UldisK wrote:Jo vieglāks jo mazāks blīvums - tā? Tātad aero no parastā deprona atšķirtos ar nedaudz mazāku blīvumu - modelis bez tehnikas sanāktu ~10% vieglāks, elastīgāks bet ne tik stingrs un otrādi. Ja rēķinam ka deprona modeļa svars ir ~1/2 1/3 no ldiojošā svara tad 300g modelim tie būtu 10-15g uz vienu vai otru pusi - nedomāju ka vērts iespringt meklējot aero depronu ja pie mums nopērkams ir parsatais deprons.
Nu par stingrumu es neesmu pārliecināts. It kā runā, ka tas aero kā reiz modelistiem piemērots - varbūt arī strukturāli tas ir piemērotāks.
Ja pieņem, ka modelim-bez-tehnikas pamatmasu veido deprons, nevis līme vai karbons, tad nevis 10%, bet 15%-20%, atkarībā no deprona biezuma.
Ja modeļa 1/2 svara veido deprons, tad 400g modelim tas ir līdz 40g ietaupījums.
Nu tas tā… Ja tā optimistiski uz tiem cipariem skatāmies
Ja par vēju - var jau būt, ka man vienkārši pieredzes par maz un motors/props par švaku… Pāris reizes ir sanācis palidot vējainākā laikā.
Kaut kad pašos pirmsākumos it kā vienmērīgs vējš, bet modelis faktiski lidoja tik trīs virzienos - pret vēju ne pa kam negribēja lidot. Tā nu nācās brist pakaļ modelim un priecāties par to, ka neaizpūtās līdz kaimiņu zirgiem.
Citreiz pie it kā mazāka vēja biju cēlis gaisā. Tak tas modelis par pusmetru-metru mētājas augšā-lejā, kustības saraustītas. Nez, man radās iespaids, ka tas no vēja brāzmām, nevis no manām darbībām ar stikiem…
Šad tad mēģinu saņemties un iziet palidot arī tad, kad nav bezvējš, bet pēc tām dažām reizēm kaut kā bail modeli celt gaisā…