Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 17 Dec 2018, 03:31

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 12 Jun 2017, 14:34 
Offline
Jauniņais

Joined: 02 Sep 2015, 17:14
Posts: 14
Location: Latvia
Sveicināti! Esmu nonācis nelielā neizpratnē par baterijas izvēli!
Quadkoptera parametri:
Rāmis: Tarot 650
Motori: 4x Lindinger J2830-15 760 RPM/V
ESC: 4x Turnigy 30A opto
Props: 12x6
Svars: ar gimbalu 1600g
Power distribution board: paradzēts pie 3S vai 4S lipo

Nesen konsoltējos ar cilvēku, kuram ir līdzvērtīgs quadkopetrs ar šādu salikumu, izņemot bez gimbala. Viņa baterijas izvēle bija vienkārša 5000mAh un 90C, kur lidojuma laiks viņš pamatoja ir līdz 17 minūtēm. Vadoties pēc šiem parametrim, iegādājos bateriju ar līdzvērtīgiem parametriem, NANO-TECH 3S, 11,1V, 5000mAh bet C ration 35-70C.
Tātad lidojuma laiks nebija ne tuvu pat 10 minūtēm, bet kopumā ieguvu 6 minūtes. Neizpratnē urbjos cauri citiem forumiem un YouTube video, radot jautājumu kā pareizi izvēlēties pareizu bateriju ilgstošam lidojuma laikam. Pastāv dažādi kalkulātori šādiem aprēķiniem, kurus izmantoju, bet neesmu pārliecināts, ka iegūtais rezultāts nenodedzina visu quadkopteri.
Kā arī sistēmu esmu paredzējis darbināt ar 3S vai 4S Lipo.

Ceru ka var kāds palīdzēt.


Attachments:
File comment: Motors
9707598_PLANET-HOBBY-JOKER-2830-15-V2-760-KV_570x570.jpg
9707598_PLANET-HOBBY-JOKER-2830-15-V2-760-KV_570x570.jpg [ 41.39 KiB | Viewed 2756 times ]
File comment: Power distribution board
Matek-Mini-Power-Hub-Power-Distribution-Board-PDB-with-BEC-5V-12V-for-FPV-QAV250-ZMR250.jpg_640x640.jpg
Matek-Mini-Power-Hub-Power-Distribution-Board-PDB-with-BEC-5V-12V-for-FPV-QAV250-ZMR250.jpg_640x640.jpg [ 105.97 KiB | Viewed 2756 times ]
File comment: Qudcopter
20170612_114324.jpg
20170612_114324.jpg [ 2.76 MiB | Viewed 2756 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 15:29 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 01 Aug 2012, 13:58
Posts: 745
Location: Jelgava - Rīga
Pašlaik lieku kopā līdzīgu setapu, tur nevajag tik smagas bačas ar tādiem C reitingiem, tev piemērotāks būs kaut kas šāds:
https://hobbyking.com/en_us/multistar-high-capacity-4s-5200mah-multi-rotor-lipo-pack.html

_________________
"Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” L. da Vinci

Trex 500 & 600N
Tarot 450
Blade mCPX
HiSky HCP100S


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 16:21 
Offline
Jauniņais

Joined: 02 Sep 2015, 17:14
Posts: 14
Location: Latvia
Paldies par padomu! Šodien paskatījos YouTube citi, piemēram lieto 6S Lipo, jo pie 4S Lipo iegūst pie 10 min. lidojuma laika. Vadoties pēc šīs mājaslapas:
http://www.rcdronegood.com/quadcopter-b ... ght-times/
es iegūstu 6 minūtes.

Varbūt vel kādas idejas, jo šis mani moca diez gan ilgu laiku?!


Attachments:
File comment: Fligt_time
Flight_time.jpg
Flight_time.jpg [ 344.12 KiB | Viewed 2729 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 16:39 
Offline
Meistars

Joined: 03 Jul 2014, 20:27
Posts: 215
Atbild nav viennozīmīga un ir jāskatās visu detaļu kopums
Tavā sarakstā es teiktu ka ir motoru un baterijas nepareiza izvēle
Pirmais precizējums – tas svars 1.6kg ir ar vai bez baterijas
Nākošais ir baterija – to ar ir jāizvēlas ir atbilstoši – nevar pateikt manam draugam ir tāds es paņēmu šitādu
Ir jāzina visas elektronikas kas uz tava koptera (A) summa
Baigi grūti ko pateikt par motoriem jo nav internetā nekur tabulas viņiem – pie kādiem propiem cik A tērējas vienīgais kas ir 400 – 800g – kas tie ir – viena motora celtspēja – visa modeļa celtspēja – grūti pateikt
Tāpēc lai kaut ko tev palīdzētu – vai gadījumā tev motoriem nenāca līdz tabula ar parametriem kā šeit – jaudas patēriņš pie baterijas un propa izvēles – piem:
http://www.fairfancy.com/multi-rotor-pa ... 06060.html
Pēc tam kad tu zināsi visus ciparus tad varēsi piemeklēt bateriju kur (baterijas mAh * baterijas C + 10% = tava koptera kopējas (A) tavā gadījumā 5A * 35 +10% = 190A ko es teiktu ir 2x pa daudz. Jo ir jāizvēlas lieli mAh un mazi C – jo lielāks C jo smagāka baterija – jo smagāka baterija jo lidošanas laiks mazāks – bet protams jāzin cik ir tava koptera kopējais A patēriņš


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 16:57 
Offline
Meistars

Joined: 03 Jul 2014, 20:27
Posts: 215
Ā atradu arī motoru speceni tas ir vien motor celtspēja bet nu ja pieņem ka 800g ir viena motora celtspēja tad kopējais svars ar bateriju tev var būt max 1600g
Motori ēd 11A-14A tātad – ESC tev mierīgi derētu 20A un kopējās baterijas jauda mierīgi pietiktu ar 80A (tev bija 190A) te arī atbilde
Izvēle vai nu pirkt jaudīgākus motorus 800g tas ir par maz priekš šī rāmja
vai arī mazāku bateriju un mazāku rāmi


Last edited by Indzha on 12 Jun 2017, 17:54, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 17:20 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 799
Sveiks!

1) draudzīgie padomi -
- palūko kas notiek ar PIDiem - kādi PID iestatījumi pašlaik Tev tur ir, kas vispār tas par kontrolieri? Vai stāv kautkādi defaulti racing kvadu pidi, piemēram? tādā gadienā tie ir par asu, un lieki tricina, rausta motorus šurpu turpu, un rezultātā apēdās vairāk strāva nekā pietiktu lidošanai. Priekš lielu propelleru lidaparātiem PIDiem ir jābūt ļoti maigiem, var griezt tos vaļā līdz kamēr kvads kā dzērājs sāk lidināties, un tad atkal pēc vajadzības pievilkt.
- palūko, vai pēc lidošanas nav karsti motori
- pamēģini mazāka diam. propellerus. ja esi Jelgavas raj, varu iedot kādus komplektus ar 10x45 izmēra propiem.
- iesaku izvēlēties 4S sistēmu, es ar seškopteri (1045 propelleri 2216 motori) un 5,2Ah 10C bateriju 27 minūtes nolidiinājos. Darba - lidojošais svars 1,2kg.
- ja baterija tikko kā no veikala, tad pēc 2-3 pilnas izlādes ielādes cikliem būs ietilpīgāka, ilgāk varēsi nolidot.

2) "nedraudzīgie" padomi -
- kas tas vispār ir par verķi - kādiem nolūkiem? Spoguļkameru lidināt? Kam tāda masīva konstrukcija un resni motori? :) Uz rāmja rēķina vien 200-300 grami ir lieko tauku slānī.

laimīgu lidošanu! :)

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 09:24 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6340
Location: Kuldīga
PuukjuAerofoto wrote:
un resni motori? :) Uz rāmja rēķina vien 200-300 grami ir lieko tauku slānī.

laimīgu lidošanu! :)


Visi lēnie motori ir "resni" (lai gan šie nemaz nav tik resni :) ) un visi lēnie motori ir efektīgāki par ātrajiem , konkrēti šie šim rāmim liekas ir par vārgu - nominālā celtspēja tiem liekas ir 400g(max 800) , tatad pilns koptera svars ar visu bateriju nedrīsktētu pārsniegt 800g kāpēc? Tāpēc kad pie pilna pagrieziena par yaw asi darbojās tikai divi rotori kuriem ir janotur koptera svars ar nominālo jaudu (filmēšanas kopterim) - Liekas ka Tev no motoriem tiek izmantota jau max jauda līdz ar to nekāds ilgais lidojums nesanāks - var samazināt propjus pārejot oz 4s setapu - situācija nedaudz uzlabosies, jeb krietni jānomet svars, kad tas aptuveni būs balansā tad var sākt piespēlēt par labu situācijai ar paša kontroliera PID regulāciju , balansēšanu... Tādā secībā vismaz rīkotos es.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 11:17 
Offline
Profesors

Joined: 21 Feb 2015, 22:03
Posts: 1061
Location: Jelgava, Rīga
Nu... man tirdziņā ir piemērotāki T-motor motori, ja kas ;)
viewtopic.php?f=15&t=8153

_________________
Blaster 2 DLG, Žemasparnis Putinukas, DreamFly Libelle, HobbyKing Reaktor 3D
Traxxas Slash 4x4, Losi 8ight-E 4.0
DJI F450, S500 Quad, Walkera F210


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 13:30 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 799
nu runa ir par to, ka šie ir kautkādi dīvaini motori - resni, bet ne pareizajā resnuma virzienā :D - nevis plakani un plati, bet tādi strupi un resni, rezultātā - smagi, bet bez tāda ievērojama vilkmes/spēka pieauguma, kas nepieciešams īsteni lēnapgriezienniekiem. Bet nu pa lielam viss ir skaidrs, atliek vien posta autoram darboties, noskaidrot aprakstītos jautājumus, un tad pēc nepieciešamības var arī kautko mainīt tai setupā...

jā, tā karāšanās divos motoros - ļoti labi novēroju savam četrkopterim - man viņam vēl sākumā bij problēma - viens no motoriem uz stara slīpi stāvēja, līdzarko Yaw rotācija vienā virzienā notiek viegli, otrā - burtiski tiešām ar aci redzot aptur divus motorus un kautko cenšās, mēģina, ar šaubīgiem rezultātiem pagriezties :)

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 15:57 
Offline
Jauniņais

Joined: 02 Sep 2015, 17:14
Posts: 14
Location: Latvia
Tātad, lietoju Pixhawk kontrolieri ar visu GPS, Power moduli un FPV sistēmu, kurā iekļaujas GoPro 4 ar lētu ķīniešu gimbal, kuru domāju mainīt. FPV sistēmu baroju no vienas un tās pašas baterijas.

Quadcoptera mērķis ir filmēšanai un 3d kartes izstrādāšanai.
PID setingus vel neesmu mainījis, bet tagad doma ir pamainīt, jo Stabilizācijas režīmā quadkopters bija agresīvs.

Tātad, kopsalikumā, saprotu to, ka motoru celtspēja jeb cēlējspēks ir parmazu priekš šāda rāmja, jo pie YAW veikšanas darbojās 2 motori un max cēlējspēks ir 1.6kg uz 2 motoriem ir par maz. Tas nozīmē jaunu motoru iegāde.

Vai arī pastāv kādas citas opcijas kā varu labot šo kļūdu?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 17:58 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6340
Location: Kuldīga
nosviest lieko svaru, ja kopteris stabilizācijā ir agresīvs tad noteikti jāmaina PID jau sākumā - izteiktas oscilācijas prasa daudz lieku enerģiju.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 21:18 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 799
droši vien par 99% vaina ir PIDos, ja uzregulēsi tos īpaši maigus un notestēsi lidojuma laiku, iespējams, kautkādā brīdī pat apniks lidojuma laiku testēt, ja laiks pārsniegs 20 minūtes :)
Man sākumā tā likās ķīnas ābece, bet patiesībā baigi elementāri, nu vismaz tādā līmenī kā uzgriezt ciešāk, vai pagreiezt vaļīgāk. Var testēt metot gandrīz brīvā kritienā kvadu lejā, un pirms zemes uzgāzējot, lai savāktos - ja stipri nooscilē tai brīdī, nopurinās, tad ir pidi par stingru. var griezt vaļā, kamēr šis lidinot tepat pagalmā, bezvējā sāk dreifēt, slīdēt pa labi pa kreisi savā nodabā, vai zaudēt Yaw ass virzienu, tad zināsi, ka ir vāji pidi:) un atkal no tā brīža varēs piegriezt, jau pēc izcvēles tās vai citas asis, ko prasīsies lai strādā asāk, precīzāk. Ja pidi ir asi - tad sazin cik reižu sekundē motori saņem lērumu komandas - paātrināt abarotus, pamazināt, šurp turp, no viņiem tiek prasīts reaģēt zibenīgi, un uz šiem maneveriem tiek ēsta strāva, propim un notoram zināms ir sava inerce un sekundes simtdaļā tas nevar kā spalviņa šurp turp virināties, attiecīgi šāds u zdevums ir grūts, un tērē'jas lieki strāva. Parasti iet siltumā, ja nosēdīsies zemē un motori silti - vai karsti, tad 100% par stingru pidi. protams, ja neskaita, ka varbūt pārkrauta tā tačka un ar 90% gāzi knapi ceļas augšā :D

koptera svars - mans viedoklis ir tāds, ka ļoti maza jēga ir no tiem pērkamajiem komerciālajiem rāmjiem, svars tiem ir liels, koka līstu rāmis svērs ap 50-70 gramiem. Bet tā svara problēma noteikti šobrīd vēl nav mirstamā vaina, sevišķi pie maigas, plūdenas mierīgas lidošanas.

interesanti, kā tās 3d kartes izskatās, kad būs kautkas gatavs, padalies ar linku varbūt?

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 21:23 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6340
Location: Kuldīga
Ja pēc tava ieteikum plaidīs viņu brīvajā kritienā ar šīs jaudas motoriem pie tāda svara , tad lai kādi tur nebūtu PID īsi pret zemi iedodod gāzi būs "pļeķš" :D

motori var karsēt pie nepareiza setapa , pie kājas kāds tur PID - šeit viss par to liciena ka setaps ir par knapu, protams oscilācija ir nepieļaujama lieta , bet tās novēršana situāciju neizlabos diena pret nakti - foto kopterim ir jābūt STINGRAM lidojumā - tātad PID teju līdz maksimālam oscilācijas slieksnim , kā Phantomiem, nevar viņus sgriezt "ļurīgus" lai ekonomētu baterijas, tas nav kopteris priekš lidojumiem savam priekam. Nu vismaz man tā liekās.
Komerciālie rāmji ir kaudze ar labu svars/stingrība attiecību - nu neder tie skali visam kas var lidot- kopterim ir speciāls uzdevums , tātad rāmim jābūt stingram - Nu ņem kādu DJI rāmi - viegls stingrs , samērīgā cenā - tādi ir daudzi. :S;ada uzdevuma kopterim lidojošais svars - aprīkojums 4-5Ah bat 1,2-1,4Kg ir pavisam droši lidojams 20min, vajag tik setapu pielabot. un to apmierina vairums komerciālo rāmju, protams ir kaudze ar viņiem kuri ir pa daudz smagi , parasti jo glamūrīgāks rāmis jo smagāks.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jun 2017, 23:11 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 799
nu kā smejies, tas pļekš pret zemi kāreiz varbūt arī visu baigi labi atrisina, vienārši pērk jaunu setupu un miers:) jo nu tie motori ir tādi - vai no vectēva mantoti vai kā, nav īsti pārliecības ka ir baigi labie šādām vajadzībām.

maviks arī ir skaists ar to savu 0,7 vai ciktur kg svaru, un "28" lidojuma minūtēm, ar nesevišķi lielu 3S aķīti. Vizināt apkārt 1,6+kg jau ir tākā drusku smagnēji, uz mūsdienu tehnoloģiju fona :) jau tā lepnā sēnes tipa gps antena uz kātiņa vien ko nesver :)


Veiksmi topika galvenajam varonim! Gaidu ar nepacietību jaunākās ziņas, kas un kā lido, ko un kādā veidā ir izdevies atrisināt un saķīlēt uz labo pusi! :)

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Jun 2017, 10:44 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 16 May 2011, 11:54
Posts: 1197
Location: Ventspils
zeme wrote:
Quadcoptera mērķis ir filmēšanai un 3d kartes izstrādāšanai.


Mans padoms, paņem phantom 3 advanced un nečakarējies, bilžu kvalitāte (nekvalitāte) būs līdzīga kā ar fantomu, tā ar gopro bet čakars toties 0 procentu, kameru pagriež uz leju un dragā vaļā. nopietnai 3D kartēšanai tāpat neviens no variantiem nederēs :D Paprikolīties 3d modeļus pataisīt protams var.

Gopro


canon s110 (nolidots ar X8)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye