Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 19 Sep 2018, 00:35

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 169 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
PostPosted: 11 Nov 2015, 11:06 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 09 Sep 2012, 23:02
Posts: 909
Ap 433mhz arī ir radioamatieru frekvence


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2015, 11:19 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2639
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
martinez, neko labu tur nesaskatu.

vilniz, teorētiski plati var arī pašrocīgi izkodināt. Vai tas būs lētāk vai dārgāk kā pasūtīt ~10gab par $14 - tas jau kā kuram… Var jau arī katram modelim likt virsū savu tBeacon, tad vairākas plates noderēs.

Android, vai "radioamatieru frekvence" nozīmē, ka drīkst lietot bez jelkādām licencēm, sertifikātiem, atļaujām utt? Noteikumos figurē jēdzieni "radioamatieru atļauja", "radioamatieru eksaminācijas apliecības". Ap tiem 433MHz figurē arī jaudas ierobežojumi 1mW un 10mW - pamaz, vismaz priekš tBeacon.

Kas tur īsti ir ar tām frekvencēm? Kas ir tā pa īstam atļauts?
Pie "Ciparu PMR446: 446,1–446,2 MHz" rakstīts "Privātie elektronisko sakaru tīkli" un "ECC/DEC/(05)12 – ECC 2005. gada 28. oktobra lēmums par ciparu PMR446 lietojumu, kas darbojas 446,1-446,2 MHz radiofrekvenču joslā, harmonizētajām frekvencēm, tehniskajiem parametriem, atbrīvošanu no individuālajām licencēm un brīvu pārvadāšanu un lietošanu" - vai tas nozīmē, ka šīs frekvences drīkst brīvi izmantot, nepārsniedzot 500mW jaudu un izmantojot 6.25kHz vai 12.5kHz kanāla platumu (noteikumu 7.1 punkts)?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Nov 2015, 21:01 
Offline
PhD Rozetēs

Joined: 24 Oct 2007, 14:55
Posts: 901
Location: Salaspils nov.
Palasījos, paskatījos video par to Tbekonu. Interesants risinājums. Nezinu, kas un kā, bet cik saprotu, ja grib to kā standalone, atsevišķu no visas pārējās lidoņa elektronikas, tad vajag bekonu, gps uztvērēju, 1s mazo lipo un rāciju. Tā kā beigu beigās sanāks baigā čupa.
Bet domāju Taranis un Frsky telemetrijas īpašnieki var iztikt bez visa tā (protams ja uz lidoņa ir kāds nopietnāks kontrolieris). Esmu izmēģinājis šādu risinājumu: https://m.youtube.com/watch?v=83j8hMyixBU
Man ir bez atsevišķa Gps uztvērēja, bet visi Gps dati smuki raidās no Apm/Pix Mavlinka uz Taranis pulti, un pat no pēdējiem Multiwii. Vienkārši pirms lidojuma aktivizē logingu uz Sd karti un viss. Ja nav Čp, vēlāk visu izdzēš. Interesanti paskatīties savu lidojumu uz Google earth.
Otra lieta, ja esi uz lauka, bez datora, pēdējo uztverto Gps koordināti Taranis saglabā, jāieiet tikai telemetrijas lapās ( tikai pēc kreša, tfu tfu, uztraukumā neizslēgt pulti un pierakstīt koordinātes, izslēdzot gan pēdējais rādījums zudīs).
Nu un bača atvienosies tikai pēc trieciena pret māti zemi, sliktāk ja izvelsies kritienā no pāris km augstuma :D


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 07:25 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2639
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
tBeacon gadījumā tipiski tiek izmantots paša lidoņa GPS. Ja crasha gadījumā GPS atraujas, tad tBeacon pārraida pēdējās zināmās koordinātas. Tā ka vienīgais, kas tur ir vajadzīgs - pats tBeacon (19x25mm, 2.5g), kāda 100mAh vai 200mAh 1S baterija, pāris vadi priekš pieslēgšanās pie borta (GPS dati, savas baterijas lādēšana no borta 5V). Nekāda "baigā čupa" tur nesanāk.

Cik kilometrus tas "Taranis un Frsky telemetrija" risinājums velk? Nevis gaisā, bet garā zālē, kokos, mežā utt. Un kāda ir iespējamība ar to Taranis+Frsky atrast modeli 3 dienas pēc crasha tad, kad modelis ir izdomājis aiziet brīvsolī?

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 09:19 
Offline
PhD Rozetēs

Joined: 24 Oct 2007, 14:55
Posts: 901
Location: Salaspils nov.
Abi varianti ir pilnīgi vienādi, jebkurā gadījumā, gan tbekons, gan frsky noraidīs pēdējo koordināti. Kā jau teicu, Ja būsi piefiksējis pēdējo pults rādījumu vai no pults log faila, aizčāposi uz to koordināri arī pēc 3 dienām. Kāda jēga, ka bekons to rādījumu raidīs n-dienas.
Vienīgā atšķirība ir attālums, bet tā kā sevi nepieskaitu pie "tālbraucējiem", tad ar standarta Frsky pilnīgi pietiek. Likt tādu uz 250 kvada vai penaļota būtu smieklīgi, ja ir telemetrija. Ja nav, tad tā ir cita lieta. Lūk tālbraucējam Vilniz, saprotu, tāda štelle ir nepieciešamība.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 09:45 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 23 Sep 2012, 22:09
Posts: 2639
Location: Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
Aftershock wrote:
Vienīgā atšķirība ir attālums, bet tā kā sevi nepieskaitu pie "tālbraucējiem", tad ar standarta Frsky pilnīgi pietiek.

Tā jau ir… Kamēr modelis neaizlido nezināmā (vai kaut vai zināmā) virzienā, tikmēr uzskatām, ka visu pilnībā kontrolējam. Vienīgais, kas var notikt - kaut kas pašiem sajukt tā, ka modelis turpat pie kājām nokritīs.
Iespējams, lietotājs inc arī līdzīgi domāja, lidinot savu kopteri turpat deguna galā.

_________________
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 10:14 
Offline
PhD Rozetēs

Joined: 24 Oct 2007, 14:55
Posts: 901
Location: Salaspils nov.
Katram sava situācija. Arī ar pliku Tarani un Smart port Frsky uztvērējiem nepietiek. Atgriezeniskās saites tad nav. Tapēc savos Apm, Pixhawk investēju Teensy3.1 (Pixhawkam ar pēdējiem softiem tā plate nav nepieciešama), kā rezultātā visi kontroliera dati ir redzami un saglabājas pultī. Cc3d, naze32 un tml kontrolieriem ar Cleanflight arī nav problēmu, piemet lētu Neo7 gps, norādi telemetrijas izeju kā S-port, pie uztvērēja un viss. Taranim ar jauno Opentx 2.1.5 palaid discover new sensors, un pilna laime.
Protams, ja tā visa nav, plika pults ar uztvērēju, vai cita sistēma tad liekam tbekonu. Bet ar to kā es esmu savus lidoņus aprīkojis, jūtos drošs, un Inc gadījumā ,iespējams, ātri vien atradis bēgli.


Attachments:
image.jpeg
image.jpeg [ 1.13 MiB | Viewed 2513 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 16:10 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 18 Aug 2015, 19:13
Posts: 296
binary wrote:
Aftershock wrote:
Vienīgā atšķirība ir attālums, bet tā kā sevi nepieskaitu pie "tālbraucējiem", tad ar standarta Frsky pilnīgi pietiek.

Tā jau ir… Kamēr modelis neaizlido nezināmā (vai kaut vai zināmā) virzienā, tikmēr uzskatām, ka visu pilnībā kontrolējam. Vienīgais, kas var notikt - kaut kas pašiem sajukt tā, ka modelis turpat pie kājām nokritīs.
Iespējams, lietotājs inc arī līdzīgi domāja, lidinot savu kopteri turpat deguna galā.


Mans paziņa arī domāja, ka neko nevajag atrašanai. Jo ir taču telemetrija - aparāts bija kvads.

Pēdējās kordinātas 400 m atālumā un aparāts 100m augstumā. GPS signāls pazuda tieši virs meža ceļa.
Bija tālumā redzams kā kvads sasveras uz sāniem un slīpi nokrīt. Aparātu atrast tā arī neizdevās.

Tas TBkon ir ar atsevišķu barošanu, un darbojās pat ja modelim visa elektronika uz īsiem, bet tas nav
galvenais, var meklet aparātu nevis pēc GPS bet arī pēc tā kurā virzienā tas atrodās.

Te viens piemērs no Youtuba, kā tiek secināts kas par vainu lidaparāta krašam.
Izrādās barošanas ķēdes lidojot nosvilušas, un nav ne FPV un nav ne kādas telemetrijas
https://www.youtube.com/watch?v=vpm3yGbEi0o


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 20:31 
Offline
PhD Rozetēs

Joined: 24 Oct 2007, 14:55
Posts: 901
Location: Salaspils nov.
Nu lūk, kā jau sākumā teicu, ja liek to Tbekonu, tad ar atsevišķu Gps uztvērēju, nevis izmantot kontroliera antenu. Ja viss nosvilst, atvienojas, nav jēgas. Tāpat kā telemtrijai nav jēgas, ja viss uziet gaisā vai atvienojas. Tad no tbekona vienīgais pluss ir iespēja meklēšana "lapsu medību režīmā". Jāpalasa vairāk info par plusiem un mīnusiem.
Lūk jautājums, ja nekas neuziet gaisā, neatvienojas, bet nokrīt aparāts augšpēdus vai uz sāniem, gps uztveršana nekāda. Uz sāniem moška kādu sat uzķer, bet parasti nepietiekamu sat gadījumā ir nenormāla kļūda. Ko nu tad darīt? Kāds risinājums?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 21:42 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 25 Jan 2013, 02:19
Posts: 683
Location: Rīga
Kā tad trekerim http://www.ebay.com/itm/371423101017?_t ... EBIDX%3AIT -
vienalga, kā orientēts?
Var cilindrā iekārt ekscentriski uz ass, lai pats balansējas pēc kraša :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 22:52 
Offline
Iesācējs

Joined: 25 Dec 2008, 01:16
Posts: 66
Šito jau nu gan liec iekšā kaut vai krusteniski :o , galvenais, lai pēc negadījuma neizšķīst sākotnējās sastāvdaļās.

_________________
[img]http://content3-foto.inbox.lv/albums/m/mongoose10/Kuldigas-Aviacijas-Sporta-Klubs/banner-K-latrc-sized.sized.jpg[/img] [url]http://avioclub.lv/[/url]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2015, 23:13 
Offline
PhD Rozetēs

Joined: 24 Oct 2007, 14:55
Posts: 901
Location: Salaspils nov.
AndrisG wrote:
Kā tad trekerim http://www.ebay.com/itm/371423101017?_t ... EBIDX%3AIT -
vienalga, kā orientēts?
Var cilindrā iekārt ekscentriski uz ass, lai pats balansējas pēc kraša :)

Jātaisa trekeru topiks. Nezinu kā ar šiem trekeriem, bet parastiem gps uztvērējiem, kurus visi te izmanto pie jebkādiem kontrolieriem, ir svarīgi kur augša kur apakša. Dažiem pat priekš muļķiem uzlīme UP.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Mar 2016, 20:36 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Oct 2014, 20:25
Posts: 969
Location: Kurland
Kā Bixleriem ir ar krieviski saucas - проваливается крыло (laikam cik sapratu) Vai pie maza ātruma iekrīt spārns? Un kas to ietekmē?
Lasīju ka Siriusam ( bixlerveidīgais) ir tendence pie maza ātruma tā darīt un šodien paeksperimentējot tas pierādījās arī dzīvē ka pie maza ātruma viens spārns iekrīt.

_________________
Image http://avioclub.lv/ http://www.steins.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Mar 2016, 00:48 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6325
Location: Kuldīga
būtībā jau visas lidmašīnas pie maza ātruma iekrīt uz viena spārna. Bixler II īsti neziu, cik esmu redzējis un palidojis neko tādu nejutu , viena lieta gan ir - viņš lido sliktāk , smagāk par pirmo. Līdz ar to jūtīgāks ja "iekar" pie maza ātruma pieceļ puru , ja centrējums būs vairāk priekšējais , būs uzreiz uz spāra , kā jebkurš cits lidonis. Ja iekrīt visu laiku viens un tas pats spārns var būt līka ģeometrija jeb dinamiskais balanss (viens spārns smagāks par otru) lidmašīnai jābūt arī dinamiski centrētai.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Mar 2016, 01:14 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Oct 2014, 20:25
Posts: 969
Location: Kurland
laikam būs dinamiskais balans ( hmm dizmbalans ?). UZ to skatījos lai būtu vienāds uz katru pusi , bet neņēmu vērā ka apakšā ir plakana vieta kur šasija stiprinās. Tagad pamēģināju uz ķebļiem nolikt purnu - krīt uz tieši to pusi kur lidojot iekrīt.....
Paldies! Viss ģeniālais ir vienkāršs :D :D :D :D :D :D Galvenais ar kādu parunāt, ja ar sevi nepietiek, tad kāds jau palīdzēs :)
Tā kā spārni ir pielīmēti ar karsto līmi + vienam spārnam ir eņģes līmētas otram nav, ir atšķirība.....

_________________
Image http://avioclub.lv/ http://www.steins.lv


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 169 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye