Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 19 Oct 2018, 23:14

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
PostPosted: 26 Jan 2016, 17:30 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 19 Apr 2013, 21:00
Posts: 240
Location: Kuldīga
Tikko centos uzrakstīt to pašu ko Uldis

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jan 2016, 17:42 
Offline
Meistars

Joined: 22 Jun 2014, 11:46
Posts: 341
Location: Jūrmala
UldisK wrote:
Martinez, protams ir tajā visā taisnība. Bet esmu novērojis klātienē vairākas reizes kad neatregulēta stabilizācija izšķaida modli neļaudama pat pilotam noreaģēt un atslēgt to. Droša tā var būt tad kad ir pilnībā atregulēta un viņi ir pateikts(ieprogrammēts) un ir zināmi dati par modeļa MINIMĀLO ĀTRUMU. Savu viedokli nemainīšu - stabilizācija (modeļiem) attaisnota ir FPV modeļiem kur tā tiek atregulēta vienalga tiešajā redzamības lidojumā un strādā saistība ar fito un GPS. Smagām kopijām kuru pilotiem ir vājas pilotēšanas iemaņas un tie ļoti bieži izmanto pat kursa stabilizāciju lai varētu vismaz pa skreiceļu nobraukt taisni pie maza sānvēja. JET turbinu vectora stabilizācijai pie spēka figūrām. Mērķauditorijas ARF un tiem kam patīk attīstīt vienkārši šo elektronkas nozari. Modeļu sporta klasēm pilotāžā tā ir lieka kā pie mācīšanās tā arī aizliegta izmantot sacensībās.
Jo māca viņa modeli vadīt tomēr savādāk, nu teiksim tas pats hariers vairāk vai mazāk "māj" ar spārniem , pie gyro to nekad pilots nemanīs, bet kā reize primarais šai figūrā ir iemācīties strādāt pretfāzē.
Liels modelis vienmēr ir bijis stabilāks par mazāku vieglāku , bet tikpat daudz reižu jūtīgāks pret minimālo ātrumu - nevajag droši šo lietu uzticēt gyro - noteikti ne pirmajos 10 lidojumos.



Uldi, es piekrītu visam, ko raksti. Bet... Tu dzīvo Kuldīgā, kur Cīrava ir ar roku aizsniedzama un pašmāju lidlauks arī ir ok. Mums šī ir problēma, ko nevaram pašlaik atrisināt.:( Līdz ar to, nākas pierast pie ekstrēmiem lidlaukiem un t.t. Spilve bija laba vieta, bet arī bet iespējām kļūdīties, lai varētu piezemēties kur pagadās. Tāpēc domāju, ka nelielu drošības sajūtu gyro man iedos :).

Skatos i-netā, kur ārzemēs ir tik labi lidlauki. Ļoti ceru, ka mums arī kādu dienu tāds būs, lai šo hobiju attīstītu jaunā līmenī.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jan 2016, 17:50 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Kuldīgas plaviņa ar nav nekāda zelta bedre , kad tur vasaras pirmo daļu biežī ir sānvēji . Cīrava protams ir zelta bedre, bet mēs tur lidojam var teikt tikai pasākumos , jeb kāda jauna aparāta aplidošanai. Kā arī Vilnis to izmanto stabilizacijas atregulēšanai FPV. Mans un citu drba lauks ir Kuldīgas pļaviņa. Agris ar savu 3m lido pie mājas kur apstākļi līdzīgi Kuldīgai.
Bet ne par to , es vienkāršī nezinu kā lai saprotamāk uzrakstu.
Ar rokām noteikti pilots nosēdinās lidmašinu šaurākā vietā precīzāk kā ar stabilizāciju. Kāpēc ? Tāpēc ka STABILA atbilizācijas prasa lielāku minimālo sēšanās ātrumu un nevis otrādāk. Ekstrēmās situācijās arī lielie plane bieži pāriet uz rokas vadību , jo stabilizācija var pieņemt nepareizo lēmumu. Tā kā ja gyro primari gribi izmantot lai plane noliktu ierobezotākā pleķī . ļoti silti iesaku to pārdomāt un mēģināt rast iespeju mācīties sēsties uz "pirkstiem". Neuztici savu skaisto lidmašīnu ekstrēmai sēšanās vietai ar gyro. Nu piemērs - Tu glisādē pienāc pie joslas ar ātrumu tuvu kritiskajam , bet lidmašīna vēl ir 50cm ausgtumā , neliela gaisa plūsma paspiež nedaudz plane uz leju , kas notiek - gyro parauj ELE pie sevis(kaut pavisam nedaudz) - nodzēšot kritisko ātrumu. Pļukš, bet darīt nevajadzēja vispār neko , ne pilotam , ne stabilizācijai - vienkārši izturēt , šo brīdi, jo plane pati par sevi paliek nestabila pie minimālā ātruma , katra stabilizācijas kustība šo ātrumu vēl nodzēš. Tātad jābūt kaut kādam minimālajam stabilizācijas ātrumam pie kura gyro drīkst vispār ko darīt(ja par sēšanos ar iespejami mazāku ātrumu)

Smaidins wrote:
var izmantot kopā ar slēdzi " nu i ziepes " situācijā.

Diemžēl tas nav multirotors. :(
Mūsu lidmašīnām (3D) lielā jauda un lielās stūres ir liels trumpis dažādās kritiskās situācijās - stabilizācijas kloķis ir daudz tālāk no tās vietas kur dotā brīdī stāv tavi pirksti.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jan 2016, 23:40 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Atcerējos vēl vienu būtisku argumentu kad šī tēma tika aprunāta rcdesign forumā. Tieši kas attiecās uz modeļa sēdināšanu ar gyro bez faktiskā ātruma (fito trubas lēniem aparātiem kā šis, jeb GPS ātrajiem JET) datiem. Sēžoties lidmašīnai bez gyro pieredzējis pilots pamanīs brīdi kad lidmašīna paliek nestabila un spēj reaģēt ar THR stiku glābjot situāciju. Stabilizācijas režīmā šo brīdi var viegli palaist garām arī pieredzējis pilots un plane vienkārši "iekrīt" , jo gyro līdz pēdējam brīdim to grib noturēt stabilu, kamēr nobremzē zem kritiskā ātruma.
Jā , mans mērķis šoreiz tiešām ir pievērst uzmanību un pat pabaidīt no stabilizācijas lietošanas pietiekoši nopietnos aparātos, jo tas ir krietni bīstamāk, ja pret tās regulāciju un izmantošanu neizturās ļoti piesardzīgi , sevišķi ELE stūrei pie sēšanās.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jan 2016, 10:00 
Offline
Meistars

Joined: 22 Jun 2014, 11:46
Posts: 341
Location: Jūrmala
UldisK wrote:
Atcerējos vēl vienu būtisku argumentu kad šī tēma tika aprunāta rcdesign forumā. Tieši kas attiecās uz modeļa sēdināšanu ar gyro bez faktiskā ātruma (fito trubas lēniem aparātiem kā šis, jeb GPS ātrajiem JET) datiem. Sēžoties lidmašīnai bez gyro pieredzējis pilots pamanīs brīdi kad lidmašīna paliek nestabila un spēj reaģēt ar THR stiku glābjot situāciju. Stabilizācijas režīmā šo brīdi var viegli palaist garām arī pieredzējis pilots un plane vienkārši "iekrīt" , jo gyro līdz pēdējam brīdim to grib noturēt stabilu, kamēr nobremzē zem kritiskā ātruma.
Jā , mans mērķis šoreiz tiešām ir pievērst uzmanību un pat pabaidīt no stabilizācijas lietošanas pietiekoši nopietnos aparātos, jo tas ir krietni bīstamāk, ja pret tās regulāciju un izmantošanu neizturās ļoti piesardzīgi , sevišķi ELE stūrei pie sēšanās.


Piekrītu, ka tā var notikt. Tāpēc jāmācās bez Gyro sēsties. Cīravā varēsim izmēģināt kas ir kas, saregulēt visus gājienus un t.t.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jan 2016, 10:26 
Offline
Speciālists

Joined: 07 Aug 2015, 12:07
Posts: 141
Ar rokām noteikti pilots nosēdinās lidmašinu šaurākā vietā precīzāk kā ar stabilizāciju. Kāpēc ? Tāpēc ka STABILA atbilizācijas prasa lielāku minimālo sēšanās ātrumu un nevis otrādāk.

nepiekritu :)


Sēžoties lidmašīnai bez gyro pieredzējis pilots pamanīs brīdi kad lidmašīna paliek nestabila un spēj reaģēt ar THR stiku glābjot situāciju.

kada zinja paliek nestabila tip sakas griste ?? to jau ari ar visu gyro juut.


laikam tas ko es saprotu ar gyro nav isti taspats ko Uldis. mans tikai nedaudz palidz ljopeni turet mieraa neko nezinot ne par atrumiem ne par augstumiem.

man nezkapec vienkarshi nepamet sajuta ka tev Uldi vienkarshi nepatik gyro kaa tadi un visada "lieka" elektronika :) varbut maldos


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jan 2016, 09:14 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Oct 2013, 15:46
Posts: 248
Ko varu piebilst pie šī visa rakstītā,pēc manas pieredzes ieliku to stabilizāciju un saskāros ar tādām ķezām ka negribu ne acerěties. Pats drošākais uzticěties savām smadzenēm un pirkstu veiklībai.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Mar 2016, 18:33 
Offline
Meistars

Joined: 22 Jun 2014, 11:46
Posts: 341
Location: Jūrmala
Šodien izdevās palaist arī dūmus. Izskatās iespaidīgi! :) Vēl pāris lietas jānobeidz un varēs celt gaisā! :)

Sorry, video nav labākās kvalitātes: https://www.youtube.com/watch?v=KC8UAY3zK8o


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Mar 2016, 18:53 
Offline
Meistars

Joined: 19 May 2012, 21:28
Posts: 243
Video labs! Kaimiņš kaifā.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Mar 2016, 23:51 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Es savus ar esmu nomiglojis pāris reizes :D . Klau Tev ir viena nelaime - propis tin virsū dūmus , ja grib;esi dūmot pie 3D figūrām nebūs smuki un var arī motors sākt "smakt" pilotāžā ar viņus tīs uz propa sāna. izpūtēja galus vajag nedaudz uz atpakaļu, jeb nedaudz īsākus, bet vajag izlidot , varbūt tev viņus uzceļ turbolence no zemes, bet man sbacham arī bija šitāda laža , es izpūtējā iegriezu un sametināju nedaudz uz aizmuguri.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2016, 08:18 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Oct 2013, 15:46
Posts: 248
Nu ko vai nav laiks gaisā laist?

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2016, 12:42 
Offline
Meistars

Joined: 22 Jun 2014, 11:46
Posts: 341
Location: Jūrmala
Jā, ir laiks, Cīrava tuvojas :). Vēl tikai visu sakontrēšu un nocentrēšu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2016, 12:44 
Offline
Meistars

Joined: 22 Jun 2014, 11:46
Posts: 341
Location: Jūrmala
UldisK wrote:
Es savus ar esmu nomiglojis pāris reizes :D . Klau Tev ir viena nelaime - propis tin virsū dūmus , ja grib;esi dūmot pie 3D figūrām nebūs smuki un var arī motors sākt "smakt" pilotāžā ar viņus tīs uz propa sāna. izpūtēja galus vajag nedaudz uz atpakaļu, jeb nedaudz īsākus, bet vajag izlidot , varbūt tev viņus uzceļ turbolence no zemes, bet man sbacham arī bija šitāda laža , es izpūtējā iegriezu un sametināju nedaudz uz aizmuguri.


Es domāju, ka tas ir uz zemes, bet noprovēšu gaisā un tad jau būs redzams. Man izpūtējs nebūs jāloca, bet gan plastmasas trubiņas, kas kalpo, kā izpūtēja pagarinātāji.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2016, 17:40 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6330
Location: Kuldīga
Var jau būt , bet zeme ietekmē tikai tik daudz cik neliela turbolence no tās. Man uz zemes pat tina virsū mazāk kā gaisā , jo tā plūsma kas ir uz izpūtēja galu gaisā daudz neizmainīsies. Ja palocīt nav grūti tad jau nav prob, jebkurā gadījumā dūmo labi.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2016, 18:15 
Offline
Meistars

Joined: 22 Jun 2014, 11:46
Posts: 341
Location: Jūrmala
Saliku visu kopā un esmu diezgan stingri uzspīlējis karstumizturīgās trubiņas priekš dūmiem. Kur Lv varu nopirkt lielāka diametra šīs gumijas trubiņas? Pagaidām viss oki, bet labprāt uzliktu resnākas.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye