Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 24 Apr 2018, 05:50

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Aug 2016, 20:41 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Location: Balvi
Sveiciens,

Volantex FPV raptor v2 konkrēti velk uz vienu pusi. Papētīju tuvāk - labais spārns ir izliecies nedaudz uz agšu. Noliekot kreiso un labo spārnu uz galda virsmas, redzams, ka kreisais - vienmērīgi pieguļ galdam. Labais - 1/3 pieguļ, bet atlikušās 2/3 uz gala pusi lēzeni uzliecās uz augšu tā, ka gals ir 2 cm virs galda. Tā, kā spārni ir gana gari šim modelim, tad iznāk, ka lidojumu tas krietni pabojā.

Tā, kā liekuma vieta ir tik lēzena, ka nav iespējams noteikt kur ir konkrētā problēma - mēģināju karsēt ar fēnu no augšpuses, turot spārnu piespiestu pie galda virsmas taisnu. EPO granulas piebrieda, ieliekums nepazuda.

Otrs variants - pamēģināju nedaudz atliekt pretējā virzienā un nospriegot ar skoču, lai paliek taisns, ar domu, ka pa pāris nedēļām moš iestāvās taisns un nekropļojās. Bet nu pati nospriegošanas ideja īsti neizdevās.

Trešais variants - no abām pusēm pielīmēt tievas, garas karbona līnijas?

Īsti nesaprotu, no kā viņš tā deformējies. Aileroni arī ieņēmuši lēzenas parabolas formu. Gali augstāki par vidu. Protams minimāli, bet gana daudz, lai to par taisnu nenosauktu. Saliku karstajās vasaras dienās, pēc tam atstāju uz ilgu laiku uz grīdas, atbalstot uz vienu pusi pret spārnu. Varbūt tas arī ienesa tās deformācijas? Tagad turēklis - abi spārni gaisā, bet jau par vēlu.

Jautājums - ko darīt? Kā iztaisnot tik garus spārnus?

Paldies


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2016, 21:06 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Oct 2014, 20:25
Posts: 940
Location: Kurland
Kā būtu ar modeļu skoču notīt, tad gludināt līdz viss ampmēram taisns, un tad ielīmēt karbona līstīti 1*4 vai 1,5 lai toč viss turētos taisni. Tas pirmais kas ienāca prātā, varbūt ka skoč ar visu notur bez karbona....

_________________
Image http://avioclub.lv/ http://www.steins.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2016, 21:10 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Location: Balvi
Godīgi sakot - nezinu, svars jau tā līdz ar nagiem. Notīšu ar skoču - būs vēl smagāks. Baidos, ka netikšu vairs galā ar pašrocīgu palaišanu.

Paralēli pētu webu, ko raksta par šo tēmu. Dažiem nez kā strādā karstā fēnošana, kaut ko moš daru nepareizi?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2016, 22:51 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6276
Location: Kuldīga
Ja viņš sākotnējiir bijis taisns tad izslidīšana var viņu vest pie prāta. ieliec visu to spārna galu karstā ūdenī , izsildi viņu un , ja vajag uzvelc cimdus un piepalīdzi.
Varbūt šķībo lidošanu tik daudz neidod spārna korekcija kā ķīlis- vingleti. Viņš lidojot horizontāli taisa riņķi , jeb vienkārši lido ar piepaceltu taisno spārnu.

Skočēšana arī ļauj labi izstiept deformētās vietas, bet kaut kādu svaru tas protams piedos , pidos arī slidenību , varbūt rezultātā pat lidošana kursa ātrumā paliek efektīgāka,

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2016, 23:09 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Location: Balvi
Nu sākotnēji viņš bija taisns, jā - arī lidoja taisni, bet tad kaut kā skatos, ka sāka liekties! Tagad skatos tiem spārniem patiesībā diezgan daudz visādu izliekumu gļuku, pat abiem. Tik kreisais pieliekot pie galda - nepaceļ galu, labais - gals augšā (un cēlums sākas jau pēc 1/3 no fjūzes puses). Tāds iespaids, ka kaut kur karstumā stāvot, pats no sava svara deformējies. Pašreiz galīgi nebaudāms. Tas laikam tipiski garspārņiem? Spārna galos vēl papildu svars - vienā GPS, otrā Vtx.

Kad laižu, tad iet labajā pagriezienā tā, it kā stūrētu tai virzienā ar aeleroniem. Nākās smagi vien trimmēt , krietni pāri pusei. Nav tas okay.

Karsējot ar industriālo fēnu - liecu to spārnu pretējā virzienā - pēc karsēšanas - granulas uzbriedušas, deformācija nemainīga.

Pa tam, jau esmu noplēsis aeleronu, apskočojis un piecepinājis ar gludekli skoču klāt, kā jau to darīju iepriekš ar deprona ļotenēm. Aelerons kāds bija - tāds palika - ar ieliekumu.

Kā tieši skočot, lai apzināti koriģētu izliekumus?

EDIT: wingleti identiski, tur problēmas nav. Fjūze no plastmasas, tur ar deformācijas nav.


Last edited by MKay on 12 Aug 2016, 23:20, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2016, 23:20 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6276
Location: Kuldīga
Ar fēnu tu uzsildi tikai spārna ārējo slāni , liekot karstā ūdenī un paturot Tu izsildi viņu dziļāk un putaplastam tad ir tieksme ieņem savu sākotnējo formu.

No sākuma aplīmē visu ar skoču , pēc tam gludina vairāk to pusi kuru vajag liekt atpakaļ.
neteikšu ka garajiem spērniem ir šāda tendence. Mans Skywalker spārns bija šaurs un garš , pats no sevis nekur nestaigāja.
Varbūt Tev spārnos ielīmētie lonžeroni ir izļurkāti un tāpēc tas sācis staigāt. Ja ar šķību lidoni nav nekāds kaifs lidot.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2016, 23:26 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Location: Balvi
Izļurkājies nekas nav, viss ok.

Mēģināšu rīt likt ūdenī. Cik grādos?

Pēc tam līmēšu ar skoču. Kura ir tā puse, kuru vajag liekt atpakaļ? Ja U burts simboliski ir izliekums, kam būtu jābūt taisnam, tad vairāk gludina no augšas vai no apakšas? Gludinot ar spēku pats deformē pretējā virzienā.. vai tikai gludina?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2016, 23:43 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6276
Location: Kuldīga
uzvāra ūdeni un sāk morkāties.

Skočēšanai vislabāk paņem kādu deprona jeb cita putaplasta gabalu/ strēmeli - uzlīmē abās pusēs skoču un pagludini , vienu pusi, otru pusi - uzreiz viss būs skaidrs

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Aug 2016, 09:41 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 26 Jul 2015, 12:10
Posts: 265
Location: Balvi
vārošā ūdenī granulas tā piebriedīs,ka spārns būs grubuļains kā pagasta zemesceļš :)
pirms eju to darīt, vēlreiz gribēju nočēkot, ka tas tiešām ir tas, kas jādara, jo atpakaļceļa tur vairs nav :)

Ar apskočota deprona gludināšanu man sanāk tā - tā strēmeles puse, kuru gludinu, liec galus uz augšu. Respektīvi - iznāk, ka lai izlīdzinātu - jāgludina ir nevis ieplaka, bet kūkums. :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Aug 2016, 14:57 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 707
Location: Strazde, Talsu novads
viennozīmīgi atpakaļa ceļa nav ne vienā variantā, karsē vai liec pastiprinājumus.
Pamatā tad uzreiz veic spārnam pārbūvi.
pa jaunam ielikt londžeronu, pārvilkt pa jaunam ar skoču.
Vēl var apšūt ar 1-1.5mm balzu, bet tas jau būs "augstākā pilotāža"


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye