
Profesors

Joined: 20 Apr 2010, 17:55
Posts: 877
Location: Vidzemes kalnainais apvidus
Stipri līdzīgi manai situācijai labu laiku atpakaļ:
http://www.youtube.com/watch?v=KIRL1wnCLYc

Man izrādījās motors beigts, samainīja uz jaunu, un viss iet bez problēmām.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2012, 19:15 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 11 Jan 2010, 18:15
Posts: 383
Location: Talsi, Rīga
Skats - tipisks. Vienmēr norāda uz vienu un to pašu problēmas cēloni - viena no motora trīs fāzem nesaņem spriegumu!

Vainas:
1) kāds no motora tinumiem ir pārrauts vai saskrāpēts un "sit uz īso",
2) ceļā no ESC uz motoru kāda no kontakta vietām ir bojāta (slikts lodējums, plīsis vads),
3) ESC spēka tranzistoru bojājums (deguši vai no karstuma atlodējušies Ķīnas lētā gala ESC).

Kā pārbaudīt?
1) ar multimetru "izpīkstināt" starp visām motora fāzem - visur ir jāpīkst, ja nav bojāts; ja nepīkst, ir pārrāvums motora tinumos;
2) ar multimetru "izpīkstināt" katru fāzi pret statora korpus - nekur nav jāpīkst, ja nav bojāts; ja pīkst, ir saskrāpēti/nobružāti tinumi un "sit" korpusā uz īso vienu no fāzēm, kas tiek mērīta... ķipa, jāpārtin motors;
3) ja viss iepriekšējais ir kā vajag, tad vienkāršais variants, kā pārbaudīt ESC, ir pielikt motoru pie ESC ar divām (!) no fāzēm vienlaicīgi un paskatīties, vai kas mainās uzdodot gāzi; mainīt fāzes pāros pa divi, lai izietu visām kombinācijām cauri; ja ESC ir vesels, šādi vajadzētu tirināties visās iespējamās kombinācijās; ja ESC bijāts, divās no trīs kombinācijām šī kratīšanās būs izteikti vājāka, retāka vai vispār pazudīs!


Ja gribat sīkāku un sarežģītāku analīzi, tad nāksies vien saprast, ko tas motoriņš un ESC "ziemā ēd" un "kur guļ"! :D


--------------------------------

janissav - tev 100% bija saskrāpēti motora tinumi vai tinuma vadu izolācija pakususi; viennozīmīgi sita uz īso fāzes vai pret korpusu. Tas parasti notiek, ja motorā tiek ierautas zemes vai kaut kāda cita figņa. Iespējams, ka izolācijas laka nav izturējusi arī karstumu - ja motors tiek ilgstoši pārslogots un pamatīgi uzkarsēts, ilgtermiņā tas bojās tinumu izolācijas laku un radīsies īssavienojumi motora tinumos. Tāpēc dzesējiet motorus labi un nespiediet tos mūžīgi līdz maksimumam.

-------------------------------

Šādi hobija izmēra motoriņi ir veidoti, lai izturētu tam nomināli paredzēto slodzi īslaicīgi!!! Ar "īslaicīgi" es domāju ne vairāk kā 15...20 minūtes.
Ja jūs paskatītos, cik lieli ir, piemēram, 1kW (1000W) motori industriālās iekārtās, kur paredzēta ilglaicīga motora noslodze (vismaz 24h non-stop uz maksimālo jaudu), tad būtu labs pārsteigums dažiem: šie motori ir kā minimums 4x lielāki un 10x smagāki par tiem, kas iet šī hobija lidaparātos, bet ar to pašu nominālo jaudu!!

Kur āķis?
Āķis tajā, ka triviāli ņemot, vara vads ir spējīgs 'bez' zaudējumiem izlaist 6A (ampērus) caur 1mm^2 (kvadrātmilimetra) vadu šķērsgriezumā! Ja jūs pamērītu, cik mm^2 vadi tinumos ir motoriņiem, ko izmantojam hobijā, tad ātri nāksies secināt, ka šī matemātika tu nav spēkā! Jā - caur tievāku vara vadu IR iespējams forsēt cauri lielāku strāvu, bet tas radīs blakusefektu - nenormālu silšanu! No šī siltuma ir jāatbrīvojas maksimāli ātri un efektīvi, jo siltums rada pretestību, pretestība siltumu, jaunais siltums vēl pretestību & so on! tā ir "pašiznīcinoša" sistēma...


DZESĒJIET UN TAUPIET MOTORUS! :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2012, 22:21 
Offline
Iesācējs
User avatar

Joined: 18 Nov 2009, 14:02
Posts: 94
Location: Liepāja
Paldies :wink: , skatīšos ko var labot.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Aug 2012, 23:46 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6339
Location: Kuldīga
lidmodelis wrote:
Paldies :wink: , skatīšos ko var labot.

Man diviem motoriem ir bijis aukstais lodējoms vietā kur tinumu vadi tiek savienoti kopā(pie konektora) - kamēr auksts iet - pasilst un ... pareizāk sakot ne aukstais lodējums , bet gan nekvalitatīva tinuma vada izolācijas attīrīšana.
vienreiz defekts izpaudās uzsilstot , otraiz tieši pretēji - pamoca , pamoca un aiziet :)

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Sep 2012, 15:35 
Offline
Iesācējs
User avatar

Joined: 18 Nov 2009, 14:02
Posts: 94
Location: Liepāja
Vakar noņēmu motoru un sāku pētīt kas varētu būt par vainu,pakustināju vadus kas ir tieši pie motora un ieraudzīju ka viena no stieplēm ir pārtrūkusi, :( paņēmu tāda paša diametra vara stiepli, savienoju pārtrūkušo vietu, sākumā neticēju ka strādās, bet dodu pilnu gāzi un turu, nekas neraustās. :shock:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye