Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 17 Jul 2018, 08:32

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 06 May 2016, 13:08 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Ietonēju arī kabīnes stiklu:

Image

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 06 May 2016, 13:41 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 295
Nu tak priekšējos stiklus tonēt ir aizliegts, tad caur tiem tumšā laikā slikti ko var redzēt cauri :)

Kāpēc tu domā, ka motoram vajadzēja speciālus dzesēšanas kanālus, gan jau ka korpuss bija speciāli zprēķināts,
lai uzturētu motora temperetūru un to pārāk nenodzesētu. Neuzsilis motors vairāk benzīnu aprīs.

Principā tajos dzesēšanas kanālos vajadzētu žalūzijas ielikt ar servo piedziņu, lai uztur tieši vajadzīgo temperatūru,
mators strādās jaudīgāk un patēriņš arī būs mazāks, jo vis notiks optimālajā temperatūrā.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 06 May 2016, 14:10 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Vasaras laikā benzīna dzinejiem ir bieži tieksme parkarst. Modeļa ražotājs nekad nevar zināt kādu tieši motoru es izvēlēšos , attiecīgi cilindru skaits un novietojums pret kanaliem mainās. Modelis ir puskopija tātad kapots ir veidots/kopēts no īstā putna, un neviens neiedziļinās kā dzesēsi :) Ja neveidotu kanālus man tiešā gaisa plūsma skrien garām cilindriem. Arī īstajiem ļotakiem zem haubes stāv gaisa kanāli dzesēšanai.
Kā es zinu ka motors nedzesēsies bez tam lūkām kā vajag? Ir pietiekoša pieredze ar benzīna dzinējiem un dinamiskām slodzēm.
Visiem modeļiem izņemot tiem kam cilindrs torčī ārpus haubes ir gaisa lūkām kanāli kuri novirza plūsmu pareizajā virzienā. un tā ir tiekai dzesēšanas ieplūe , pareizi jaorganizē ir arī izplūde. Protams ir jau arī kad haubes caurums smuki sakrīt ar cilindru .Testets sakumā tiek vai nu ar IR pistoli , deveju uz 3 ribas - man ir telemetrija ar ko sakumā pačekot periezu t režīmu (devējs ir šaiba starp sveci un cilindru), vēlāk protams tos kankarus ņem nost. Diezgan bieži var redzēt parvarītus 2T benzīna dzinējus.
Par degvielas patēriņa ekanomiju šijā klasē neviens nedomā , ja iekšdedzes un ekonomiju tad 4T un cita klase.
Dzesēšanas kanalus šajā klasē rūpīgi veido arī elektriskajiem (šijā izmērā tauta lido arī ar elektrību) tur nepareizs režīms nocepina ESC jeb motoru pirmajā lidojumā.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 06 May 2016, 14:34 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2618
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Kas ir tā zaļā krāsa uz putuplasta formām?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 06 May 2016, 14:52 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Putaplastu apvilku ar skoču(zaļais tiek vismazāk izmantots :) ), jo eposkīdi pie skoča nelīp, attiecīgi iekšpuse formai iznāk gluda un putaplastu var viegli izspiest no produkta. Ja līmē pa taisnu uz putpalasta, tad putplastu pēc tam izkausē ar acetonu , bet virsma sanāk nelīdzena , grūti apstrādajam un smaga.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 10 May 2016, 21:54 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Andrim. :D

Image

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 11 May 2016, 19:49 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Ilgi tika domāts bar borta elektronika installāciju un izsvērti visi par un pret dažādiem risinājumiem. Beigās paliku pie tās pašas shēmas kādu liku 2,2 un 2,3m bortiem. Viens akumolātors uz visu bortu un servo barojās no jaudas šinas. Atšķirība tikai niansēs - vienu bateriju sastādīs trīs atsevišķi elementi saslēgti pēc 3P 2S shēmas un izsvaidīti pa visu bortu - tādejādi iegūstot labu filtru trokšņiem. Par cik man Tx Rx atļauj katrai servo izmantot savu kanālu (9gab + dūmi un kill swich) tad pēc PowerBox vajadzības man nav nekādas. Sāpīgākais jautājums stāvēj par borta slēdzi , elektronieskos es neizskatu , jo borta akumolātorus varu aizmirst atvienot (un tas tomēr ir čakars) , jeb pareizāk sakot man viņas nav atvienojamas , tikai pārlodējamas, bet visiem elektroniskajiem slēdžiem ir sava miera strāva tad atkal tika meklēts tumbleri. Miniatūras tumbleri tika atsviesti jo lai arī izmantošu bezkolektora servo pīķi tām inicializējoties ir lieli . Atradu sakarīgus aviācijas slēdžus , protams gabarītos lielāki , lai daudz maz cilvēcīgi izskatās nācās uztaisīt formiņu panelim , kā arī visu slēdžu stiprinājumu .

Image

Image

Image

Image

Image

Lai no ārpuses nav jāliek tajā plānajā finierī kaut kādas skrūves , stiprinājums tika taisīts no iekšpuses trīs punktos.

Image

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 12 May 2016, 16:46 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
:cheers: :cheers: :cheers:


UldisK wrote:
Andrim. :D

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 14 May 2016, 22:59 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Pienācis laiks sākt domāt par CG lai atrastu pareizo vietu komponentēm kuras var tikt installētas bortam dažādās vietās (bat, dūmu sūknis, Tx...)Tāpēc lai sāktu kaut ko svarot jāsaskrūvē visi servo.
Servo tika izvēlēti BLS 31A HV bezkolektornieki . Sāku ar sarežģītāko mezglu, Ruder pull-pull mehānismu. agrāk tika iegādāts Al pull -pull montāžas plate ar atbalsta gultni , bet par cik modelim Rudera servo montāžas vieta ir izveidota no kopā salīmētiem 3+4=7mm bērza saplākšņa tad jēga nekāda no pastiprinājuma nebūs un par cik servo ir pilns Al korpuss tad arī atbalsa gultnim nav liela jēga. Liku pa taisno . Kaut kā iebremzēju ar servo arm iegādi , tas izrādās nopirkst nedaudz par īsu, kas beigu rezultātā nāca tikai par labu :D , jo pačakarējietas ar saurbtu tekstolīta plati atradu ideālo attālumu un nobīdi no centra lai trošu spriegojums visā diapazonā nemainās - pēc tā šabloniņa uztaisīju esošajam arm tekstolīta galus un gatavs. Nekad nebiju nodarbojis ar servo paralēlās darbības sinhronizāciju - izrādās no Taranis tas ir vairāk kā vienkārši un aizņēma tikai kādas 10min. Visvairākas stundas nojājos ar master arm instalāciju , lai -100/100 diapazons aizņem precīzi visu lietderīgās darbības diapazonu un nulle ir centrā . Bet nu tā jau mehānika. Pēc tam viss gāja kā pa diedziņu - saskrūvēju divus plecus , kuriem garumu sagriezu liekot tos pa taisno uz servo asīm , skrūvēju uzreiz klāt pie Arm, ar pwm trimmeri (trimmers kurš pārbīda pwm dipazonu nevis subtrim kurš nobīda tikai centru) slave servo piegriezu vietu lai arm uzkrīt virsū - izliku tos pašus pwm (ne procentuālos) limitus ko master arm un gatavs. abi servo jebkurā pozīcijā pēc darbības paliek pilnīgi bez skaņas kas liecina par to pilnīgi sinhronu darbību.

Image

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 15 May 2016, 12:56 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 295
Kam tev divi paralēli servo? Spēkam vai drošībai, ka viens var nobeigties?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 15 May 2016, 13:21 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Kā vienam , tā otram. Nepieciešams ir kādi 40kg/cm šiem ir 60kg kopā un lai samazinātu slodzi uz servo asi . Eleroniem divus liek arī dēļ tā lai izlīdzinātu slodzi uz virsmu (nevērpj eleronu). Ruder servo mazākiem modelīšiem kam nav atbalsta gultņu ļoti bieži piebeidz salaužot servo korpusu.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 17 May 2016, 17:47 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Rudderis ir lielākajais slodzei pakļautais elements, viens - viņu dauza pret zemi, baksta karinot utt, otrs- tā ir baigā lāpsta, kag no pilnas gāzes mēģina uzmest kārtīgu snapu- ar vienu servu tupa nepietiek, pat 40kg paģībst, īpaši labi to jūt kad taisa cilpu nazī, izejā ruderi atloka un reāli figūru nevar līdz galam izgriezt. Elwroniem ja par vāju- arī tupa atloka eleronus gad pilnā gāzē griez. Pārāk jaudīgu servu nemēdz būt


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 17 May 2016, 18:54 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 295
Nu ja ar Rudderi grib zemi rakt un bakstīt to gar zemi, vai tad nevienam nav ienācis prātā bīdstieņus uzlikt uz atsperēm lai servo nesalauž.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 17 May 2016, 18:57 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
piekrītu. man 20Kg uz 60cc lidmašīnām loka vaļā ja installēti mehāniski ir lielie gājieni . 25Kg jau tiek galā .
šitam visām stūrēm būs 2x31Kg jāpietiek.

Vakar beidzu servo installāciju , sanāca arī eleronus nosinhronizēt ka mašīnas apklust pie jebkuras fiksētas pozīcijas.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EF MXS 104/110
PostPosted: 17 May 2016, 19:01 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
PowerON wrote:
Nu ja ar Rudderi grib zemi rakt un bakstīt to gar zemi, vai tad nevienam nav ienācis prātā bīdstieņus uzlikt uz atsperēm lai servo nesalauž.

Ja tur būs kaut mazākā iespēja kaut kam padoties , tad tas arī pie slodzes (gaisa plūsma) padosies - figūras līkas nekontrolējamas. F3M ar zemi rok jau ne tikai RUD , bet arī AIL. jo figūras izpilda ekstrēmi zemu , RUD cieš visvairāk - harierā jau patstāvīgi tiek zeme slaucīta , man Sbach un Su Rudera galiem bija uzliktas Al maliņas lai balsu neslīpē.
Līdz AIL slīpēšanai manas iemaņas vēl ir krietni par knapu , bet profiem arī AIL un RUD augšdaļa ir līdz kokam :D

Jā , servo izgāja arī ledusskapja testu - stāv kā iemītas :D

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye