Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 19 Oct 2018, 23:00

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next
Author Message
PostPosted: 18 Nov 2017, 16:10 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Nu tā, es arī pavilkos uz aviāciju, kopterītis ir foršs, bet lidojums ir kaut kas cits. Nu varen lipīga tā lieta - es tikai paskatījos Cīravas pasākumu video, vēl klipiņus jūtūbā un aizķērās - sāku skatīties Flite Test, Experimental Airlines un citus kanālus, un vēl veselu kaudzi klipu, kas atrodas meklējot pēc RC scratch build rc plane. Vēl pasērfoju pa forumu. Izskatās, ka aprakstīt pirmo penaļotu ir gandrīz kā tradīcija - daudzi šodienas pieredzējušie piloti rūpīgi aprakstījuši sava pirmā penaļota tapšanu, pēc tam ieraksti kļūst gaužām lakoniski - labākajā gadījumā pāris posti ar jaunā lidoņa bildēm. Bet tie topiki man ļoti palīdzēja - liels paldies visiem kas rakstīja!

Tagad par ieceri - mērķis ir vienkāršs penaļots priekš mācīšanās - lēns, tūļīgs (nu kāds sanāks), daudz ko piedodošs, izturīgs pret "burkāniem", viegli un ilgi remontējams, minimāla elektronika un nekādas raķetes vai smagā artilērija :), nu varbūt nākotnē uzlikšu FPV (ja penaļots tik ilgi nodzīvos). Konstrukcija - "twin boom" ar stumjošo propu, tāda izvēlēta galvenokārt tāpēc lai pasargātu propu un motoru no "burkāniem", nošpikota no EA un PowerON A11.
Spārns - taisns, (pēc EA pamācībām - armed wing), vēziens - 120 cm - noapaļots deprona plāksnes garums un lai varētu ielikt bagāžniekā, platums - 25 cm. Spārna laukums sanāks 30 dm2, svars varētu sanākt kaut kur ap kilogramu (bruņojums un metāla leņķi nebūs). Līdz ar to slodze uz spārnu - kādi 30 - 40 g/dm2, pagaidām izskatās pieņemami. Bačas - 4S (vienkārši tādas ir), props - 10" ar iespēju uzlikt līdz 12" (vienkārši pamēģināšanai ja būs luste). Spārna stiprinājums pie fizelāžas - uz gumijām, labāk lai spārns atkabinās nevis izlūzt no fizelāžas.

Tagad vēlreiz pārlasīju topiku par A11 un sāku svārstīties - varbūt tomēr motoru priekšā - labāk appūšas eleroni, līdz ar to penaļots varētu būt labāk vadāms, varbūt būtu mazāks kritiskais ātrums. Iespējams, ka nāksies salipināt abus variantus, bet būtu ar kaut ko jāsāk.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2017, 21:08 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Tikai ieteikums no tā kas redzēts visos pasākumus un kā pats esmu sācis.
Uz šodienu EPP lidmašīnas vairs nav dārgas , ~40euro EPP ir materiāls kurš piedod ļoti daudz kļūdas un materiāls no kura pašam izgatavot ir ļoti sarežģīti . deprons savukārt ir trauslāks, kļūdas piedos mazāk. Ja mērķis ir pirmkārt iemācīties lidot - pērkm EPP lidmašīnu kuru zinām ka būs ģeometriski pareiza , atkarībā no modeļa zinām jau kā lidos, atkrīt jau sākuma konstrukcijas kļūdas, regulēšana daudz veināršāka. mācību process daudz ātrāks. AR11 lidmašīna nav ne treneris , ne labs sākuma modelis būvēšanai. Lai piedod man konstruktors.
Ja primārais ir izgatavot pašam , cits jautājums - labu mācību modeļu netrūkst. Ja tomēr interese par iemācīšanos, varu pameklēt kas uz doto brīdi ir vispieejamākais no EPP stokā.
Ja galīgi nav zināšanu par pirmo modeli - te daži rakstiņi mūsu lapā : http://avioclub.lv/?page_id=1662

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2017, 21:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2643
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Ja izdomā pats taisīt:
1) Spārnus var stiprināt ne tikai uz gumijām, bet arī uz neilona skrūvēm - pie crasha lūzīs skrūvju galvas, nevis fjūzs. Nezinu gan, kā tas strādātu ar 1kg smagu lidmašīnu. 300g penaļotam strādāja +/- OK.
2) Ja spārnu galus pacelsi mazliet uz augšu (kā šeit - https://i.ytimg.com/vi/cREha5clsok/maxresdefault.jpg), tad būs stabilāks, lidaparāts pats centīsies izlīdzināties. Grūtāk lidot nazī un "kājām gaisā". Kad lidaparāts daudzmaz apgūts, var nomainīt uz plakanu spārnu.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 11:55 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Par EPP ir laba doma, bet to varētu atlikt tuvāk sezonas sākumam. Un tad droši vien visizturīgākais ir spārns - redzēti testi, kur spārnu daudzas reizes triec ķieģeļu sienā un lido tālāk, tikai nezinu cik tas piemērots mācībām. Tāpēc arī esmu pavilcies uz stumjošo propu.

Bet līmēšanai esmu sagatavojies - iegādātas dažas deprona plāksnes, līmes - CA zilā un sarkanā (tās gan der tikai kokam un EPP, depronu šķīdina), UhuPor, PuMax, pat Gorillas pusstops un jaudīga līmes pistole sagaidīta no ķīniešiem. Un jau pamēģināju līmēt. Galvenā atziņa - pie tās deprona taukaini spīzdīgās virsmas normāli ķeras klāt tikai karstā līme, visām pārējām līmēm to virsmu ir rūpīgi jānoskrāpē ar smalku smilšpapīru, tikai tad ir ok.

Par to ka tas nav labākais variants sākumam - Jums noteikti taisnība, es pats sevi vērojot pēc laika konstatēju, ka pašam viedoklis daudzās lietās izmainās gandrīz pilnīgi uz pretējo. Ja arī nesanāks īsti labi, toties būs pieredze un gandarījums, tā ir ar tiem pirmajiem kucēniem... :)

Par neilona skrūvju izmantošanu nebiju iedomājies - paldies! Vai šādas - https://www.banggood.com/20pcs-M3-Black ... rehouse=CN ?

Nu nazis un "kājām gaisā" šobrīd nesatrauc nu nemaz, kad līdz tam nonākšu būs kaut kāda pieredze un arī penaļots būs cits. Par uzliektajiem galiem esmu domājis, bet konstrukcija vēl nav izkristalizējuses. Vienu brīdi domāju par vertikālām "ausīm" spārna galos (špikots no EA), tikai - vai būs jūtams efekts. Vēl varētu pielīmēt "ausis" slīpi kaut kādā nelielā leņķī - nogriezt attiecīgajā slīpumā spārna galus un ar karsto līmi pielipināt polikarbonāta plāksnītes (palikuši atgriezumi pēc siltumnīcas būvniecības), bet tā kā prasās līdzīgs profils un vai būs pietiekama izturība līmējuma vietai? A varbūt vērts no finiera izzāģēt līsti izstiepta V burta veidā un ielipināt savienojuma vietā un spārnu galus taisīt no deprona ar apmēram līdzīgu profilu - būs gan izturība, gan leņķi daudz maz līdzīgi.
Nezinu, vai sanāca saprotami, laikam prasās zīmējums...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 16:29 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2643
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Es savu pirmo deprona mācībnieku līmēju par PVA bez slīpēšanas - vietējie gan jau teiktu, ka tāds līmējums no skatiena vien atleks, bet praksē nekas vaļā tā arī neatplīsa. Pēcāk remontiem iepirku bison pu max.
Faktiski pirmajam mācībniekam (80cm, 300g) bija nepieciešama 1 deprona plāksne, dažas koka līstes, 3gab servo (pirku HKSCM8), esc, motors, uztvērējs, 3s 1000mAh baterija, pīkstulis, kaudzīte 7", 8" propu. Propi sākumā plīsa gandrīz pie katras nosēšanās, tad kaut kādā brīdī pēkšņi pārstāja lūzt.

Par neilona skrūvēm - kaut kādas tādas, jā. Fjūzā, protams, atbilstošās vietās metāla uzgriežņi. 300g penaļotam it kā pietika ar 2gab M3 skrūvēm, par 1kg aparātu nemācēšu spriest. Pirms katra lidojuma jāpārbauda, vai nav kāda skrūve aplauzta. Ja salīdzina ar gumijām, tad skrūves gan stingrāk pieskrūvēja spārnu pie fjūza, gan vieglāk lūza pie crasha, gan arī vieglāk pieskrūvēt (man vismaz uz gumijām bija neērti stiprināt).

Līdz nazim un "kājām gaisā" nav nemaz tik tāls ceļš ejams.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 17:44 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
binary wrote:
Es savu pirmo deprona mācībnieku līmēju par PVA bez slīpēšanas - vietējie gan jau teiktu, ka tāds līmējums no skatiena vien atleks, bet praksē nekas vaļā tā arī neatplīsa. Pēcāk remontiem iepirku bison pu max.
Faktiski pirmajam mācībniekam (80cm, 300g) bija nepieciešama 1 deprona plāksne, dažas koka līstes, 3gab servo (pirku HKSCM8), esc, motors, uztvērējs, 3s 1000mAh baterija, pīkstulis, kaudzīte 7", 8" propu. Propi sākumā plīsa gandrīz pie katras nosēšanās, tad kaut kādā brīdī pēkšņi pārstāja lūzt.

Nu Tu faķīrs! :shock: Es arī mēģināju PVA, bet rezultāti bija tik slikti, ka pat negribējās pieminēt. Varbūt tām līmēm ir kādas atšķirības. Lielākā daļa no visa vajadzīgā man jau ir, tikai bača ir 4S 2200 mAh - droši vien būs divreiz smagāka par Tavējo.

binary wrote:
Par neilona skrūvēm - kaut kādas tādas, jā. Fjūzā, protams, atbilstošās vietās metāla uzgriežņi. 300g penaļotam it kā pietika ar 2gab M3 skrūvēm, par 1kg aparātu nemācēšu spriest. Pirms katra lidojuma jāpārbauda, vai nav kāda skrūve aplauzta. Ja salīdzina ar gumijām, tad skrūves gan stingrāk pieskrūvēja spārnu pie fjūza, gan vieglāk lūza pie crasha, gan arī vieglāk pieskrūvēt (man vismaz uz gumijām bija neērti stiprināt).

Ideja par skrūvēm man patīk arvien vairāk. Droši vien arī spārns turas stingrāk un precīzāk, a krešu ietekmi skatīsimies... Man tas svars ir tikai pieņēmums, centīšos lai sanāk mazāks, bet, kamēr nav pieredzes, kaut kādus pieņēmumus jau vajag. Idejas par konstrukciju arī pamazām rodas, kad uztaisīšu - ielikšu bildes.

binary wrote:
Līdz nazim un "kājām gaisā" nav nemaz tik tāls ceļš ejams.

Nu jā, sākumā visas figūras sanāks pašas no sevis, tikai ar ko beigsies... :) Laiciņš paies kamēr varēšu kontrolēt lidojumu arī pēc figūras... :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 18:02 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2643
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Nu… Ja 2200mAh 4S sver 249g, tad 1000mAh 3S - 96g (salīdzinot vienu brendu). Tā ka nevis divreiz, bet 2.5x smagāka ;) Lidinot 300g penaļotu (tie 300g ir kopā ar bateriju), ar to 1000mAh pietiek kādām 8-10 minūtēm. Rekords, šķiet, bija ap 30min, bet nu toreiz es plivinājos deguna galā uz tādas krišanas robežas (manējam penaļotam gan īsti nepastāvēja tāds jēdziens kā "kritiskais ātrums"). Protams, ar 1 bateriju ir par maz, ja lidojuma laiki ir tik mazi. Sākumā man bija 4gab tādas. Tagad palikušas 3gab, jo viena savulaik aizlidoja prom un pēc atgriešanās vairs nebija lietojama…

Par PVA - nez, varbūt 1kg aparātam PVA arī būtu par vāju. Pa lielam jau svarīgi ir, lai konkrētā līme spētu izturēt slodzes, kādas ir tās līmes lietošanas vietā. Varbūt "uz stenda" līme izskatās vāja, bet reālos apstākļos slodzes ir krietni citādākas nekā "uz stenda"?

PVA gan ir viena problēma (lai gan līdzīga ir arī citām līmēm) - ja līmē kopā plaknes, tad jānodrošina iespēju tai līmei izžūt. Citādi var sanākt, ka pa perimetru izžūst, bet iekšā visa plakne šķidra.

P.S. Nevis "nu tu faķīrs", bet paveicās ar skolotāju-konsultantu-kaimiņu :D
P.P.S. Visas figūras pašas no sevis nemaz tik labi nesanāk… Tas pats nazis un "kājām gaisā" - nu ir tur jāpiedomā, kas un kā jādara, lai tajā figūrā noturētos vairāk par 2-3 sekundēm.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 19:27 
Offline
Meistars

Joined: 20 May 2014, 13:53
Posts: 386
Location: Rīga
Esmu no tiem, kas ļoti reti ko raksta, bet sekoju līdzi visam. Fakts ka esi izdomājis pats būvēt savu pirmo lidmašīnu, priecē. Prieki un vilšanās, kas pavadīs visu procesu būs tā vērti pat ja projekts nedzīvos ilgi! Pati darbošanās, risinājumi un izvēles,
tā ir aizraujoša padarīšana :)
Par līmēm : man personīgi tracināja tas, ka jāgaida nožūšana, tāpēc visi mani sākuma modeļi ir ar karsto līmi līmēti.( pirms līmēšanas kārtīgi detaļas jāpielāgo) jādara ātri, un svarīgi paspēt aizvākt lieko līmi - jo tā ir diezgan smaga. beigās dēļ tās modelis var sanākt par smagu.
Par modeļa izvēli mans viedoklis tāds, ka priekš pirmā nebūs īsti labi.
Tev vajadzētu kaut ko ar augsto spārnu un propu aizmugurē
kā piemēram FT Explorer https://www.youtube.com/watch?v=BRxpozxGVEg
Vai EA Axon https://www.youtube.com/watch?v=bta80gyHK7Q
Ar tiem varētu būt vairākos aspektos būt vieglāk nē kā ar divasti.
Bet ja esi kārtīgi nobriedis twinnboom - tad tik uz priekšu !
Lai veicas !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2017, 00:34 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 296
Vispār twinboom ir viena no labākām konstrukcijām, man tā patīk
Propelleris aizmugurē un to salauzt var tikai nenoņemot gāzi kad nosēžās un tas gadās reti
atšķirībā no klasiskās lidmašīnas kur var 15 propus salauzt iesācējs pirmā sezonā.

atšķirībā no spārna tas ir labāks pagriezienos, mazāk zaudē aukstumu, jo lidojuma kontrolieris
pagriezienos ar vertikālo stabilizatoru var piekoriģēt manevru.

vēl svarīgi, priekš normāla twinboom lidlauks nav vajadzīgs, ja tavs hobijs ir lidošana nevis dārznieks, zāles pļāvējs, tad tas ir svarīgi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2017, 01:02 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Cilvēks grib iemācīties lidot - vadīt modeli. Izbeidz visur bāzt kontrolierus. Tavs twinboom nekad nav bijis un nebūs labs treneris, jebšu ir daudz veikmīgāki un vienkāršāki modeļi priekš MĀCĪŠANĀS lidot. Jebkurš klasiskās shēmas modelis ar velkošo propu ir stabilāks par stumjošo. Liec propelleri uz gumijas un neko nelauzīsi - tiek būvēta mācību lidmašīna nevis raķešu nesējs ar pārslogotu un neveiksmīgu konstrukciju.
PowerON wrote:
atšķirībā no spārna tas ir labāks pagriezienos, mazāk zaudē aukstumu, jo lidojuma kontrolieris
pagriezienos ar vertikālo stabilizatoru var piekoriģēt manevru.

:) jebkurš normāli atregulēts modelis ir vienkārši vadāms pagriezienā augstumu nezaudējot, bet tie kas nemāk lidot bez kontroliera nekad to nesapratīs. Katram savs.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2017, 02:43 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 683
Location: Rīga
Par neilona skrūvēm - tās radītas penaļotiem. Nav noteikti metāla uzgriežņi jāizmanto, savienojums nebūs izturīgāks, tikai smagāks. Var izmantot tos sešskaldņu distancerus - reti laba izturība, var ielīmēt korpusā pirms tam ar trubiņu izurbjot kanālu.
Spārnu pie fūzes penaļotam mierīgi noturēs 4 tādas skrūves.
Vājā vieta drīzāk ir spārna un fūzes materiāls, ko vajadzētu pastiprināt ar finiera, neilona, stiklašķiedras vai cita materiāla šaibām vai plāksnēm - darbojoties slodze nedrīkst koncentrēties uz nelielu putuplasta detaļas rajonu, jo izraus materiālu ar gabalu. Labs variants ir iegriezt attiecīgu vītni platākā neilona vai polistirola detaļā, ko tad var ar lielu laukumu pielīmēt pie fūzes vai spārna.
Uzgriežņa funkciju lieliski pilda neilona dībelis, kurā iegriež vītni - ja savienojums sanāk uz 10 - 15 apgriezieniem, tad skrūvei drīzāk notrūks galva, nekā to izrausi. Dībeļus ielīmē piemērotā vietā, lai izvairītos no jau minētās slodzes koncentrēšanās.
Bildē viens no maniem veiksmīgākajiem savienojumiem, kas pārdzīvojis neskaitāmus krašus bez izmaiņām. Divi dībeļi ar galvām ielīmēti putupolistirola sijā, diviem nokniebtas galvas un tie ielīmēti tāda paša materiāla klučos, pielīmētos pie fūzes no iekšpuses. Spārnam augšpusē 2 mm finiera plāksne, kas sadala slodzi pa visu skaustu. Skrūves gan ir M4, tievākas nebija vajadzīgā garuma.
Mīnusi - nav nekāds Kliks'n'Klaks - montējot jāskrūvē ČETRAS skrūves, KATRU reizi.
Svars gaisā 1200g.


Attachments:
SkruvesUnDibeli.jpg
SkruvesUnDibeli.jpg [ 310.48 KiB | Viewed 1919 times ]


Last edited by AndrisG on 21 Nov 2017, 16:55, edited 1 time in total.
Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2017, 03:16 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 296
Uldi, tu esi nedekvāts, tava fobija pret kontrolieriem ir neizmērojama, tu to izrāvi no konteksta
kur es to biju pieminējis tā starp citu.

Un par A11 es neko neteicu, bet gan par twinboom, tam reti iesācējs lauzīs propellerus.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2017, 11:07 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Smaidins wrote:
Esmu no tiem, kas ļoti reti ko raksta, bet sekoju līdzi visam. Fakts ka esi izdomājis pats būvēt savu pirmo lidmašīnu, priecē. Prieki un vilšanās, kas pavadīs visu procesu būs tā vērti pat ja projekts nedzīvos ilgi! Pati darbošanās, risinājumi un izvēles,
tā ir aizraujoša padarīšana :)
Par līmēm : man personīgi tracināja tas, ka jāgaida nožūšana, tāpēc visi mani sākuma modeļi ir ar karsto līmi līmēti.( pirms līmēšanas kārtīgi detaļas jāpielāgo) jādara ātri, un svarīgi paspēt aizvākt lieko līmi - jo tā ir diezgan smaga. beigās dēļ tās modelis var sanākt par smagu.
Par modeļa izvēli mans viedoklis tāds, ka priekš pirmā nebūs īsti labi.
Tev vajadzētu kaut ko ar augsto spārnu un propu aizmugurē
kā piemēram FT Explorer https://www.youtube.com/watch?v=BRxpozxGVEg
Vai EA Axon https://www.youtube.com/watch?v=bta80gyHK7Q
Ar tiem varētu būt vairākos aspektos būt vieglāk nē kā ar divasti.
Bet ja esi kārtīgi nobriedis twinnboom - tad tik uz priekšu !
Lai veicas !

Paldies! Un tieši tā - būs foršs process, uzkrāsies pieredze, gandarījums un arī foršs tusiņš! :) A cik ilgi dzīvos - nav pārāk svarīgi, nekad nav bijusi doma, ka tam jābūt vienīgajam penaļotam un jāsarūsē uz nagliņas.
Ar karsto līmi ļoti jāpiešaujas līmēt lielas virsmas - lai paspēj uzlikt līmi un tā vēl nesāk cietēt, citādi svars ta paliek, bet labi salīmēts nav. Tāpēc iegādājos šādu https://www.ebay.co.uk/itm/150W-Hot-Mel ... SwF09Zcbd2 - liela jauda, liels rezervuārs, resns stienis - vajadzētu varēt ātri izspiest pietiekamu līmes daudzumu. Mēģinājis vēl neesmu...
Par modeļa izvēli - jā, varbūt nav optimālākais, bet nekas nav akmenī kalts un nekādi tilti nav nodedzināti, Ulda ideja par EPP mācībnieku arī sākusi dzīt mazu asniņu... :) A kāpēc ne?
Uz twinboom gan esmu nobriedis - ilgi štukoju un tagad tā doma ir iesēdusies, laikam vajadzēja ātrāk uzsākt topiku... bet no otras puses arī negribējās būt kā baltai lapai - te nu es esmu un ielieciet man ar karotīti visu mutē... :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2017, 11:37 
Offline
Profesors

Joined: 11 Aug 2016, 12:35
Posts: 446
Location: Salaspils
Kontrolieri kā tādi man patīk un nav pilnīgi nekādu iebildumu, bet šim penaļotam noteikti nelikšu, labāk riskēšu ar liekiem krešiem, bet mācīšos uzreiz ar "divriteni" nevis "trīsriteni". Nākotnē - varbūt, bet tad arī penaļotam būs savādāki mērķi un uzdevumi. Arī ar kopteri lidoju (mācos) tikai acro modē, pārējām modēm pat slēdži nav nokonfigurēti. Nu vot gribas pašam iekāpt tai peļķē... :)

Par neilona skrūvēm - jā, Andri, Tu pieliki punktu. Es vēl tikai svārstos par metāla uzgriežņiem - varbūt vērts noziedot tos dažus gramus, toties, ja skrūve notrūkst pie paša uzgriežņa, varēs izskrūvēt atlikušo gabalu bez riska sabojāt vītni. Otrs variants - tieši pie galvas skrūvē ieskrāpēt rieviņu, lai tajā vietā skrūve ir tievāka un garantēti pārtrūkst tieši tur. Un liels kontaktlaukums ir vissvarīgākais - tagad rūpīgi vācu visas vecās klientu kartes (EA mīļākais materiāls) un saldējuma kociņus - priekš šaibām tas kas vajadzīgs.. :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Nov 2017, 12:05 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
PowerON wrote:
Uldi, tu esi nedekvāts, tava fobija pret kontrolieriem ir neizmērojama, tu to izrāvi no konteksta
kur es to biju pieminējis tā starp citu.

Un par A11 es neko neteicu, bet gan par twinboom, tam reti iesācējs lauzīs propellerus.

Man nav fobija pret kontrolieriem un tie tiek daudzviet izmantoti arī man. Tāpat es domāju ka ietiekums par kontroliera nepieciešamību ir neobjektīvs ja to iesaka pilots kuram ir vājas pilotēšanas prasmes, jeb neizpratne kā vispār lidmašīna lido - pār tām es spriežu pēc lasītiem komentāriem citās tēmās un rindkopas šeit - lidmašīnai pagriezienā ir tieksme iet uz leju. Ja nav augstumstūres korekcijas to dara jebkura lidmašīna , ja tas lidojošam spārnam pēc Tavām domām ir izteiktāks par klasisko shēmu modelis vienkārši nav noregulēts. Kura ieteikums ir adekvāts kura nē , spriest un analizēt tikai citiem.

Voldis wrote:
Kontrolieri kā tādi man patīk un nav pilnīgi nekādu iebildumu, bet šim penaļotam noteikti nelikšu, labāk riskēšu ar liekiem krešiem, bet mācīšos uzreiz ar "divriteni" nevis "trīsriteni".

Ļoti pareizi, jo tikai tā tu iemācīsies saprast lidmašīnu un vēlāk kad viņu ļoti labi izjutīsi , mācēsi pieregulēt lai tā pati lido taisni visos režīmos, tad arī ir jēga likt kontrolierus. Otrādāk iesākot ir grūti pēc tam daudzus instinktus labot, jebšu tie vispār nav izstrādājušies
Nevajag lai tās būtu kādas aerobātikas figūras, pilnīgi pietiek ja jūties droši , vari lidmašīnu vadīt noteiktā lidojuma zonā , veikt riņķus vienādā augstumā un bez stresa nosēties tur kur to vēlies. Saprasts ko vajag pamainīt lai visos režīmos lidmašīna lido taisni , nav nervoza... Ar to pietiek lai pilots būtu gatavs jau nākošajam solim , vai tur aerobātikas figūras jeb mierīgs FPV lidojums ar kontrolieriem.
Piekrītu "Samidiņa" ieteiktajiem modeļiem - labi un stabili.
Es jau izteicos , bet atkārtošos. Ja ekonimiski tas nesagādā grūtības , nopērc pirmo modeli gatavu , pārbaudītu jeb ieteiktu no pilotiem kuriem ir jau normāla prakse. Šijā gadījumā Tev būs skaidri zināms ka modelis ir ģeometriski pareizs , būs zināms tā setaps un regulējumi , Tātad modelis būs pilnībā gatavs pirmajam lidojumam , tas nekur neskries stipri uz augšu leju..... nebūs nervozs. Tas sākumā ir svarīgi lai rastos pariezs priekšstats. Kad ar šo modeli jau varēsi droši palidot Tev būs izstrādājies pariezs priekšstats kā ir jālido stabilam modelim, pēc tam jau konstruējot savus projektus būs ar ko salīdzināt , savādāk var izveidoties situācija ka ģemetrijā ir pieļauta kļūda kuru neviens pēc attēliem nepamanīs , bet Tev modelis būs ļoti nervozs un nevarēsi tikt pat līdz tā trimmēšanai, var rasties nepareizs priekšstats ka vadīt manuāli lidmodeli ir ārkārtīgi sarežģiti .... Vislabāk ka pirmajā lidojumā ir blakus kāds pieredzējis, ja būtu mums tuvāk ar prieku Tev asistētu pirmo lidojumu un aplidotu Tavu lidmašīnu , lai Tev veicot pirmo lidojumu tā jau ir attrimmēta un jādomā tikai par to uz kuru pusi ko bakstīt :) tas jau ir liels stress pirmajam lidojumam.
Vēl , klubam ir mācību EPP modelis ar pulti - ar šo modeli ir sākuši kādi 5mūsu kluba biedri , vēl jo projām tas ir lidojošs, protams aplāpīts no visām pusēm :D . Ja esi gatavs atbraukt kādreiz pie mums , nav nekādu problēmu uzsākt savu pirmo lidojumu ar to. Par krešiem nav jāzutraucas un par to neviens nepārmetīs, tā ir neatņemama mācību sastāvdaļa.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Last edited by UldisK on 20 Nov 2017, 12:51, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye