Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 14 Nov 2018, 03:43

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 24 Jun 2016, 14:37 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Kopš mans Mini Skyhunters izdomāja, ka viņš ir burkāns un ka tam obligāti ir jāiestādās zemē vertikāli, kasījos un domāju, kādu lidaparātu jamā vietā lai paņem. Beigu beigās bija grūti izšķirties starp X-UAV Mini Talon, FPV49 KFm4 spārna būvēšanu, un 1680mm SkyWalkeru, tāpēc iegādājos abus nopērkamos lidaparātus un sāku būvēt arī spārnu.
Kāpēc tieši Mini Talon? Sākumā izskata ziņā jamais nepārāk patika - nav tas no skaistākajiem lidaparātiem. Tomēr palasījos par rcgroups forumu, paskatījos rādītājus - spārnu laukums 30dm2, kas priekš šitik maza lidaparāta ir visai daudz, kā arī tas fakts, ka daudzi lido ar līdz pat 10 000 mAh lielāk 4s baterijām, nozīmē to, ka lidaparāts ir visai labi spējīgs turēties gaisā arī ar lielu svaru.
Katrā ziņā lidot gribējās ļoti, un izlēmu, ka visātrāk gaisā tikšu, saliekot talonu.
Pasūtīts jamais Banggood.com par ~70eur ar piegādi.
Kaste tika atvesta līdz namdurvīm, ļoti labā stāvoklī - nebija nekādas manāmas buktes - tomēr šai pusē piegādātāji ir daudz akurātāki par antipodiem, kuri bieži vien stipri vien samoca/salauž piegādājamo preci.
Atverot iepakojumu un apskatot tā saturu biju patīkami pārsteigts par darinājuma kvalitāti, pārdomātiem risinājumiem un konstrukciju loģiskumu.
Putuplasta kvalitāte ir ne sliktāka par SkyWalker Revolution (kuru šobrīd uzskatu par kvalitātes etalonu), un jūtami labāka par FPV Raptor un arī par Skyhunteru.
Visi sīkumi - sviras, stieņi (rods, control horns, linkage stoppers) kvalitatīvi, un patīkami, ka iekļauts arī viens rezerves komplektiņš.
Visas detaļas kvalitatīvas, fizelāžas pusēs ir iestrādāti robi, lai, līmējot kopā, abas puses attiecībā viena pret otru nostātos vietā bez nobīdēm.
Detaļu komplekts, ko ieliku:
1. Turnigy 9018MG servas
2. Turnigy 45A ESC (no norakstītā MSH)
3. Turnigy SK3 2836 1500kV motors (arī no MSH, bet ir drusku par mazu priekš MT)
4. APM 2.6 ar power moduli, M6N Ublox GPS, MinimOSD un 5A Ubec no MSH
5. Video galā jauna Runcam Swift lidojamā kamera, ierakstīšanai RunCam HD2 kamera, 600mW ImmersionRC 5,8GHz raidītājs, IbCrazy Airscrew Ultra antena.

Uzbūvējās viss diezan ātri, putuplastu īpaši daudz graizīt nenācās - drusku jāpalielina vieta priekš servām - izgriezu ~2mm lai būtu vieta servas radziņam, kā arī fizelāžā astes galā izgriezu lūku lai tiktu pie motora vadu konektoriem.

Būvēt bija viegli un patīkami - komponentes kvalitatīvas, viss smuki stājas tam paredzētajās vietās. Instrukcija nav īpaši detalizēta, bet pilnīgi pietiekama, lai vietām ar piedomāšanu visu smuki saliktu.
Servas līmēju vietā ar superlīmi, fizelāžu līmēju kopā ar Uhu Por.

Rezultātā lidaparāts sanāca diezgan diben-smags, t.i. ar vienu 4000mAh 3S Multistar bateriju (ap 300g) balansējās tikai tad, kad bateriju aizbīdīju līdz pašam galam uz priekšu, un arī pārcēlu ESC uz smaguma centru no astes. Šādā komplektācijā lidoņa svars kopā ar baču ir ap 1400g. Kādus 20-30g varētu ietaupīt, optimizējot jaudas vadus - tie ir par garu, ņēmu visu krelli (vadi, power modulis, esc) no MSH, bez pārlodēšanas. Tuvākajā laikā atradīšu brīdi saīsināt liekos vadus.
Bišku pačakarējos lai iestāstītu APM ko darīt ar V-asti, visu saregulēju, un vakar izpildīju meitas lidojumu.
Pirmajā reizē startēju FBWA režīmā, kā to daudzi rekomendē. Diemžēl biju uzstādījis pārāk lielus ierobežojumus kontroles virsmām, un arī pultī bija saregulēts gājiens tikai uz 40%, tāpēc pēc palaišanas lidaparāts lidoja tikai taisni uz augstuma stūri īpaši nereaģēja. Labi, ka vieta atļāva - veicu nosēšanos garā zālē. Bez bojājumiem.
Uzliku pultī gājienus uz 100%, startēju Stab režīmā - šoreiz viss smuki un kā pa notīm. Lidaparāts vadās ļoti labi - ir gan atsaucīgs, gan arī pats brīvsolī iet negrib, iet kā pa sliedēm. Notestēju manuālā režīmā - arī viss skaisti vadās labi.
Uzņēmu ~200m augstumu un notestēju, ko jamais dara, ja noņem gāzi un velk augstuma stūri uz augšu (MSH smagi krita uz spārna) - nekādas nepatīkamās tendences neizrādīja, viegli, gandrīz nemanāmi sāka knābāt ar purnu. Uz spāna krist pat nedomāja.
Notestēju vēl RTH režīmu, tad paprovēju cik ir maksimālais ātrums - ar šobrīd virsū stāvošo 9x4.7 slowfly propu OSD rādīja ap 95km/h, kaut gan pilnā ručkā props paliek visai trokšņains, kas (man tā domāt) norāda uz efektivitātes kritumu.
Šim lidonim patīk lidot ātri - labi jūtās pie ātruma 50-55km/h (bixleram tas bija ap 25km/h), līdz ar to arī nosēšanās ātrums paliels. Ekrāna efektu pie zemes īpaši nenovēroju - nemēģināja 1m augstumā pārlidot pļavu.

Kopumā ar lidoni esmu ļoti apmierināts.
Tuvākie plāni:
1. Šodien notestēšu, kā šis jūtās ar 2 4000mAh baterijām un kopējo svaru ap 1700g.
2. Pasūtīju citu motoru - SK3 3530 1460KV, jo esošais pēc lidojuma bija jūtami silts.
3. Pasūtīju citus propus - dažādu profilu (ne slowfly) 9x6 un vienu 3lāpstu 9x6x3, pastīšos kā būs ar jauno motoru.

Pārējais viss patīk tā kā ir, un priecē, ka neizjauktā veidā var iedabūt touareg bagažniekā, un tas arī netraucē kādam sēdēt pakaļējā beņķī.

Rezumējums - ļoti labs lidaparāts par visnotaļ draudzīgu cenu.

Video no pirmā lidojuma


Last edited by Android on 24 Jun 2016, 16:34, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 24 Jun 2016, 16:03 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Oct 2014, 20:25
Posts: 977
Location: Kurland
Video diemžēl nerāda :(
Paldies par aprakstu!!!!! Noderīgi.
Ja sanāk ieliec arī kādu bildi iekšā kā viss izskatās gan no āras un iekšas ;)

_________________
Image http://avioclub.lv/ http://www.steins.lv


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 24 Jun 2016, 16:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Tagad video rādās.
Bildes kaut kad iemetīšu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 24 Jun 2016, 22:28 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 296
Android wrote:
Pirmajā reizē startēju FBWA režīmā, kā to daudzi rekomendē.

Pareizi darīji ar startēšanu pirmajā reizē ar FBWA, citādi te forumā daži apgalvo, ka pirmo lidojumu obligāti jāveic tikai un vienīgi MANUAL modē.

Tas lidošanas ātrums 100Km/h nav par lielu priekš FPV?
Cik ilgi ar vienu bateriju turies gaisā?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 00:30 
Offline
Meistars

Joined: 03 Jul 2014, 20:27
Posts: 215
Nu no savas pieredzes ar SC 2400 (svars ir uz 3kg un lielāks ar) varu teikt tā ka ja izmet kāds cits tad ar FBWA var pacelt bet ja pats izmet tad gan uz MANUAL un pietrimerētu augstumeni – un kad augstums un ātrums ir tad pārslēdz uz FBWA
Ar FBWA man nesanāk paspēt pieraut augtumeni pēc izmešanas un lidmašīna turpat smuki noplanē uz pilnu gāzi zemē ;)
Tā kā manā gadījumā tas ir atkarīgs no tā kas izmet


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 00:39 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Par pirmo lidojumu domas dalās
Daudzi vispār uzskata ka vispirms jāizlidinās ir tiešajā redzamībā un tikai pēc tam jāliek virsū fpv aprīkojums. Es personīgi daudz labāk jūtu ko lidonis dara caur brillēm, no malas skatoties lidot vispār nepatīk - tehniski to varu un māku arī nosēdināt bez fpv, bet nepatīk. Ja autopilotu normāli saregulē un uz zemes pārbauda vai visas kontroles virsmas kustās pareizi, tad nav problēmu startēt arī stabilizācijas vai kādā citā pusautomātiskā režīmā.
Par lidojuma ilgumu - šodien ar 3300 mah nolidoju 18 minūtes jauktā režīmā.
100km/h nav nekad liels, bet normālais "kreisera" ātrums šim ir ap 50, tad tas patērē 6-8A strāvu, var dabūt efektivitāti zem 100mah uz kilometru.

Pasūtīju citus motorus un propus, esošais motord šodien pēc lidojuma bija jūtami uzkarsis - uz izjūtu ap 60-70 grādiem.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 00:44 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Indzha wrote:
Nu no savas pieredzes ar SC 2400 (svars ir uz 3kg un lielāks ar) varu teikt tā ka ja izmet kāds cits tad ar FBWA var pacelt bet ja pats izmet tad gan uz MANUAL un pietrimerētu augstumeni – un kad augstums un ātrums ir tad pārslēdz uz FBWA
Ar FBWA man nesanāk paspēt pieraut augtumeni pēc izmešanas un lidmašīna turpat smuki noplanē uz pilnu gāzi zemē ;)
Tā kā manā gadījumā tas ir atkarīgs no tā kas izmet

Lidenēm ar salīdzinoši īsiem spārniem, lielu propu un jaudīgu motoru ir diezgan izteikts torque- roll, un tam pretdarboties palīdz stabilizācijas režīmi.
Es par cik lidoju viens, iemācījos izmest lideni ar kreiso roku - labā roka uz pults, var piestūrēt ja vajag. Gāzi uzdodu ar zodu vai ar pulti pret vēderu, jo.pacelšanās tāpat notiek ar pilnu gāzi.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 01:30 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 296
Android wrote:
Es par cik lidoju viens, iemācījos izmest lideni ar kreiso roku - labā roka uz pults, var piestūrēt ja vajag. Gāzi uzdodu ar zodu vai ar pulti pret vēderu, jo.pacelšanās tāpat notiek ar pilnu gāzi.


Es atkal daru tā, ka lideni metu ar labo roku, bet ar kreiso uzdodu gāzi uz maksimuma un pēc tam ar kreiso roku parauj otru stiku līdz galam, lai uzņem augztumu un tad izmetu, ja vajag tad nedaudz piekoriģē uz sāniem.
Protams starts ar stabilizāciju.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 08:52 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Es šitādā līdzīgā veidā esmu pāris reizes nocrashojies, jo ar augstuma stūri jābūt ļoti piesardzīgam kāmēr lidmašīna nav uzņēmusi pietiekamu ātrumu. Pēc Skyhuntera pieredzes es tagad laižu gaisā lideni praktiski horizontāli un vismaz 50m ļauju tai ieskrieties un tikai tad lēnām un uzmanīgi uzņemu augstumu. Izņēmums ir tikai mans 2motorīgais raptors, jo tam jaudas ir vairāk kā vajag un arī velkošie propi nodrošina lielāku gaisa plūsmu pāri spārniem, tādejādi radot papildus celtspēju.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 15:39 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Oct 2014, 20:25
Posts: 977
Location: Kurland
Android wrote:
Par pirmo lidojumu domas dalās....

Mjā, laikam jau pašā saknē atšķiras tas kā kurš uztver lidošanu utt... Vienam patīk tiešās redzamības lidojumi vairāk, citiem FPV, vieniem patīk cilpas, mucas asas virāžas, pilotāža utt, citiem mierīgi slīdēt pa debesu jumu....
Man kā primārais ir tiešās redzamības lidojumi. ar stabilizāciju lidoju tikai FPV (un ne vienmēr) un ar kameru.
Pirmos lidojumus veicu bez stabilizācijas, paskatos kā modelis uzvedas uz ko ir spējīgs... Ar stabilizāciju tiešās redzamības lidojumos modelis liekas tāds tā kā krietni lēnīgāks ''garlaicīgāks'', nebaudāms...
Bet protams pie tālākiem lidojumiem stabilizācija un pārējais protams ka ir vajadzīgs.
Pats lidoju ar mode1, ar ''seju'' padodu gāzi pēc nepieciešamības, izmetu ar labo roku, un visu itkā var paspēt....

_________________
Image http://avioclub.lv/ http://www.steins.lv


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 16:42 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Nu mode 1 jau visa vadība ir ar kreiso roku, var gāzēt ar seju un mest ar labo.
Man parīk mierīgā fpv lidošana, cilpas un mucas izmēģinu tieši ķeksīša pēc lai saprastu kā lidonis vadās. Lidoju visbiežāk stab modē, fbwa liekas par garlaicīgu, vai arī manual modē, tas arī grūtības nesagādā, tikai video nesanāk tik līdzens.
Skats no malas un pilotāža nav mans lauciņš, īpaši nesaista.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 17:02 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Oct 2014, 20:25
Posts: 977
Location: Kurland
Android wrote:
Nu mode 1 jau visa vadība ir ar kreiso roku, var gāzēt ar seju un mest ar labo.

Kādā ziņā visa vadība ar kreiso? Pie pacelšanās kreisā roka tikai augstumeni regulē......

Image

_________________
Image http://avioclub.lv/ http://www.steins.lv


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 25 Jun 2016, 17:40 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
RCRacerLV wrote:
Android wrote:
Nu mode 1 jau visa vadība ir ar kreiso roku, var gāzēt ar seju un mest ar labo.

Kādā ziņā visa vadība ar kreiso? Pie pacelšanās kreisā roka tikai augstumeni regulē......

Image

Nu tā arī ir - gāzi un virziena sturi jau pacelšanās laikā baigi bakstīt nevajag, visa vadība ar augstuma stūri un eleroniem.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 27 Jun 2016, 10:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Reku pāris bildes no paša samaļota.
Image

Ražotāja dati:
Image

Pāris modi, kurus veicu jau no paša sākuma:
1. Nedaudz savādāk salīmēju kameras trauku. Īsti gan apmierināts neesmu, jo lidošanas kamerā daļu skata leņķa aizņem hd kamera. Domāju bišku pagraizīt finieri lai var abas kameras nolikt blakus vienu otrai. Video raidītājs arī uz purna - palīdz gan izsvarojumam, gan arī atrodas maksimāli tālu no uztverošajām antenām, kuras dzīvo astē.
Image

2. Rx un GPS antenas astē
Image

3. Uz ātru roku uztaisītais gaisa ierāvējs motora papildus dzesēšanai. Neesmu gan līdz galam pārliecināts par tā lietderību, bet sliktāk katrā ziņā nav.
Image

4. Augšējo lūku sadalīju 2 daļās - plānajā vietā jamā tāpat lūztot, plus tagad aizmugurējā daļa, kuru virināt īpaši nav vajadzības, ir visu laiku ciet. Pie aizmugurējās daļas iekšpusē piestiprināts Rx.
Image

5. Modificēju lūkas priekšējo daļu - standartā tā nostiprinās ar skrūvi, bet tas ir dikti nērti - katru reizi lai ieliktu/izņemtu/pievienotu bateriju, darboties ar skrūvgriezi. Ieskrūvēju skrūvi no apakšas, uzskrūvēju uzgriezni, uztaisīju lūkā lielāku caurumu, lai iet cauri uzgrieznis, un nostiprinu to visu padarīšanu ar RC auto virsbūves stiprināšanas klipsi. Savilcējs pilda roktura lomu, lai ir aiz kā paraut un atvērt lūku. risinājums viegls un ērts.
Image

6. MinimOSD ieguva papildus radiatoru uz max čipa - jamais baigi uzkarst, šitā drusku drošāk. Apsveru ideju pašu minimosd pielīmēt otrādi un sānā uztaisīt nelielu caurumu, lai dzesējas ar gaisa plūsmu.
Image

7. Visi konektori vienā vietā - gan baterijai, gan video kamerai/radītājam, gan arī USB programēšanai. USB pagarinātāju laukā neņemu, jo jamo ir diezgan neērti iebakstīt APM sānos.
Image

8. Šitā viss izskatās, gatavs lidojumam. ESC ir paslēpies zem autopilota trauciņa - no apakšas pielipināts ar velcro. Arī ir apgādāts ar papildus radiatoru dzesēšanai. Jaudas rezerve arī ir - esc ir 45A, lidojuma laikā vairāk par 32A nav sanācis izspiest.
Image

9. Vieta beterijām - ar vienu 4000mAh 3S balansējās, ja baču aizgrūž līdz pašam pašam purngalam. Ar divām bačām jau vieglāk - nav jābīda tik tālu. Lidojuma ziņā vispār nejūt atšķirības, vai kopējais svars ar vienu baču ir ap 1400g vai ar divām ap 1650g. Viegli gan palaist, gan arī lido labi un bez pigoriem.
Image

10. Viss smuki ielien touarega bagažniekā, īpaši netraucē arī aizmugurējā beņķī sēdēt 2 cilvēkiem.
Image

Kopumā esmu ļoti apmierināts ar šo lidoni - lido taisni kā pa sliedēm, tērē salīdzinoši maz, ātrums labs, palaist viegli, konstrukcija ļoti pārdomāta un kvalitatīva.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: X-UAV Mini Talon
PostPosted: 27 Jun 2016, 13:35 
Offline
Speciālists

Joined: 07 Aug 2015, 12:07
Posts: 141
glishi :)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye