Radio vadāmo modeļu forums
  
It is currently 20 Jul 2018, 11:29

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Author Message
PostPosted: 29 Dec 2014, 23:50 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 708
Location: Strazde, Talsu novads
Jā manuprāt viss bumbās, edf ļoķenei vilkmes-svara attiecība~0.78 ir normāli. protams raut uzreiz gaisā bez ieskrējiena nevarēs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Dec 2014, 22:13 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
hichkoks wrote:
Jā manuprāt viss bumbās, edf ļoķenei vilkmes-svara attiecība~0.78 ir normāli. protams raut uzreiz gaisā bez ieskrējiena nevarēs

Paldies par info, šodien vēl rcgroups.com meklēju info par svara un edf jaudas attiecību. Tur viens bija aprakstījis un es iekļaujos svara kategorijā :)

Bet ja grib 3d un karināt tad jābūt virs 1.1 un vēl izplūdes truba ar regulējamu gaisa plūsmas mehāniku.

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Dec 2014, 23:01 
Offline
Tas, kuru nedrīkst nolamāt
User avatar

Joined: 23 Jul 2006, 14:31
Posts: 3001
Location: Jelgava
Karināt turbīnu ir porno, 0,7:1 pie gaisa plūsmas ap 200km/h ir vairāk jaudas nekā tev kaut-kad vajadzēs. Jaudu var iegūt dažādos veidos, ātrumā vai vilkmē, tev ir ātrums, pat ja vilkme būtu 0.5, lidotu viņa joprojām ļoti jautri, par pacelšanos neiespringsti, viss būs kedā, boingam ir labi ja 0.25:1, un ceļās ļoti jautri :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Dec 2014, 23:22 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
The Gardener wrote:
Karināt turbīnu ir porno, 0,7:1 pie gaisa plūsmas ap 200km/h ir vairāk jaudas nekā tev kaut-kad vajadzēs. Jaudu var iegūt dažādos veidos, ātrumā vai vilkmē, tev ir ātrums, pat ja vilkme būtu 0.5, lidotu viņa joprojām ļoti jautri, par pacelšanos neiespringsti, viss būs kedā, boingam ir labi ja 0.25:1, un ceļās ļoti jautri :)


Jā turbina kas man ielikta ar 3,1kw motoru un 55000rpm griež labi. Troksnis nenormāls, istabā piešķīlu ausis aizkrita :) nerunājot par to ka viss saturs istabā pa gaisu aizgāja.
Plusma ir bet pagaidām kaut kā vēl neizprotu to turbīnas spēku salīdzinot ar prop dzinēju vilktspēju.
To ka ar jaudu ķieģelis lido to esmu iepazinis heļos, +/- 100g svars helim nav jūtams jo motora jauda ir nežēlīga.

Karināt es nedomāju jo kā tu raksti tā ir hardcore porno. Tas laikam gurmaniem :)

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 31 Dec 2014, 01:28 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 15 Sep 2010, 21:07
Posts: 708
Location: Strazde, Talsu novads
tur jau tā lieta ka turbīnai ir no svara caurejošā plūsma plus izplūdes radītā vērpete, tas ir cik liela reaktīvā jauda izplūdē kā jau raķetei. velkošais props strādā atšķirīgi. Nav vērts iedziļināties tā ir vesela zinātne,tad jāburas cauri par hidro un tvaika turbīnām.
vienkārši gatavojies būt ar vēsu pratu un ļoti uzmanīgi ar smaguma centru(CG), labāk nedaudz priekšēja nekā uz aizmuguri.
ja ir pārkrauta aizmugure viegli noraut krašu(tava gadījumā vēl vilkme glābj), ļoti nepatīkami kad stūres neklausa jo plūsma uz tām nav vēl sasniegta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2015, 21:41 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 08 Jan 2012, 14:46
Posts: 6313
Location: Kuldīga
Ar to smaguma centru nemaz nav tik vienkāršii , pēc pieredzes ar viglākiem aparātiem EDF 80g/dm un smagākā, pilotāžas lidmašīnām (Edge Extra 2m ar 100g/dm) sēsties ar saprātīgu neitrālo centrējumu ir daudz patīkamāk un vieglāk kā ar priekšējo (ar izteiktu priekšējo aparāts pie plūsmas noraušanas 100% iekritīs uz konsules , pie neitrālā pie noraušanas tas var uz sēšanos smagāk parašutējot iekrist - traumas ir mazākas ) , tāpat izraut lidmašīnu ja tā ir iekritusi ir vieglāk no vairāk aizmugurējā nekā no izteikta priekšējā arī pie statiskās jaudas 0.7. Proetams niet runa par izteikti aizmugurējiem centrējumiem kā Su kuriem tam visam paralēli strādā stabilizācija. "Iekārt" džetu (ne karāties) es neuzskat par porno , bet džeta cienīgu pilotāžas figūru kā mucu jeb cilpu - bez tās "kobra" neiztiek neviens džetu aerošovs. Protams tas viss pēc tam , bet tas nav porno - tā ir labas pilotāžas jeb stabilizācijas demonstrēšana. EDF loti bieži šo figūru izpilda nevainojami. Galu galā mums jau tiek būvēts ne pasažieru laineris un ne kopija.
Viens no piemēriem - pēc viena no remontiem Psihopāts (labi nav EDF , bet stūres plūsmā nav vienalga) sanāca nedaudz lielāks priekšējais centrējums ,rezult'ti mani šokēja, līkumi bija jāizlido jau lielākā diametrā jo pie iepriekšējā rādiusa un ātruma lidmašīna sāka līkumos iekrist, ieiet asi līkumā un izlidot no tā nelielā harierā vispār nebija vairs iespējams ,CG bija pavirzījies uz priekšu tikai par 1cm . noliekot to atkal uz aizmuguri kaut palielinot kopējā modeļa svaru , viss nostājās savās vietās. Sēšanās ātrums mazāks - kāpēc? vienkārši - zēžoties ar priekšējo man visu laiku ir jāiztur ātrums kuram ir pozitīvs celtspēks = penaļots iet pa zāli kā pļāvējs , ja mēģinu pirms laika piecelt purnu tas iegāžās uz konsuli - pie aizmugurējā es ātrumu samazinot varu viņam sākt piecelt purnu - nepieceļot visu lidmašīnu - kas strauji dzēš ātrumu un lidmašīna negāžās uz sāna.

Mans rezumē - pārlieku priekšējais CG ir bīstamāks par pārāk lielu aizmugurējo - pēdējais draud tikai ar kaprīzu modeļa vadību kur pirmais var neizlīst vispār no grīstes. pārlieku aizmugurējais ir bīstams tikai pilnīgi nepieredzējuša pilota rokās .
Vienu vārdu sakot Mans viedoklis CG ir jābūt tur kur tam jābūt , un nevis nedaudz priekšējo, jo visi ražotāji jau tā CG izliek parasti priekšējo , kurš pēc tam pēc pilota vajadzībām 80% pabrauc uz aizmuguri arī EDF.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Feb 2015, 19:06 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Albatros L-39 pabeigts, un gatavs Cīravas sezonas atklāšanai :)
CG pagaidām saliku kā ražotājs ieteicis, Cīravā pirmie lidojumi rādīs kas sanācis.
Te vēl daži jautājumi cik lielus EXP likt šobrīd saliku 65% uz ELE un AIL ir ok ?

Flap saliku divus step, pirmais 10grādi uz pacelšanos un 35grādi uz nosēšanos, nav skaidrs cik pielikt ELE mix lai pie nosēšanās nav pie sevis vai no sevis neganti jātur :(

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Feb 2015, 23:08 
Offline
Meistars
User avatar

Joined: 19 Apr 2013, 21:00
Posts: 238
Location: Kuldīga
Eleroniem-OK, augstumenei-vairāk ap 80%, virzienam es lieku nedaudz vairāk kā augstumenei, gāzei labi būtu līknīte.

_________________
Image http://avioclub.lv/


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Feb 2016, 13:26 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
Labdien,

Pārdodu šo modeli pilnā komplektācijā (izņemot RX) , paredzēs lidot ar 8S liPo
Motors: Typhoon HET 700-68-1680
EDF: JETFAN-90 V2
ESC: HET ZEUS 150A HV ESC 6-12S OPTO
BEC: Castle Creation BEC Pro
Retrack: SLR 90 + kontrolieris
Servo: 8gab. Hitec HS-5087MH
LiPo: 2x Gensace 5300Mah 4S
Viss i vadi ievilhti zeķēs, ķegas taisītas kā pieklājās ar aluminija galiem utt. Servo sēdināti us T uzgriežņiem. Vienu vārdu sakot viss pa nopietno :)

Ar diviem LiPo bet bez Futaba RX, cena 1/2 no jauna : 690EUR !

p.s. bildes neliku jo šajā topic ir gan bildes gan youtube video, gan vēstures pieraksti.

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Feb 2016, 16:22 
Offline
Profesors
User avatar

Joined: 24 Aug 2008, 17:05
Posts: 1378
AKCIJA ! Cena līdz rītdienai 490EUR !

_________________
www.rchobby.lv


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Feb 2016, 16:55 
Offline
Meistars

Joined: 22 Jun 2014, 11:46
Posts: 341
Location: Jūrmala
Neticama cena! Ceru, ka kāds nopirks! :) Lai veicās!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye