Flying Wing scratch build
Soliju ka ielikšu, bet eksamens un izlaidums darija savu.
Edge540 , plānus ņēmu no rcgroups un 20mm materiāls tika sadalīts 2 10mm plāksnēs un no tā arī būvēts, gaida stiprākas un labākas servas.
Čoma spārns (viņa pirmā lidmašīna) kristusi neskaitāmas reizes abi spāni bijuši nolauzti arī visas iekšas pa zemi bijušas vairākas reizes bet nedaudz karstā līme un lido vēljoprojām kā sākumā.
mans fpv spārns ar kfm-4 airfoilu, labākā fpv lidmašīna kāda man bijusi, kravnesība nenormāla, un stabilitāte perfekta, ar saviem 1.4kg sēžas kā pūciņa
2 stundu darbs, paris reizes lidojusi, prasās šaurāks lenķis starp kontrolvirsmām, bet tā lido pieņemami
Edge540 , plānus ņēmu no rcgroups un 20mm materiāls tika sadalīts 2 10mm plāksnēs un no tā arī būvēts, gaida stiprākas un labākas servas.
Čoma spārns (viņa pirmā lidmašīna) kristusi neskaitāmas reizes abi spāni bijuši nolauzti arī visas iekšas pa zemi bijušas vairākas reizes bet nedaudz karstā līme un lido vēljoprojām kā sākumā.
mans fpv spārns ar kfm-4 airfoilu, labākā fpv lidmašīna kāda man bijusi, kravnesība nenormāla, un stabilitāte perfekta, ar saviem 1.4kg sēžas kā pūciņa
2 stundu darbs, paris reizes lidojusi, prasās šaurāks lenķis starp kontrolvirsmām, bet tā lido pieņemami
Re: Flying Wing scratch build
Kādus motorus šitiem zvēriem izmanto un kādus ESC?
Kontrolieri viņiem nekādi nav? Servas un ESC pa taisno pie RX un aiziet, lidojam?
Ziemā, kad nebūs ko darīt, varbūt jāuzbūvē šitāds ar "karsto drāti" no putuplasta izgriezts spārns ar gopro priekšā.
Kontrolieri viņiem nekādi nav? Servas un ESC pa taisno pie RX un aiziet, lidojam?
Ziemā, kad nebūs ko darīt, varbūt jāuzbūvē šitāds ar "karsto drāti" no putuplasta izgriezts spārns ar gopro priekšā.
- binary
- Profesors
- Posts:2668
- Joined:23 Sep 2012, 22:09
- Location:Rīga, Baldone, Grobiņa, Varakļāni
- Contact:
Re: Flying Wing scratch build
Pēc šiem jautājumiem nevar saprast - tu gribi kontrolieri vai negribi?jurgins wrote:Kontrolieri viņiem nekādi nav? Servas un ESC pa taisno pie RX un aiziet, lidojam?
Lidmašīnas principā strādā bez kontrolieriem. Ja vajag ko sarežģītāku, tad tipiski to var pultī samiksēt. Bet tas nenozīmē, ka nav kontrolieru priekš lidmašīnām - ir, tikai parastai lidošanai viņi nav nepieciešami.
do you ever feel that if you weren't paid to write code, you'd do it anyway?
Re: Flying Wing scratch build
Man nevajag. Tikai mēģināju pārliecināties par to, vajag kaut ko vai nē
Teikumā viens vārds pietrūka.
Tad paliek jautājums par motoriem un ESC. Kādus?
Teikumā viens vārds pietrūka.
jurgins wrote:Kontrolieri viņiem nekādi nav vajadzīgi? Servas un ESC pa taisno pie RX un aiziet, lidojam?
Tad paliek jautājums par motoriem un ESC. Kādus?
Re: Flying Wing scratch build
Lai ko ieteiktu ir jāzin kāds tas spārns ir :
Neskatoties uz visu to kas šeit jau ir sarakstīts gribu pateikt tomēr 3 galvenās lietas būvējot spārnu
1. Profils - nevajag viņu biezu. biezs profils daudziem gataviem modeļiem ir dēļ tā lai to konstruktīvi uztaisītu izturīgu - beidziet zāģēt tos lielos putaplasta klučus ar vājprātģu profilu un svaru - tiecoties uz biezāku profilu , jūs palielinat svaru kas kopumā palielina slodzi - ko dod celtspeks ja tam pretī jūs audzējat svaru un gaisa pretestību? Visi fanflay ir ar bieziem profiliem tieši tādāļ ka to lielo laukumu uz spārna galiem vienkārši konstruktīvi nevar panākt lai tas būtu izturīgs, leņs viņš paliek dēļ lielā laukuma, mazā svara un pavisam niecīga daļa dēļ profila. Pakatieties uz pēdējiem Yota planieriem profils ir ļoti plāns , svars diezgan liels - lido viņi kā lēni tā ātri - spārnam FW ir svarīga maza gaisa pretestība - tam jābūt ir pietiekoši ātram . lieliem FPV spārniem arī biezais profils ir konstrukcijas nepieciešamība. Varu jums ar 5Kg benzīna lidmašīnu nolidot (ne hariera) pie profila 3cm un vēzina 2m tā ka ar kājām var iziet līdz - NEVAJAG jums spārnam biezu profilu jūs netaisat kravas gaisa kuģus , Ja spārns paredzēts pilotāžai - profilu simetrisku.
2. ja tas ir no deprona jeb putaplasta - skočs ir ļoti ieteicams kas palielinās izturību, piedos estētisku izskatu un samazinās gaisa pretestību
3. lonžerons
Ar spārniem esmu lidojis daudz , kā jebkurš cits lidonis - jo vieglāks jo prognozējamāks un lēnāks uz sēšanos - neviens spārns nemīl aizmugurējo centrējumu , ja ar lidmašīnu vēl lidot var pietiekoši stabili tad spānrs jau pie neitrālā centrējuma paliek ļoti nestabils - pareiza izmēra stabilizātors spārna galos piedod stabilitāti , pilotāžas spārniem ieteicams stabilizātors pa vidu .Profils , tikai strīdiem teorētiskā līmenī - Arī FPV smagos spārnus ja varētu izgatavot plānākus , tiem varētu panākt mazāku pretestību un lielāku ātrumu - tas kas viņiem ir vajadzīgs, jo jums nav vajadzīgs mazs kritiskais ātrums, bet gan lielākas distances veikšana ar mazāku enerģiju.
Piemēri man lielām slodzēm profiliem ir pietiekosi daudz - Extra - svars 9,4Kg profils plāns - Sbach300 7Kg laukums spārnam gndrīz tāds pats - profils ievērojami biezāks - kritiskā ātrumā Extrai ir tikai nedaudz lielāks dēļ ievērojami lielākā svara - pārējā lidojumā viņi ir stipri līdzvērtīgi - ir štopra figūras no kurām Extra ātrāk iziet ir no kurām Sbach. Extrai profils ir plāns dēļ tā , ka tas konstruktīvi ir iespējams - kompozīts.
Neskatoties uz visu to kas šeit jau ir sarakstīts gribu pateikt tomēr 3 galvenās lietas būvējot spārnu
1. Profils - nevajag viņu biezu. biezs profils daudziem gataviem modeļiem ir dēļ tā lai to konstruktīvi uztaisītu izturīgu - beidziet zāģēt tos lielos putaplasta klučus ar vājprātģu profilu un svaru - tiecoties uz biezāku profilu , jūs palielinat svaru kas kopumā palielina slodzi - ko dod celtspeks ja tam pretī jūs audzējat svaru un gaisa pretestību? Visi fanflay ir ar bieziem profiliem tieši tādāļ ka to lielo laukumu uz spārna galiem vienkārši konstruktīvi nevar panākt lai tas būtu izturīgs, leņs viņš paliek dēļ lielā laukuma, mazā svara un pavisam niecīga daļa dēļ profila. Pakatieties uz pēdējiem Yota planieriem profils ir ļoti plāns , svars diezgan liels - lido viņi kā lēni tā ātri - spārnam FW ir svarīga maza gaisa pretestība - tam jābūt ir pietiekoši ātram . lieliem FPV spārniem arī biezais profils ir konstrukcijas nepieciešamība. Varu jums ar 5Kg benzīna lidmašīnu nolidot (ne hariera) pie profila 3cm un vēzina 2m tā ka ar kājām var iziet līdz - NEVAJAG jums spārnam biezu profilu jūs netaisat kravas gaisa kuģus , Ja spārns paredzēts pilotāžai - profilu simetrisku.
2. ja tas ir no deprona jeb putaplasta - skočs ir ļoti ieteicams kas palielinās izturību, piedos estētisku izskatu un samazinās gaisa pretestību
3. lonžerons
Ar spārniem esmu lidojis daudz , kā jebkurš cits lidonis - jo vieglāks jo prognozējamāks un lēnāks uz sēšanos - neviens spārns nemīl aizmugurējo centrējumu , ja ar lidmašīnu vēl lidot var pietiekoši stabili tad spānrs jau pie neitrālā centrējuma paliek ļoti nestabils - pareiza izmēra stabilizātors spārna galos piedod stabilitāti , pilotāžas spārniem ieteicams stabilizātors pa vidu .Profils , tikai strīdiem teorētiskā līmenī - Arī FPV smagos spārnus ja varētu izgatavot plānākus , tiem varētu panākt mazāku pretestību un lielāku ātrumu - tas kas viņiem ir vajadzīgs, jo jums nav vajadzīgs mazs kritiskais ātrums, bet gan lielākas distances veikšana ar mazāku enerģiju.
Piemēri man lielām slodzēm profiliem ir pietiekosi daudz - Extra - svars 9,4Kg profils plāns - Sbach300 7Kg laukums spārnam gndrīz tāds pats - profils ievērojami biezāks - kritiskā ātrumā Extrai ir tikai nedaudz lielāks dēļ ievērojami lielākā svara - pārējā lidojumā viņi ir stipri līdzvērtīgi - ir štopra figūras no kurām Extra ātrāk iziet ir no kurām Sbach. Extrai profils ir plāns dēļ tā , ka tas konstruktīvi ir iespējams - kompozīts.
Last edited by UldisK on 09 Oct 2014, 20:25, edited 2 times in total.
Re: Flying Wing scratch build
Lai tak taisa un eksperimentē.UldisK wrote:Lai ko ieteiktu ir jāzin kāds tas spārns ir :
Neskatoties uz visu to kas šeit jau ir sarakstīts gribu pateikt tomēr 3 galvenās lietas būvējot spārnu
1. Profils - nevajag viņu biezu. biezs profils daudziem gataviem modeļiem ir dēļ tā lai to konstruktīvi uztaisītu izturīgu - beidziet zāģēt tos lielos putaplasta klučus ar vājprātģu profilu un svaru .....
Tas vien jau priecē ka kaut ko taisa, kā pats teici:"dēļ tā lai to konstruktīvi uztaisītu izturīgu"
Yota ir kompozīts ar speciālu profilu un lonžeronu, nu nekādi ar putuplastu nesalīdzināsi
Re: Flying Wing scratch build
Viss pareizi, piekrītu , bet no pareizi uztaisīta prieks būs daudz lielāks - nu kāpēc nevar ņemt karbona trubu un ielīmēt pa vidu depronam , nahren jādrāž tie klučis - gatavie EPP un EPO arī ir ar samērīgiem profiliem , bet tiem visiem ir lonžeroni - pietiek no augšas un apakšas kaut ielīmēt karbona sloksnītes.
Yotu pieminēju dēļ tā ka ir kaut kāds iestrādājies stereotips - ja būs biezs profils , lidos labāk, nav viss tik vienkārši - kreņķii un mīnusi uz to tiecoties būs daudz vairāk kā lidot ar plakanu spārnu - ja kas viņi lido ļoti labi.
Yotu pieminēju dēļ tā ka ir kaut kāds iestrādājies stereotips - ja būs biezs profils , lidos labāk, nav viss tik vienkārši - kreņķii un mīnusi uz to tiecoties būs daudz vairāk kā lidot ar plakanu spārnu - ja kas viņi lido ļoti labi.
Re: Flying Wing scratch build
Būs pa ziemu viens putuplasta spārns jarada kā pašam izaicinājums ,
ar domu ka var uztaisīt superspārnu no tā kas pie rokas un neizskatīsies pēc kluča
Klučus esmu jau pietiekoši taisījis, varu arī pacensties radīt tautas klasi kas viegli atkārtojama
ar domu ka var uztaisīt superspārnu no tā kas pie rokas un neizskatīsies pēc kluča
Klučus esmu jau pietiekoši taisījis, varu arī pacensties radīt tautas klasi kas viegli atkārtojama
Re: Flying Wing scratch build
"ar saviem 1.4kg sēžas kā pūciņa" - vari kādus specs iedot? Motors, props, cells, biezums, resnums...
Re: Flying Wing scratch build
Tātad vispirms jāsaprot, cik lielu spārnu gribu taisīt un tad jādomā par motoriem un esc.
To, ka vajag karbona lonžeronu no viena spārna gala līdz otram, tas skaidrs. Tāds jau pašā sākumā bija ieplānots.
Un tagad skaidrs arī tas, ka profils jātaisa max plāns.
To, ka vajag karbona lonžeronu no viena spārna gala līdz otram, tas skaidrs. Tāds jau pašā sākumā bija ieplānots.
Un tagad skaidrs arī tas, ka profils jātaisa max plāns.
Re: Flying Wing scratch build
spārnam lonžeronu parasti taisa trīsturī - divi stieņi katrai pusei aptuveni pirmajā trešdaļā , viens abiem spārniem šķērsām pa vidu , burta A veidā. vienkāršiem viegliem spārniem ~300-400g lidojošais un ~90-100cm vēziens 6mm depronam vienkārši pa vidu uzlimē priedes līsti. Ar līdzīgu spārnu un 1,3Ah 3s baču esmu gaisā noturējies 50minūtes , protams lielāko lidojuma daļu planējot.
Iesaku pamēģināt šo modeli , lai iepazītos ar konstrukciju http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... e_Kit.html - ļoti labas planēšanas spējas , iedzenams liels ātrums un labs akrobāts par kapeikām , iepazīsieties arī konstruktīvi - vienīgas kas jāņem vērā - visi stinīši ir JĀIELĪMĒ nevis jāiesprauž piesienot ar līmi dažās vietās , jo savādāk viņš nelido, flaperēs u.t.t. uz sēšanos es viņu ķēru ar roku. tikai setaps man bija nedaudz niknāks, bet lido normāli arī ar rekomendējamo. ievērojiet ka viņam pie 1m vēziena , lidojošais svars ir 300g uz to arī tiecieties. stādieties priekšā kā lido 1m ar 300g un kāds būs lidojums 1Kg -gravitātei ,nē
Iesaku pamēģināt šo modeli , lai iepazītos ar konstrukciju http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... e_Kit.html - ļoti labas planēšanas spējas , iedzenams liels ātrums un labs akrobāts par kapeikām , iepazīsieties arī konstruktīvi - vienīgas kas jāņem vērā - visi stinīši ir JĀIELĪMĒ nevis jāiesprauž piesienot ar līmi dažās vietās , jo savādāk viņš nelido, flaperēs u.t.t. uz sēšanos es viņu ķēru ar roku. tikai setaps man bija nedaudz niknāks, bet lido normāli arī ar rekomendējamo. ievērojiet ka viņam pie 1m vēziena , lidojošais svars ir 300g uz to arī tiecieties. stādieties priekšā kā lido 1m ar 300g un kāds būs lidojums 1Kg -gravitātei ,nē
Re: Flying Wing scratch build
es kā reiz Jurģim savu piedāvāju , man tieši tāds kā Uldis ieteica
cnc frēzēšanas darbi
Re: Flying Wing scratch build
Iesakiet kādu labu spārnu, ko uzbūvēt priekš FPV?
Re: Flying Wing scratch build
Klasisku shēmu , nospied X8 jeb Zefīru - galvenais nedrāz viņu visu no putaplasta, bet taisi ar lonžeroniem pa vidu tukšu un no abām pusēm ar depronu - iegūsi mazāku svaru , visus dzelžus maksimāli paslēpt spārnā . lai netorčī neviens vads , max ko atstāj ārā ir video TX antenu. Visu taisot no jauna tas ir viegli izprojektēt . Iegūsi mazu svaru ar mazu aero pretestību - tas ir galvenais kas nepieciešams labam FPV, lai ar mazāku enerģijas daudzumu veiktu lielāku attļumu.
Re: Flying Wing scratch build
Un kā ar spārnu garumu, kāds būtu tas optimālais? Un kur varētu atrast pieminētā spārna plānus?