Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 16 Jul 2018, 17:40

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 111 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Author Message
PostPosted: 10 Oct 2016, 23:42 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2616
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Es savulaik depronu pirku www.zila-ezerzeme.lv.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2017, 23:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2616
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Cik slikti no izturības viedokļa ir, ja to spārnu nenolīmē ar skoču/plēvi?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2017, 00:30 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 681
Location: Rīga
Trauslāks tad ir gan. Skočs pilda armatūras funkciju - uz stiepi padara daudz reizes izturīgāku (lai pārrautu 50 mm skoča lentu vajadzīgi >10 kg), lidojot kopumā konstrukcija tad arī mazāk deformējas, jeb ir stīvāka, kas visnotaļ uzlabo vadāmību.
Ja nu vieglam penaļotam tas nav tik būtiski, tad kontrolvirsmas gan ieteiktu apvilkt - 6 mm deprona elerons pēc stingruma tad kļūst līdzīgs balsas dēlītim.
Sliktākais ir labu un vieglu hornu trūkums - pārsvarā visi ir ar īsām pēdām, slogojot kontrolvirsmas nelielu laukumu ar laiku izļurkā to. Var stāvokli labot, pielīmējot zem horna pēdas, teiksim, stiklašķiedras vai pat PET plāksnīti gandrīz līdz elerona beigu malai, arī no pretējās puses, tad tā vieta kļūs nelokāma.

Ir prakse stīvināt spārnus ar armētas lentas joslām pa galvenajiem slodzes virzieniem.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2017, 08:45 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Otrs būtisks labums , es pat teiktu ka primērais no skočošanas, pārvilkšanas ir , modelis paliek jūtami slidenāks, tas tik ātri negrimst bez motora, sasniedzams lielāks max ātrums, vienu vārdu sakot uzlabojās aerodinamiskās īpašības, kad skočojiet , eleronus ar iekļaujiet skočā , vismaz vienu pusi lai nepaliek šķirba starp spārnu , prakse ir rādījuis ka spārns tik ātri nenoraujās mazos ātrumos , kā arī ātrumā lidojot var izmantot mazliet lielākus gājienus asām figūrām - tas ir palielināt robežu kur ātrumā asa figūra to vēl nenorauj un lidojums saglabājās kontrolēts.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2017, 14:26 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2616
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Nēnu es saprotu, ka modeļu aplīmēšanai nav tikai svara pieaudzēšanas funkcija :) Jautājums bija - cik slikti ir, ja konkrēto modeli neaplīmē. Būs pārāk jēls un nelidos (būs nekontrolējams)? Būs pārāk trausls un sašķīdīs pirmajās 3 reizēs? Vai tomēr nav tik traki?

Tas lonžerons, cik noprotu, sanāk par kādiem 5mm plānāks nekā profila līstes?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2017, 21:08 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Jā , lonžerons sanāk plānāks par profila līsti - par cik atkarīgs no tā cik biezu profilu grib taisīt.
Nu gabalos protams ka nešķīdīs, bet pie aplidošanas no pirmām traumām pasargās, Konkrēti uz spārna stingrību , ja pareizi izveidots lonžers skočs korekcijas praktiski neienes.
"būs pārāk jēls nelidos (nekontrolējams)" - nebūs jēls un lidos kontrolēti labi , bet lidos nedaudz sliktāk ar mazliet vājāku prognozējamu kontroli pie min un max ātrumiem. Tas skočs stingrībai tieši visvairāk nostrādā pirmās reizes kamēr modeli aplido, notrimmē , kad tas var krist štoporā un pret zemi atsisties ar spārnu. Tad kad esi pieradis , tad parasti nekad cietas nosēšanās ar viņu vairs nav. Es skoču jeb plēvi lietoju tieši lai uzlabotu aerodinamiskās īpašības, kā arī orentācijai, un mazāk domāju kas būs ja krešos. Vēl kas , ar katru nosēšanos pliks deprons visu laiku tiek uzmatēts pret cietākiem zāles stiebriem un paliek arvien lielāka bremze.
Man bija HK spārns no EPP , zini kāda ir EPP virsma , un pirmais prototips no skočota deprona lidoja ievērojami labāk, pie tiem pašiem izmēriem, svara un setapa. Protams pēc krešiem un asākām figūrām tas HK EPP palika mīksts un tad vispār vairs nebija ko salīdzināt , jo lidot sāka ļoti slikti.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 111 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye