Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 16 Jul 2018, 17:38

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 177 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 22 Mar 2016, 21:59 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 708
Location: Strazde, Talsu novads
Cik maz tomēr vajag lai putra sāktu vārīties :lol:
kamēr neparādījās kopteri, propi bija parastie un stūmēji griezās vienā virzienā pret pulksteni
tāpēc ka pirmsākumi iekšdedzes motori, neprogrammējas uz otru pusi griezties(kaut citreiz varēja arī izdoties palaist)
tad pēkšņi parādās burti CW un CCW un viss, bardaks :lol: kaut arī elektromotoram vienalga, vienā gadījuma tikai uzgrieznis jānofiksē pārdomāti lai neskrūvējas vaļā un vadiem secību jāpamaina(nav jāmocas programmēt ESC )
tad vēl klāt ražotāja tehnoloģija un materiāla izvēle, parādās jauni minējumi kā
"un griezes momentu spēki attiecībā pret gaisu kompensējās"

Kādreiz pirmsākumos elektromotoriem("zvaniņiem") bija seškanšu uzgrieznis(tāpat ka reduktoram priekš kolektora motora)
Tad propji ieguva šo dīvaino caurumu, kas mūsdienās principā uz motoriem izmiris

Tā viss mainīsies un neviena grāmata netiks līdzi, tā kā viss tikai internetā, bet vēsu prātu :)
Atvainojos par spamu :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 22 Mar 2016, 22:41 
Offline
PhD Rozetēs

Joined: 24 Oct 2007, 14:55
Posts: 901
Location: Salaspils nov.
Jautri palasīt. Nu bet, PowerOn izteicieni, par matētu un spīdīgu propelleri, kas velk modeli vienā virzienā vispār kapzec :D :D :D
Nu vienkārši kool, liekas jāiejaucas Uldim, viņam patīk šitādas štellītes apspriest.
Vot to gan nesaprotu no kurienes šādi apgalvojumi rodas, tā tak var jebkuram iesācējam galvu sapūderēt tā, ka rīt visi pulēs savus propus līdz baltkvēlei.
Mani personīgi tracina tādi nepamatoti apgalvojumi, kā brīdi atpakaļ pieredzējis cilvēks apgalvoja, ka tādi un tādi slēdži der visām pultīm, bet pēc tam atzina, ka par Graupner vai Jeti??? nezina.
Varētu sākt spriest, ka pa gludam, pulētam, iesmērētam propim, gaisam nebūs aiz kā aizķerties :D :?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 22 Mar 2016, 23:10 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 681
Location: Rīga
"Nedaudz slīpi" laikam griezes moments - torks - domāts, bet vai ta nu spīdīgam tads navaid? :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 22 Mar 2016, 23:52 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
Man vairāk patīk lietām pieiet praktiski un daudz ko izmēģināt. Tiem kuriem vēl derdz par tiem slēdžim par kuriem man tomēr bija taisnība un to ka Graupnerī tādus neviens šeit likt netaisās domāju var apspriest arī citur.(un ielikt tur viņu var , nezinu tikai to vai kāds caurums nav jāurķē lielāks un kaut kas apakšā nestāv priekšā) Labāk būtu pieminējis par Taranis softu ko nezināju ka tas ir modulim nevis pašaj pultij , un to profilēto leņķi jau ar vēl aizmirsi.

Power ON - Tu domā ka es neēsmu lidojis ar dažādām stabilizācijām , kā pamēģinājis saviem modeļiem un kā arī ar cita modeļiem un neēsmu izmēģinājis vairāk spaiņu ar propelleriem sākot ar 5 un beidzot ar 27, Ļoti jau iespējams ka manas lidošanas iemaņas un prkase ir ļoti vāja un es neizjūtu atšķirību dažādiem propelleriem kā Tu , kā tie uzvedās dinamikā , kā appūš stūres u.t.t. Tāpat Tu varbūt domā ka es to propelleri ieliku tāpēc ka tas bija pirmais ko atradu? Nav jēgas turpināt šo bezjēdzīgo diskusiju . Esi turējis rokās(nevis brīnījies uz bildi) APC style (ne orģinālu) un šo ko es devu - virsmas atšķirās ? Pareizi aerodinamisks propelleris ir tas kurš vairāk spīd , jeb tam kuram solis un profils ir vajadzīgajam mērķim precīzs no centra līdz galam. Dažkārt pulētais gaisā dzied daudz skaļāk par matēto(a propis dzied no tā ka viņam kaut kas traucē), OK HS propjiem tas būs būtiski. GWS propelleri visi skaisti spīd un tikpat skaisti nevar atrast propelleri ar vienādām lāpstām, VISI viņi ir šķībi , ja skatās no tās puses ka šis ir matēts :D
Propelleri lidmšīnu griež šķībi tāpēc ka tie ir matēti ? :D Ko diez Tu teiktu kad redzētu ar mušām sarkanu un ziedputekšņu laikā priekšējo malu ar zaļu uzaugumu itkā zāle būtu pļauta visu dienu un sezonu nogājušo kocinieku kādā 24 izmērā uz 60cc dzinēja , man tai lidmašīnai iedodot ručkā vajadzētu uzreiz mucu pēc Tavas teorijas apmest( a viņa nemaz nepakustās ). Nevajag likt smagus liela diametra propellerus uz vieglas lidmašīnas un neko Tev negriezīs sķībi , jebšu vienkārši diametrs ir pietiekoši liels un motors jaudīgs , dinamiskā slodzē arī tas savērps. Paņem iekar lidmašīnu ar saviem pulētajiem propjiem , pēc tam uzmatē viņu un mēģini atkal, drīkst pat caurumus izurbt(protams balansā) un tad sapratīsi kas tad to lidmašīnu griež.

Par to griežšanās virzienu tomēr būs vērā ņemama lieta , sevišķi jau ja modelis ir nopietnāks , jo nopietnākiem modeļiem visiem ir iebūves leņķi un tie visi ir iestrādāti priekš pretējā virziena - tas ir, pret pulksteņa rādītāja virzienu ja skaties uz lidmašīnas purnu.

Browning neiedziļinies visā šijā - Tev derēs jebkurš propelleris vajadzīgajā izmērā (klsaiskai lidmašīnai tomēr vajadzētu pierast pie CCW) Ja gumijas monts tad nevajag izvēlēties smagus ar lieliem centra ārējim diametriem. Nav tie propelleri tik dārgi , pret visu pārējo , paņem dažādus , kā izmērus tā ražotājus , tici man - visi viņi ar laiku kaut kur tiks izmantoti, sevišķi sākumā, un tas kurš izrādīsies neveiksmīgs šim projektam , labi noderēs citam - tikai tā var izveidoties sapratne un savs viedoklis par viņiem. Galvenai vairāk lidot.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 23 Mar 2016, 09:31 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2616
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
UldisK wrote:
Nav tie propelleri tik dārgi , pret visu pārējo , paņem dažādus , kā izmērus tā ražotājus , tici man - visi viņi ar laiku kaut kur tiks izmantoti, sevišķi sākumā, un tas kurš izrādīsies neveiksmīgs šim projektam , labi noderēs citam - tikai tā var izveidoties sapratne un savs viedoklis par viņiem. Galvenai vairāk lidot.

Šitā nopirku papildus esošajiem vēl kādus 7 veidus, dažus pa 1gab, dažus pa 2gab. Tā nu viņi visi stāv kastītē, jo nevienu no viņiem bez mazākām vai lielākām sāpēm nevaru uzstutēt uz sava penaļota motora :D

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 23 Mar 2016, 09:35 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2616
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Par to "modeļa vērpšanos", iedodot gāzi - kad balansēju vienam modelim motoru (pareizāk sakot, pārbaudīju, vai to motoru vispār vajag balansēt), pagāja kāds brīdis, kamēr man pieleca, kāpēc pie jebkura motora griešanās ātruma pirmajās sekundēs ir iespaids, ka ir smags disbalanss, bet pēc tam tas pazūd… Un jā - tā nebija grubuļaina (matēta) propa vaina, jo props tam motoram nemaz tuvumā nebija, nav un nebūs. Ja virsū būtu bijis props, da jebkāda izmēra, ar da jebkādu virsmu, tas efekts droši vien būtu vēl labāk novērojams.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 23 Mar 2016, 10:00 
Offline
Profesors

Joined: 21 Feb 2015, 22:03
Posts: 1056
Location: Jelgava, Rīga
UldisK wrote:
Browning neiedziļinies visā šijā - Tev derēs jebkurš propelleris vajadzīgajā izmērā (klsaiskai lidmašīnai tomēr vajadzētu pierast pie CCW) Ja gumijas monts tad nevajag izvēlēties smagus ar lieliem centra ārējim diametriem. Nav tie propelleri tik dārgi , pret visu pārējo , paņem dažādus , kā izmērus tā ražotājus , tici man - visi viņi ar laiku kaut kur tiks izmantoti, sevišķi sākumā, un tas kurš izrādīsies neveiksmīgs šim projektam , labi noderēs citam - tikai tā var izveidoties sapratne un savs viedoklis par viņiem. Galvenai vairāk lidot.

Paldies, būs jāpasūta un jāizmēģina gan ar 3.8" gan 6" soli. Vienīgi,ka nav eiropas noliktavā.
A par to CCW es pats nolohojos, jo īstenībā man visi tie propi ir ccw (ja skatās uz ļoteni no priekšas nevis no motora puses), tā ka viss kārtībā :)

_________________
DreamFly Libelle, HobbyKing Reaktor 3D
Traxxas Slash 4x4, Losi 8ight-E 4.0
DJI F450, S500 Quad, Walkera F210, Eachine 250 u.c.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 23 Mar 2016, 15:21 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 295
Tad sanāk ka Jūs visi apgalvojat ka grubuļainai matētai virsmai ir mazāka gaisa pretestība nekā līdzenai un spīdīgai. Interesanti :)

Man šķiet te vienīgā diskusija varētu būt par to cik daudz matēts proppeleris atšķirās no spīdīga.

Redz kur lidmašīnas propelleri pulē sīdīgu. Tā gan eesot labi darīt, jo tas var spīdēt pilotam acīs
https://www.youtube.com/watch?v=38ZXzNzpzLU

Daudz polulārāka ir motorlaivu un kuģu propelleru pulēšana.
Ko jūs sakāt, varbūt arī kuģiem to nevajag darīt? Gan jau ka kuģis šķībs uz vienu pusi peldot nebija, bet propelleri pat zem ūdens pulē :)

https://www.youtube.com/watch?v=vW8s42pcuwI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 23 Mar 2016, 16:15 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 708
Location: Strazde, Talsu novads
PowerON wrote:
...

Man šķiet te vienīgā diskusija varētu būt par to cik daudz matēts proppeleris atšķirās no spīdīga.

Redz kur lidmašīnas propelleri pulē sīdīgu. Tā gan eesot labi darīt, jo tas var spīdēt pilotam acīs
https://www.youtube.com/watch?v=vW8s42pcuwI


Uzdevums.
cik procentu lietderīgas jaudas iegūs Putinukas, ja nopulēs propi un uzliks ar gumiju nostiprinot to uz 100W motora?
Un cik smuka izskatīsies lidmašīna ar noķeptu propelleri?
Cik Kg "kultūrslāņa" nokrīt no dzenskrūves kuģim?
Es nemaz neiebilstu pret plūsmām , pretestību, balansiem un fizikas spēkiem, bet ziloni no mušas jau nevajag taisīt :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 23 Mar 2016, 16:28 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
+++
Kuģiem arī dēļ viena no iemesla viņus pulē - lai tik ātri neapaug ar aļģēm u.t.t. , jo tās pie pulētas virsmas tik ātri nenostiprinās , kā arī blīvums ūdenim un gaisam atšķiras turpat ~800 reizes .Neviens jau arī neapstrīd par to ka slidena virsma ir labāka , bet kā jau hichkoks minēja , cik tam ir liels lietderības koeficients. Tas modelis pats par sevi ir reizes lielāks enerģijas patērētājs un plūsmas slāpētājs, sākt vajag ar paša modeļa aerodinamiku un tikai pēc tam ķerties klāt propellerim , ja mēs runātu par propelleriem virs 40 000 rpm tad tas varbūt vēl būtu izskatāms jautājums. Un ietekmēt reaktīvo griezes momentu (vērpt lidmašīnu) nepulēts propis var tikai teorētiskos aprēķinos kuri praksē būs vērā neņemami. Atliek propja svaru samazināt par vienu gramu un šie aprēķini atkal visi būs aplami.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 26 Mar 2016, 14:26 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2616
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
6mm deprona ribām cauri tiek sprausts 1.5mm karbona stienis. Kā šo stieni līmēt? Pietiks uzpilināt līmi (bison pu max) uz deprona virsmas, kur izlien ārā karbons? Jebšu tāds līmējums lūzīs vaļā?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 26 Mar 2016, 20:51 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
tas stienis iet cauri ribām? pa vidu? 1.5mm , ja tā , tad viņam nav praktiski pilnīgi nekādas nozīmesvai viņš karbona jeb no salma , ja šīs stienītis(stienīši) iet ribām platākajā vietā(parasti pirmā trešdaļa) pa augšu un apakšu tad cita lieta viss strādā. līmēt vari praktiski ar jebku , putu līme, ātrie sveķi ,,, UHU ja var paspēt ielikt, bet putas jeb sveķi būs labākie.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 26 Mar 2016, 21:25 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2616
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Bilde klikojama.
Image

Cauri ribām, aizmugurējais (bildē sanāk augšā). Grūti man spriest, ir viņam kāda nozīme vai nē, bet nu "skelets" pats par sevi paliek stingrāks. Var jau būt, ka "apšūtam" spārnam pofig, ir tur kaut kas vai nē.

Velkot karbonu cauri, šķita, ka diezgan stingri turās iekšā. Pēcāk gan tos ribu galus varēja diezgan brīvi pavalkāt šurpu turpu, rezultātā ar līmi apsmērējās arī tā karbona daļa, kas sanāk deprona iekšpusē. Gan jau būs OK.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 26 Mar 2016, 21:31 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 681
Location: Rīga
Vahh, vai tad nevajag divus karbonus lonžeronam - pa augšu un apakšu, jo tikai tāds pāris darīs siju vertikāli nelokāmu, viens pats stienis ir viegli saliecams un salaužams.
Tad nevadzētu pat ne cauruli, pietiktu ar diviem 5x1 mm plakanajiem.
Tas tikai skatoties WIP - nezinu taču, kas paredzēts tālāk...


Last edited by AndrisG on 26 Mar 2016, 21:34, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pirmā lidmašīna
PostPosted: 26 Mar 2016, 21:34 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6311
Location: Kuldīga
+++
šādi izvietotiem tiem stieņiem kā lonžerona stingrībai nav nekāda guvuma. Ja vēl tā butu truba 8-10mm būtu savādāk , jo truba pati jau veido augšējo un apakšējo kārtu kura ir ierobežota ar pašu trubas diametru , tagad tie stienīši nestrādā.
Priekšējais strādā tikai lai neiedzītu buktes kad sēžās , pārējie neko.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Last edited by UldisK on 26 Mar 2016, 21:39, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 177 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye