Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 26 Sep 2017, 17:24

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 109 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
 Post subject: A11R Lidmašīna
PostPosted: 25 Dec 2016, 22:19 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
Sāku būvēt lidmašīnu. Sauksies: A11R

Twinboom tipa lidmašīna, priekš
FPV
Nakts lidojumiem
Raķešu šaušanai

Bruņojums:
1. Četras raķetes: Demon GR-318-R18058 ar sprāgstošu kaujas galviņu.
2. Jorge 318-ROT6238CE 7mm kalibra divas reizes pa 20 šāvieni.

Aprīkojums
1. Led gabarītu apgaismojums nakts lidojumiem.
2. Piezemēšanās gaismas.

Lidmašīna,
Spārna vēziens 1M (Armin wing tipa spārns)
Lidmašīnas garums pagaidām nav zināms, kā konstrukcija iznāks.

Paredzēts lidot ar 4000mah 3S bateriju

Plānotais lidojuma ilgums kādam vajadzētu sanāks ~25 minūtes


Sāku taisīt spārnu.


Attachments:
IMGP0513.JPG
IMGP0513.JPG [ 1.38 MiB | Viewed 1612 times ]
IMGP0512.JPG
IMGP0512.JPG [ 1.42 MiB | Viewed 1612 times ]
IMGP0510.JPG
IMGP0510.JPG [ 1.37 MiB | Viewed 1612 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 26 Dec 2016, 21:42 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 27 Sep 2016, 16:06
Posts: 553
paldies, ka neturi sveci zem pūra! ļoti interesanti ir sekot līdzi būvēšanas procesam, šo to arī pie reizes iemācoties.

_________________
Your signature contains 328 characters. The maximum number of allowed characters is 255.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 27 Dec 2016, 17:56 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
Ielieku bildes ar spārna stiprinājumiem. Spārna iekšpusē ieliktas PCB plates, kurām pielodētas trīs 4mm skrūves, pie kurām turēsies aste.

Iekšpiusē zem stiprinājuma (PCB) ir uzlīmēta causpīdīgā līmlenta, lai stiprinājums būtu izturīgāks trieciena gadījumā. Es tikai ceru, ka tās 4mm skrūves spārna iekšpusē būs pietiekoši izturīgas.

PuukjuAerofoto wrote:
paldies, ka neturi sveci zem pūra! ļoti interesanti ir sekot līdzi būvēšanas procesam, šo to arī pie reizes iemācoties.

Ja kāds ko iekomentē, tad interesantāk rādīt būvēšanas procesu.
Nu par iemācīšanos no manis, šī ir tikai trešā lidmašīna ko būvēju, man pašam vēl daudz kas jāmācās no citiem.


Attachments:
IMGP0517.JPG
IMGP0517.JPG [ 1.58 MiB | Viewed 1541 times ]
IMGP0516.JPG
IMGP0516.JPG [ 1.29 MiB | Viewed 1541 times ]
IMGP0515.JPG
IMGP0515.JPG [ 1.42 MiB | Viewed 1541 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 27 Dec 2016, 18:17 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5821
Location: Kuldīga
Iekomentēt ir ļoti grūti jo nav nekāda kopēja plāna.
Skatoties uz bildēm ir tikai jautājumi.
Kāpēc konstrukcija tiek veidota tik smaga?
Kāpēc līstes kas turēs asti novietotas guļus?
Kāpēc nav izmantots cits stingrāks vieglāks materiāls par saaudzētām priedes līstēm?
Kāpēc PVC truba kurā cik saprotu liks raķetes nav aptuvenajā CG līdz ar to CG šaujot raķetes mainīsies.
Kāpēc vispār tur ir PVC truba nevis kāda uztīta kartona vadīkla.
Kāpēc profils spārnam nav nesošs, bet tikai ar biezu pieri lai bremzētu gaisa plūsmu?

Un pats galvenais jautājums , kas notiks ar apakārtējo vidi kad reķetēm sākot šaut Tev būs jāmaina kurss ar eleroniem , jeb triecieni vienkārši stabilizācijai uztaisīs traku galvu un lidmašīna paliks nevadāma, vai esi gatavs šajā situācijā pārņemt pilnu rokas vadību pār modeli naktī?
Tie ir tikai jautājumi ne ieteikumi.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 27 Dec 2016, 19:03 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
Par smagumu, izmantoju putukartonu, jo uzskatu to par izturīgāku, baidos, ka pie neliela kreša depronam izraus ārā visus spārna stiprinājumus no spārna ārā.

Iekšā ielikta PCB plate, jo tā pārklāta ar varu un tai var pielodēt metāla skrūves, pasmaga konstrukcija protams, bet lidmašīnu dažas reizes sezonā vajadzēs izārdīt un transportēt Opel Astra bagāžniekā, kas nav diži liels.

Citas labākas idejas kā izārdāmu spārna stiprinājumu taisīt prātā neienāca.

Citu materiālu stingrāku un vieglāku izņemot karbonu nezinu, bet tas ir padārgs, tāpēc izmantotas koka līstes.

Par PVC caurulēm, tās ir izvietotas nedaudz uz priekš galu, tā kā ja lidapārāts būs nedaudz vairāk smagums priekšas galā domāju nekas slikts nenotiks. Spārnā izvietotās raķetes sver katra 33 gramus. Bet nu jā trubu vaijadzēja novietot tālāk, ceru ka tā nebūs liela kļūda.

PVC truba izmantota, jo tai bija precīzs izmērs, un tā ir plānā elektromontāžas truba

Par raķešu triecieniem no raķešu šāvieniem vēl nezinu, bet nu redzēs praksē vai tas traucēs kontroliera darbību vai nē.

UldisK wrote:
Kāpēc līstes kas turēs asti novietotas guļus?


Līstes novietotas paralēli spārna apakšai, tāda tipa konstrukcijas internetā redzēju,
Ja tas ir nepareizi, tad kā vajadzēja novietot līstes attiecībā pret spārnu?

UldisK wrote:
Kāpēc profils spārnam nav nesošs, bet tikai ar biezu pieri lai bremzētu gaisa plūsmu?

Nesapratu par kuru profilu runā? Tu par koka līstes galiem? Ka tie ir taisnu un nav uztaisīti slīpi, vai par ko citu?

Ielieku spārna bildi no sāna tu par to domāji?


Attachments:
IMGP0555.JPG
IMGP0555.JPG [ 1.49 MiB | Viewed 1521 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 27 Dec 2016, 19:23 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5821
Location: Kuldīga
No šīs bildes jau var saprast labāk - profils jau veidojās mazliet labāk , lai gan tāpat neizmantojās viņa biezums , jo plūsma priekšpusē uztaisīs virpulīti un pēc tam viņai ir ļoti īss gabals lai piešķirtu tai pareizu virzienu un uz spārna sāktu veidoties retinājums - celtspēks . Vienu vārdu sakot tā augstākā vieta ir ļoti tuvu priekšējai malai, jeb bilde atkal ir mānīga un ar profilu viss ir OK.
Līstēm lielākā slodze ir turēt asti tāpēc tās prasītos 90 grādos sagriezt. Labāk varbūt tur būtu kvadrāts, jo savādāk var šūpoties pēc tam pa labi pa kreisi , bet labāk pa labi pa kreisi nevis uz augšu uz leju. "Palkas" konstrukciju lidmašīnām ļoti bieži izmanto mkšķerkātu posmus , kurus var nopirkt atsevišķi, nav dārgi. JA Tev viņi divi peietiks ar kādiem 10mm pie spārna. otrs var paņemt balsas kvadrātu un uzlīmēt augšpuē apakšpusē karbona plāksnīti . var noslīpēt to konusā.
metāla skrūvju un tekstolīta vietā es būtu spārnam no deprona taisījis pastiprinājumus kur kvadrāt līste , jeb trubiņa iesparužās spārnam pa vidu un tur fiksējās ar vienu plastmas skrūvi - ja stingrība trūkst skrūves vietā vēl ielīmē tekstolīta šaibiņu ukurā iegriež vītni - tādejādi līdzīgi turās lielo planieru spārni , slodzes tur ir lielākas.

Es putkartonu uzskatu par smagu kurš pie mitruma vērpjas (arī zem skoča)

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 27 Dec 2016, 20:02 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
Nu redz kur tas pats spārns no otras puses, viņam vēl nav atgriezti aileroni, kuri vēlāk būs nevis slīpi kā tagad bet horizontāli taisnā lidojuma brīdī.
Augstāko spārna daļu es vairāk skatījos attiecībā pēc paša spārna neieskaitot aileronu.

Noob tube lidmašībai man bija apmēram tā pat, tur itkā viss bija OK. Lidoja labi.

Koka līstītes liku plakaniski, jo tām vidū izurbts caurum. līstītes izmērs 10X15mm kur no 15mm 4mm ir skrūvju caurumi.

Par makšķeru kātu posmiem vēl jāpadomā, tikai tie nav kantaini bet apaļi, pie kantaina nedaudz vieglāk stiprināt.

Ar putukartonu esmu divas reizes lidojis mitrā laikā, tā ka pēc nosēšanās viss lidaparāts pilnībās slapjš ar pilieniem,
nekādu problēmu ar putukartonu nebija.


Attachments:
IMGP0556.JPG
IMGP0556.JPG [ 1.55 MiB | Viewed 1508 times ]
IMGP0557.JPG
IMGP0557.JPG [ 1.61 MiB | Viewed 1508 times ]


Last edited by PowerON on 27 Dec 2016, 20:09, edited 1 time in total.
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 27 Dec 2016, 20:08 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5821
Location: Kuldīga
Nu tā jau vairs nav līstīte , kārtīga lata :) To šim var likt vienalga kā.
Ailerons ir spārna daļa , tāpēc spārna platums ir kopējais platums kustīgā un nekustīgā daļa - ailerons tikai lidojumā izmaina spārna profilu. Lidot jau viņa lidos , pie labas jaudas un stūrēm lidos arī ja to spārnu apgriezīs ar aizmuguri pa priekšu. Es biju domājis kā efektīgāk to visu izmantot. Bet nav tik dramatiski kā man izskatījās pirmajā foto , būs OK. gan ar tiem profiliem un līstēm , tikai tas svars.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 28 Dec 2016, 00:12 
Online
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2321
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
UldisK wrote:
(..), tikai tas svars.

[sarkasms]
Tas lielākai inercei, lai raķetes mazāk ietekmētu lidojumu.
[/sarkasms]

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 29 Dec 2016, 19:26 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
Lidmašīnas spārna iekšpuse pirms salīmēšanas

Spārn vidū atstāta brīva vieta bez vadiem, lai spārnam cauri iet GPS signāls

Vadi ir daudz un arī ir pasmagi :(


Attachments:
IMGP0554.JPG
IMGP0554.JPG [ 1.53 MiB | Viewed 1421 times ]
File comment: Kreisā pusē tā īsā caurulīte paredzēta kur vadus ielikt
IMGP0553.JPG
IMGP0553.JPG [ 1.5 MiB | Viewed 1421 times ]
IMGP0552.JPG
IMGP0552.JPG [ 1.48 MiB | Viewed 1421 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 30 Dec 2016, 03:15 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
Šobrīd derētu kādi ieteikumi astes konstrukcijai, kā to uzbūvēt, kā stiprināt stabilizatorus.
Ar horizontālo stabilizātoru viss skaidrs, skrūves cauri un pieskrūvē pie koka līstes.

Jautājums par vertikāliem stabilizātorie. Man nekas labāks prātā par alumīnija leņķīšiem nenāk. Varbūt ir labāki varianti.
Lieta tāda ka vertikāliem stabilizatoriem ir jābūt noņemamiem. Nav jāņem nost pēc katra lidojuma, bet dažas reizes sezonā lai ieliktu bagažniekā.

Asti šobrīd domāju taisīt tik garu cik garas līstes, kad būs gatava fjuzalāža, tad vēlāk asti saīsināšu atbilstoši gravitācijas centram.

Vakar atnāca arī servo, kas paredzēti astei.


Attachments:
IMGP0560.JPG
IMGP0560.JPG [ 1.38 MiB | Viewed 1400 times ]
IMGP0559.JPG
IMGP0559.JPG [ 1.44 MiB | Viewed 1400 times ]
IMGP0561.JPG
IMGP0561.JPG [ 1.32 MiB | Viewed 1400 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 30 Dec 2016, 09:15 
Offline
Profesors

Joined: 04 Aug 2011, 16:09
Posts: 927
Location: Rīga
Ieteikums astei
Attachment:
cut-off-fish-tail-2-1528010.jpg
cut-off-fish-tail-2-1528010.jpg [ 90.25 KiB | Viewed 1395 times ]

_________________
TLR 4.0E, Tekin Motor
TLR 22-4 2.0;
XB 4, '17


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 30 Dec 2016, 10:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 5821
Location: Kuldīga
Par ķīli jau tika izrunāts pie pirmās Al leņķīšu konstrukcijas - nav jau vērts ko ieteikt, jo pārliecināt par to ka lidmašīnai pirmkārt ir jālido viegli un stabili pašai bez stabilizācijas Tevi nevar. Lai tā lidotu viegli un stabili ir jāizprot aerodinamikas pamata likumi, vēl jo vairāk ja lidmašīnu konstruē pats. Nu vismaz tik daudz kā , spārna uzplūdes leņķis, slodzes, materiālu izvēle ....
Par to ka viņa būs lidot spējīga neviens nešaubās - kartona kaste aprīkota ar attiecīgu jaudu un stūrēm arī lido.
Vienu vārdu sakot lai viss izdodās kā plānots - tikai nešauj ar viņu raķetes Jaunajā Gadā cilvēku klātbūtnē.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Last edited by UldisK on 30 Dec 2016, 19:15, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 30 Dec 2016, 17:19 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
JanisDaubergs wrote:
Ieteikums astei

Labāk vien dodies uz šo sadaļu, tur tavi ieteikumi būs noderīgi :D

http://www.latrc.lv/viewforum.php?f=6


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: A11R Lidmašīna
PostPosted: 02 Jan 2017, 20:59 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 245
Izkodināju plati,
Tā tiks pārgriezta uz pusēm un katra puse pieskrūvēta uz koka līstītēm zem spārna.

Tās funkcijas ir paredzētas pievienot raķešu degļus
un vienā pusē ATTyni no kura tālāk aizvilks vadus uz asti, lai varētu mirkšķināt astes ugumis.


Attachments:
IMGP0566.JPG
IMGP0566.JPG [ 1.6 MiB | Viewed 1297 times ]
IMGP0565.JPG
IMGP0565.JPG [ 1.58 MiB | Viewed 1297 times ]
IMGP0564.JPG
IMGP0564.JPG [ 1.72 MiB | Viewed 1297 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 109 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye